Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / statistik
Författare Meddelande
oldtimern
Medlem
#1 Skrivet: 29 Sep 2004 18:11

Undrar ifall det är möjligt att tillföra information, på en spelares "Personliga sida" angående vunna matcher förluster etc? gärna också högsta placering på ratinglistan.

Eller är detta för avancerat?

Larsa
Medlem
#2 Skrivet: 29 Sep 2004 18:18

Detta vore bra info.

Jag skulle även vilja att man kunde se om personen är inloggad på den sidan.
Som det är nu finns informationen bara på "Inloggade" de senaste 25 minuterna.
Det vore bättre om det stod inloggad eller ej / inte senaste 25 minuterna. Vem har glädje av att veta det?
Inte jag i alla fall.

theddan
Medlem
#3 Skrivet: 29 Sep 2004 18:39

Dällar mig till se ovan önskemålen

Larsa
Medlem
#4 Skrivet: 29 Sep 2004 18:40

Tex nu i kväll när jag ska se om en motsåndare är online så får jag bara informationen:
Online: Idag 04:59
???? det säger ju ingenting om personen är online nu fortfarande...

dempa
Medlem
#5 Skrivet: 29 Sep 2004 18:51

Det vore även bra med nåt slags popup att nån vill få tag i mig (motståndaren) vilken sida jag än är på här på SO, man kanske håller på att spela o det kan dröja innan man tittar på "mina partier"

tornet
Medlem
#6 Skrivet: 29 Sep 2004 18:59

Jag instämmer , hoppas det inte är för avancerat,men känner jag Erik rätt så fixar han det också !

erik
Moderator
#7 Skrivet: 29 Sep 2004 22:33

oldtimern: lite statistik angående avslutade partier hittas längst ner på sidan "Avslutade partier" som du kommer till från användarens personliga sida. Högsta placering i ratinglistan blir en sak för framtiden.

Larsa: Eftersom sO är som en vanlig hemsida så kan jag inte hålla reda på om en person har en sida öppen, bara när han laddar en sida så kan jag ta info. Som det är nu så räknas man som "Inloggad" om man har laddat en sida inom 25 minuter från nu (hoppas ni är med). när man inte har laddat en sida inom 25 minuter loggas man automatiskt ut av sO, och måste logga in igen.
Däremot borde det som du säger stå även på den personliga sidan om man har varit aktiv de senaste 25 min.

erik
Moderator
#8 Skrivet: 29 Sep 2004 22:36

dempa: att kolla av om motståndaren gjort ett nytt drag så fort man laddar en sida (vilken som helst) skulle tyvärr ta för mycket serverkraft. jag skriver ändå upp det för framtiden! :)

breschnew
Medlem
#9 Skrivet: 29 Sep 2004 23:00

dax att utesluta Zohar?.... Kandidat turnerin -71 Fischer-Taimanov 6-0 ,Ficher-Tal-6-o ,Ficher-Larsen 6-0 ,Fischer- Petrosan 6-1 ..Att som Zohar vill göra gällande att denne man - njae han visste väl hur pjäserna går...? Jag kräver uteslutning av Zohar rakt av....

erik
Moderator
#10 Skrivet: 29 Sep 2004 23:14

Det var droppen, nu åker han ut! .. :P

erik
Moderator
#11 Skrivet: 29 Sep 2004 23:25

hehe, jag måste förtydliga att ovan sagda var på skämt, det var redan en som missförstod mig :D

stefan-bergström
Medlem
#12 Skrivet: 29 Sep 2004 23:33

Jag tycker att Erik skulle få kasta ut folk totalt efter sitt eget godtycke. det skulle ge en ny nerv till sidan, man vet aldrig om man är kvar eller inte.

breschnew
Medlem
#13 Skrivet: 29 Sep 2004 23:35

ja,men det får han väl?

stefan-bergström
Medlem
#14 Skrivet: 29 Sep 2004 23:58

Nej min gode ledare, jag tror att Erik gillar att följa regler.

Du måste logga in för att kunna posta!