| Författare |
Meddelande |
lancer
Medlem
|
#1 Skrivet: 17 Sep 2004 10:00
Hej Spelade tre partier på stegen när jag gick in på mina partier för att fortsätta spela fanns dom inte kvar borta!!!!. Låg på 14 plats på stegen jag är borta där också finns inte med någon stans!! vad har hänt ¡¡¡¡¡
|
lancer
Medlem
|
#2 Skrivet: 17 Sep 2004 10:23
Partierna har blivit avslutade fast vi knappt hunnit börjat spela.Vad har hänt!!! Erik har du någon förklaring.
|
erik
Moderator
|
#3 Skrivet: 17 Sep 2004 21:07
Det räcker med att skicka ett mejl till mig, här kommer svaret jag skrev till lancer för er andra! ___ Hej, det var ju tråkigt. Det enda sättet att försvinna från Stegen är att klicka på knappen som säger just "Gå ur stegen" på Stegesidan. Det är inte möjligt att det har hänt på något annat sätt, eftersom jag bara har skrivit koden för att gå ur stegen på ett ställe i schackOnline. Har du möjligen kommit åt knappen på nåt sätt? Jag beklagar det som har hänt, men det finns ingenting jag kan göra åt det. Jag ska skriva om Gå ur stege-funktionen så att det inte ska gå att ens råka trycka nu på en gång. ((erik
|
DanielH
Medlem
|
#4 Skrivet: 17 Sep 2004 21:09
=) hur ska man då göra om man VILL gå ur..?
|
Gurra602
Medlem
|
#5 Skrivet: 18 Sep 2004 07:41
Jag tror erik menar att det inte räcker att trycka bara en gång på "lämna stegen" Man måste även bekräfta med en andra gång. 8-)
|
DanielH
Medlem
|
#6 Skrivet: 18 Sep 2004 07:55
vore bättre om man var fast här för alltid.. och loggar man inte in på ett par dagar, så får man ett ilsket brev hem i brevlådan från erik, där han hotar med att skicka sin gamla kåkfararpolare järnrörs-frasse på en. elr nåt.. ;)
|
erik
Moderator
|
#7 Skrivet: 18 Sep 2004 10:18
Hehe, det skulle va nåt;) Som det är nu så om man klickar på knappen kommer det upp en ruta som frågar "Vill du verkligen gå ur?" Men nu (snart) ändrar jag så att en helt ny sida laddas om med frågan istället. De där dialogrutorna är så lätta att råka trycka Ja på. (Precis som Gurra602 sa. 8-) ) ((erik
|
Kurre
Medlem
|
#8 Skrivet: 18 Sep 2004 12:15
he he! eller frågorna: Vill du gå ur stegen och formatera om hårddisken eller vill du fortsätta spela?
|
lancer
Medlem
|
#9 Skrivet: 18 Sep 2004 12:41
Kurre är en typisk icke schackspelare som tycker det är roligare att skriva roliga inlägg än att spela schack.Fixa ett kladdplank så vi schackspelare kan ängna oss åt schackspelet.
|
Dr_Rock
Medlem
|
#10 Skrivet: 18 Sep 2004 12:54
om du ägnar dig åt schackspelet och låter folk skriva i forumet så slipper vi problemet, elr..?
|
zohar
Moderator
|
#11 Skrivet: 18 Sep 2004 13:07
Roliga inlägg är det väl inget fel på - tycker jag. Bara man inte blir otrevlig! Ibland måste vi lätta upp den torra stämning som råder i Forum.
|
kopparn
Medlem
|
#12 Skrivet: 18 Sep 2004 13:09
Jag tycker det verkar ganska "blött" ibland
|
DanielH
Medlem
|
#13 Skrivet: 18 Sep 2004 13:11
jag ber om ursäkt lancer, det var inte meningen att låta så sur i mitt förra inlägg.. vad jag menade var, det finns väl inget som förhindrar vad du kallade "riktiga schackspelare" att spela schack, medans någon skriver vad densamme tycker är roligt i forumet..?
|
lancer
Medlem
|
#14 Skrivet: 18 Sep 2004 13:25
Det var inte menat som påhopp på kurre ber om ursäkt.
