| Författare |
Meddelande |
lavemange
Medlem
|
#1 Skrivet: 26 Okt 2004 22:37
varför ska man sitta flera dagar och tänka på dragen, jag trodde man kunde spela ett parti på en eller ett par timmar, suck :(
|
Larsa
Medlem
|
#2 Skrivet: 26 Okt 2004 22:46
Ja, men det är ju tillåtet att stå också!
|
gabriel1987
Medlem
|
#3 Skrivet: 26 Okt 2004 22:55
Min kära lavemang,det gäller att ta det lite lugnt och hitta något annat under tiden.. Man behöver inte vara så in i bomben fixerat vid schackspelet. Som jag ser en del spelare möter upp till 20 personer,och mellan varven man måste hinna med både det ena och det andra...Så take it easy my dear lavemang..!
|
NN.NN
Medlem
|
#4 Skrivet: 26 Okt 2004 23:07
Det går också med god behållning att spela på andra servrar som t.ex. <fics.com> eller <blip.se>.
|
breschnew
Medlem
|
#5 Skrivet: 26 Okt 2004 23:10
håller med Lavemang. Det kan väl ändå inte vara meningen att man titt som tätt ska behöva ta lavemang för att stå ut med typer som Larsa!?..
|
zebb
Medlem
|
#6 Skrivet: 26 Okt 2004 23:33
Hejsan svejsan fillibubban! mina älskade vänner ,puss o kram gulligosan o.s.v .Naturligtvis är det här att man skall tänka på draget i flera dagar rent nonsens,trams ett sett att för vissa bisarra filurer förstöra för oss andra seriösa schackspelare att för en gång skull säga något vettigt. Att taga sig en rejäl lutare !? helt ok. men i flera dagar?....
|
NN.NN
Medlem
|
#7 Skrivet: 26 Okt 2004 23:42
Ni har hamnat på fel site mina vänner. Det finns så många andra att väja på. Slutkommenterat för mig av detta trams.
|
zebb
Medlem
|
#8 Skrivet: 26 Okt 2004 23:45
håller fullständigt med NN.NN äntligen en kille som tar bladet från munnen..
|
psycho_mike
Medlem
|
#9 Skrivet: 27 Okt 2004 00:32
äh va fan. här lirar man korr på blip lirar man blixt el med önskad tid. skönt med variation.
|
Systra
Medlem
|
#10 Skrivet: 27 Okt 2004 00:54
Jag trodde korr var helt dött, med tanke på alla datorer, men sen jag såg den här siten så har jag bara blivit mer och mer intresserad av schack igen. Här lär man sig mycket mer tycker jag. För tid på sig att dra rätt drag i öppningarna etc. Nu tycker jag att det egentligen är blixtpartierna, med sin usla kvalitet, är det döda schacket...
|
Gurra602
Medlem
|
#11 Skrivet: 27 Okt 2004 17:32
Ja, du har nog rätt. Det här är den perfekta siten för den som inte tänker så fort. För fasen, det är ju bara en lek. Släpp loss lite. Vad spelar det egentligen för roll att det kallas "korr". Schack som schack. Jag gillar att kunna spela ett parti över en kväll, och har nog lärt mig vilka som tycker likadant. MVH:G
|
kjellsson
Medlem
|
#12 Skrivet: 27 Okt 2004 18:48
Jag håller med Gurra om att man lär sig vilka som vill spela på kortare och längre tid.
|
breschnew
Medlem
|
#13 Skrivet: 27 Okt 2004 22:01
Om det skulle vara någon som kännr för ett parti snabbschack.... kontakta gärna Breschnew,,,
|
breschnew
Medlem
|
#14 Skrivet: 27 Okt 2004 22:15
Breschnew är bara bäst!!! yeae yeaaeeee
|
breschnew
Medlem
|
#15 Skrivet: 27 Okt 2004 22:43
J thougt that J was over you,but what can J do?Then J saw you last night you held my hand so tight ,you wisch me well you couldn,t tell that J be,en crying over you....
|
pawn
Medlem
|
#16 Skrivet: 30 Okt 2004 20:02
en del av oss arb. skift.Därför lite olika speltider.Spelar jag live föredrar jag blixt .i det här forumet är det perfekt som det är...
|
tedis
Medlem
|
#17 Skrivet: 4 Nov 2004 13:21
Håller fullständigt med pawn. Jag tycker det är synd att min andraplats på stegen är ett minne blott, inte beroende på att jag förlorat en massa utan att partierna som håller på har blivit så låååååånga.
|
zohar
Moderator
|
#18 Skrivet: 4 Nov 2004 18:46
Blixt kan ni spela på www.kurnik.org. Lagom stirrigt och anonymt, och utan farthinder. Polsk site med engelsk text. Många tusen européer spelar där. Annars är ju ICC ett bra alternativ till denna site med skön björnen Baloo-takt. För min del gillar jag det långsamma spelet. Jag var nog sengångare i mitt förra liv.
|
regardie
Medlem
|
#19 Skrivet: 28 Dec 2007 10:23
Citerar: lavemange, #1: Ja, men det är ju tillåtet att stå också!
Just det, huruvida på huvudet eller fötterna är oxå valfritt!
|
the-best
Medlem
|
#20 Skrivet: 28 Dec 2007 16:22
Får man inte stå på händerna då? Eller har jag brutit mot reglerna? 
|
farbrorjo
Medlem
|
#21 Skrivet: 28 Dec 2007 16:32
Visst får man det, men finmotoriken vid användandet av tår på ett tangentbord lämnar ju mycket övrigt att önska. Enklare då att ställa sig på händerna rent bokstavligt och spela med näsan...
|