Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Snabba drag...
Författare Meddelande
Gurra602
Medlem
#1 Skrivet: 26 Feb 2005 14:58

Ibland när jag kollar in på någons personliga sida och dennes pågående partier, så visar det sig att denne lyckats med konststycket att göra 10 drag under loppet av 1-3 minuter. Hur snabbtänkt kan man bli? Jag blir lite imponerad.

Thomson1
Medlem
#2 Skrivet: 26 Feb 2005 15:11

Spelar mot sig själv?? Eller en lika snabb motståndare...

Gurra602
Medlem
#3 Skrivet: 26 Feb 2005 15:20

Nej, det här gäller en spelare som kanske inte varit inloggad på ett tag och såledles har många motståndare som bara väntar på hans drag. Och bara så där vips 10 drag på nån minut. Är det inte fantasktiskt. Värre än Clintan ju. He he... "G"

Pepperpum
Medlem
#4 Skrivet: 26 Feb 2005 15:33

Jag vet att jag i vart fall drar fort! Lucky Luke style!
Det kommer sig av att jag försöker lära mig att spela fort i närschack. Så jag tar och analyserar partierna efteråt sen. Ibland blir det iof lite underliga drag men jag tror ändå att jag lär mig på det!

superkross
Medlem
#5 Skrivet: 1 Mar 2005 15:15

Jag tycker snarast att det är lite segt att spela här jämfört med närschack... Det funkar att spela snabbt på mycket hög nivå också p g a spelerfarenhet, kunskap om positionella ideér samt lite snabb kalkylering av de mest relevanta dragen(skräpdragen sållas bort fort hos bra spelare).

Julianna
Medlem
#6 Skrivet: 2 Mar 2005 16:31

När man har igång många partier och kan vara koncentrerad och spela så är det litet som att spela simultan. Det behöver inte alls bli segt om man har många partier igång. Närschack med normal dragserie kan bli gräsligt segt (för mig).

vilhelm
Medlem
#7 Skrivet: 2 Mar 2005 16:55

svar 2:Är det därför månne jag biter i gräset så ofta?hehe jag letar alltid efter ursäkter.

Norrrookie
Medlem
#8 Skrivet: 2 Mar 2005 19:14

Idag var det premiär här för mig. Tänkte jag skulle prova med att spela ett parti men gräsligt var det går långsamt. Har väntat 1 1/2 timma på ett drag. Brukar man meddela om man går ifrån eller vad är det som händer??

crazyhorse
Medlem
#9 Skrivet: 2 Mar 2005 19:22

tålamod är en dygd säger dom ju :-)

Norrrookie
Medlem
#10 Skrivet: 2 Mar 2005 20:24

två timmar o 30 min senare är det fortfarande väntande som gäller? Är det nån taktik för att se på tv och sen gå igång efter midnatt?

rune
Medlem
#11 Skrivet: 2 Mar 2005 20:36

jajamensan-efter midnatt brakar det löst!

vilhelm
Medlem
#12 Skrivet: 2 Mar 2005 21:24

Mitt dilemma här i början...skruvade upp mig i varv....sen så! Tat lugnt ta ett toy!Gör dina drag i lugn o ro samt invänta motståndet,ingen ide att stressa....lugn o fin....tänk så!:-)

psycho_mike
Medlem
#13 Skrivet: 2 Mar 2005 22:49

asså seriöst. jag har 4a partier med trög tänkare just nu. önskar att dom var lite flitigare med tiden. är denna seghet som får mig att tappa aptiten totallt på att spela korrschack

leif
Medlem
#14 Skrivet: 2 Mar 2005 23:03

Psycho, tyvärr är det nog så med korr som någon sagt, det är schack för "trögtänkta" ;)
Det finns många andra servrar på nätet där det går att spela snabbare partier.

leif
Medlem
#15 Skrivet: 2 Mar 2005 23:09

Det gäller ju också er andra som tycker att korr eller den här typen av betänketid på sO är för långsam förstås... Men jag tycker det har sina tjusningar att spela lite långsammare. Det ger tid att suga på dragen och tränga allt djupare in i ställningarna.

kopparn
Medlem
#16 Skrivet: 3 Mar 2005 02:21

hej, nån som vill ta ett snabbparti nu på nattkvisten???

gaisboy
Medlem
#17 Skrivet: 3 Mar 2005 02:24

Visst kan ta lite stryk!

kopparn
Medlem
#18 Skrivet: 3 Mar 2005 03:36

Ted_Logic, vill du ta en snabbschack?

Du måste logga in för att kunna posta!