|
Kurre
Medlem
|
#15 Skrivet: 18 Sep 2004 13:39
Tvärtom såg jag det som en komplimang att du tycker mina inlägg är roliga! Och jag ska hädanefter hålla mig till tråden.....för övrigt hoppas jag dina partier är återfunna lancer :-)
|
lancer
Medlem
|
#16 Skrivet: 18 Sep 2004 13:55
Nej Tyvärr fick börja om på stegen plats 254 efter att ha legatt på 14 plats har en tuff tid framför mig om jag skall nå 14plats igen.Huganamig
|
Gurra602
Medlem
|
#17 Skrivet: 18 Sep 2004 15:50
lancer jag lider lite med dig faktiskt. Men det jag undrar över är hur du har ork att övht. fortsätta i stegen. Innan du har kommit till hälften av stegen så dyker en ny spelform upp. Men kämpa på du. Kom ihåg bara att bara utmana den som står 20 platser ovanför dig. Du är nog i topp igen till midsommar kanske. :-) "G"
|
theddan
Medlem
|
#18 Skrivet: 18 Sep 2004 15:53
30 pl ovanför får det vaRA , DÅ KANSKE DU ÄR KLAR TILL JUL ISF MIDSOMMAR
|
lancer
Medlem
|
#19 Skrivet: 18 Sep 2004 16:06
Nej Gurra602 kommer bara att spela stegen med mitt barnbarn 5år tror han kan vinna många partier här.
|
smarter
Medlem
|
#20 Skrivet: 18 Sep 2004 16:08
så illa behöver det ju inte vara. Om man möter rätt person räcker det ju att vinna ett parti för att hamna på plats 1
|
Gurra602
Medlem
|
#21 Skrivet: 18 Sep 2004 16:17
Ursäkta, smarter heter du ju väl? Tala om för mig hur lancer ska ta sig till toppen genom att vinna ett parti. Läs reglerna så kanske du förstår att det blir kämpigt. MVH:"G"
|
Gurra602
Medlem
|
#22 Skrivet: 18 Sep 2004 16:24
lancer, jag vet inte vad det är för fel med dig, men du tar då åt dig av allt. Har jag varit ohövlig mot dig så kan du väl tala om det för mig. Du är bara en schackspelare som tror dig vara förmer än alla andra. Men du är väl inte mer värd än alla oss andra även om du kanske tycker det. MVH"G"
|
smarter
Medlem
|
#23 Skrivet: 18 Sep 2004 16:25
Förlåt kände ej till den regeln. Ja jag har smarter som nickname som du kanske ser, även om den frågan inte var smart, om det var mitt riktiga namn du var ute efter så heter jag inte smarter utan Emanuel Svensson.
|
lancer
Medlem
|
#24 Skrivet: 18 Sep 2004 16:25
Tycker det är konstigt att det inte går att lägga tillbaks mig på plats 14 när det händer något sådant här.Har ju ändå spelat mig ända dit så man är förkänt av att ligga där.Håller med gurra602 det blir alldeles för kämpigt att börja om från botten av stegen som nu är nr 253.
|
novisen
Medlem
|
#25 Skrivet: 18 Sep 2004 16:31
Håller med gurra602 att "vissa" tar det här med för stort allvar! Erik har ju gjort den här sidan för att vi ska ha kul! nu tar vi en pilsner och skålar!
|
Gurra602
Medlem
|
#26 Skrivet: 18 Sep 2004 16:34
F´låt Smarter, det var verkligen inte meningen. Jag ber så mycket om ursäkt. Glöm att jag skrev det där. MVH"G"
|
lancer
Medlem
|
#27 Skrivet: 18 Sep 2004 16:37
Håller med novisen det är bara att ta nya tag.Erik har gjort ett jättefint jobb som startat denna sida fel kan det bli det rår inte Erik för.Vi får vara glada att den finns och att någon sköter om den.Nog pratat om detta från mig.
|
smarter
Medlem
|
#28 Skrivet: 18 Sep 2004 16:42
Gurra, d e lungt. Jag tog inte din replik särskilt allvarligt. SKÅL PÅ ER!!!!
|
Gurra602
Medlem
|
#29 Skrivet: 18 Sep 2004 18:35
"lancer"är en jäkligt duktig schackspelare. Jag tror han har potential att bli en riktig mästare. Den värsta motståndaren är nog tyvärr han själv. MVH:"G" :-p
|
Dr_Rock
Medlem
|
#30 Skrivet: 18 Sep 2004 20:01
En skål goda vänner, också kramas vi å är vänner natten genom..!
|