| Författare |
Meddelande |
oldtimern
Medlem
|
#1 Skrivet: 27 Sep 2004 21:52
Tycker att So är en utmärkt schacksida, med en webmatser som är engagerad och lyssnar på dom som är inne på sidan. Jag tycker dock att den nya funktionen med tagna pjäser är mest onödig och stör mer än den gör nytta. Eller vad säger ni andra?
|
erik
Moderator
|
#2 Skrivet: 27 Sep 2004 21:56
oj, kul med en så snabb reaktion:D jag lade ju precis upp funktionen! jag kan faktiskt säga att jag också skulle klara mig utan funktionen, men många har frågat efter den. just nu använder jag samma pjäsbilder, som används i brädet (för att spara laddningstid på sidan), men de är ju lite stora och blaffiga, så jag kan krympa ner dem senare om detta är en uppskattad funktion. Fler reaktioner vill jag ha! Jag tar gärna bort funktionen om många vill det.
|
Frodo
Medlem
|
#3 Skrivet: 27 Sep 2004 22:00
jag tycker det är bra men som sagt, de är lite stora... frodo
|
nibo
Medlem
|
#4 Skrivet: 27 Sep 2004 22:07
Bra, jag skulle vilja ha dem vid sidan om istället om det gick.
|
korniz
Medlem
|
#5 Skrivet: 28 Sep 2004 04:22
Jag gillar funktionen och visst är det vissa småsaker som kan förbättras men ta inte bort det Erik... hör du det?
|
Håkan
Medlem
|
#6 Skrivet: 28 Sep 2004 08:18
Tycker det är en mycket bra idé. En annan funktion som jag skulle uppskatta vore om det i notationen av drag blev annan färg (tex röd) på texten i de drag där en pjäs slagits.
|
CurtCastle
Medlem
|
#7 Skrivet: 28 Sep 2004 08:34
För ovana spelare/nybörjare brukar det finnas en viss nyfikenhet på de pjäser som försvunnit från brädet. Vana spelare koncentrerar sig på pjäserna som är i aktion. Tänk om man i t.ex. fotboll ska sitta och fundera på avbytare på bänken och utvisade - det blir fel fokus. Oldtimern har rätt: skrota funktionen! Den stör det visuella intrycket i en för övrigt tilltalande utformning.
|
Nkwocha
Medlem
|
#8 Skrivet: 28 Sep 2004 08:42
Personligen instämmer jag med Oldtimern, och röstar för att de slagna pjäserna försvinner. För min del är de bara distraherande och tar onödig plats så att man måste scrolla en massa för att komma till 'nästa'-knappen. Dessutom kanske det inte är så svårt att räkna ut vilka pjäser som är borta utifrån att man kollar på brädet? Åtminstone möjlighet att välja/välja bort dem skulle uppskattas.
|
Peter_Algotsson
Medlem
|
#9 Skrivet: 28 Sep 2004 08:48
Att kunna se tagna pjäser hade varit toppen! Men låt dem då stå under brädet så man slipper skrolla ner till brädet, bättre att skrolla till de tagna pjäserna. Hade även varit bra att vända upp-och-ner på utförda drag så att man slipper skrolla ner till senaste draget, stackars oss med gamla skärmar.
|
Kurre
Medlem
|
#10 Skrivet: 28 Sep 2004 08:57
Får nog också ansluta mig till första första talaren i denna tråd. Viss information skulle kunna visas när man rör muspekaren över en spelares namn alt ett visst parti (tex ratingtal, andel vunna, sista utförda drag).
|
emman
Medlem
|
#11 Skrivet: 28 Sep 2004 09:18
Hej, jag tycker det är en bra funktion för mig som är nybörjare, men det kunde vara på sidan istället. Så vill jag ha ett pling när motspelaren gör ett drag. Bra Erik, Tack för mig/ Emman
|
lubbeluring
Medlem
|
#12 Skrivet: 28 Sep 2004 12:15
Jättebra Erik!! Det är helt perfekt att kunna se tagna pjäser!
|
lupus75
Medlem
|
#13 Skrivet: 28 Sep 2004 13:02
Jag tycker det är kalasbra, nu kan jag hålla koll på alla pjäser jag förl... tagit :D
|
Thomson1
Medlem
|
#14 Skrivet: 28 Sep 2004 15:49
Jag ställer mig till hyllningskören!! Men om möjligheten finns så är det bästa om man kan välja om man vill ha funktionen eller inte. (Men jag vill ha den! )
|
erik
Moderator
|
#15 Skrivet: 28 Sep 2004 20:46
Nu går det att välja bort att se de tagna pjäserna på Inställningar-sidan, hittas direkt ovanför Automatisk email! Jag förminskade också pjäserna avsevärt, men hade svårt att få plats med dem vid sidan av brädet, så de ligger kvar där under. ((erik
|
Kurre
Medlem
|
#16 Skrivet: 28 Sep 2004 22:07
Perfekt! Alla blir nöjda och glada.
|
Teds
Medlem
|
#17 Skrivet: 28 Sep 2004 22:26
Kanonbra !