Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Kan man fuska i chess24 ?
Författare Meddelande
IvarBlå2
Medlem
#1 Skrivet: 13 Apr 2018 08:59

Spelade nyss ett parti där jag var pjäs över. Gjorde mitt drag och det kom upp att vi hade enats om remi

Etelhem
Medlem
#2 Skrivet: 13 Apr 2018 09:02 - Redigerad av: Etelhem

Citerar: IvarBlå2, #1:
Spelade nyss ett parti där jag var pjäs över. Gjorde mitt drag och det kom upp att vi hade enats om remi

Så har jag vart med om på den här sidan förra omgången av serien , hade övertag och plötsligt var det remi!!!

tornado
Medlem
#3 Skrivet: 13 Apr 2018 09:33

Jag brukar spela på "chessCube" och där händer också konstiga saker..

sture_lindberg
Medlem
#4 Skrivet: 13 Apr 2018 13:25

Citerar: IvarBlå2, #1:
pelade nyss ett parti där jag var pjäs över. Gjorde mitt drag och det kom upp att vi hade enats om remi

Kanske samma ställning uppkom 3 gånger ?

IvarBlå2
Medlem
#5 Skrivet: 13 Apr 2018 13:36

Knappast , lubbe när jag ligger pjäs över...

Vert
Moderator
#6 Skrivet: 13 Apr 2018 20:36

Någon "lubbe" har inte skrivit i den här tråden...

Jag skulle tro att det i de flesta fallen beror på den mänskliga faktorn, dvs. att man råkar komma åt remianbudsknappen. Här på sO är den risken inte obefintlig om man t.ex. spelar på mobilen, och säkert kan det hända även på andra sidor.

IvarBlå2
Medlem
#7 Skrivet: 14 Apr 2018 09:43

Såg fel. Ska aldrig hända igen På chess24 i min mobil sitter remiknappen så högt över brädet så det kan du slå ur tanken

Mikaelk
Medlem
#8 Skrivet: 14 Apr 2018 09:49

Har hänt att man råkat gå med på remi i vunnen ställning för att ett remierbjudande poppat upp när man leker runt på brädet

Etelhem
Medlem
#9 Skrivet: 14 Apr 2018 10:14

Citerar: IvarBlå2, #7:
Har hänt att man råkat gå med på remi i vunnen ställning för att ett remierbjudande poppat upp när man leker runt på brädet

I mitt fall lekte jag inte runt och erbjöd ingen remi till 100 % säkert , varför skulle jag erbjuda remi efter mindre än 5 drag ? Nej det var en bugg i programmet som var orsaken till det

IvarBlå2
Medlem
#10 Skrivet: 14 Apr 2018 10:56

Nu gör du samma fel som jag. Mikaelk ska du citera.

Etelhem
Medlem
#11 Skrivet: 14 Apr 2018 11:03

Citerar: Mikaelk, #8:
I mitt fall lekte jag inte runt och erbjöd ingen remi till 100 % säkert , varför skulle jag erbjuda remi efter mindre än 5 drag ? Nej det var en bugg i programmet som var orsaken till det

jimpan
Moderator
#12 Skrivet: 14 Apr 2018 15:05

Citerar: Etelhem, #11:
Nej det var en bugg i programmet som var orsaken till det

SchackOnline är helt buggfritt!

greogorypeck
Medlem
#13 Skrivet: 15 Apr 2018 12:45

Citerar: jimpan, #12:
SchackOnline är helt buggfritt!

Instämmer helt och fullt! Jag har dessutom förståelse för de spelare som vill skylla på en bugg när de gjort ett larvigt misstag. Det är mänskligt

Etelhem
Medlem
#14 Skrivet: 15 Apr 2018 13:45

Citerar: greogorypeck, #13:
Instämmer helt och fullt! Jag har dessutom förståelse för de spelare som vill skylla på en bugg när de gjort ett larvigt misstag. Det är mänskligt

Jag förstår ju att ni skämtar . Tyvärr finns det exempel på folk som förlorat partier på liknande sätt det är tom erkänt av moderator på denna sida så jo det finns buggar

greogorypeck
Medlem
#15 Skrivet: 15 Apr 2018 13:57

Skämt å sido. Jag har spelat en herrans massa partier på sO och har aldrig råkat ut för en remi hux flux utan remiruta dessutom. Det låter märkligt.

G_arvid
Medlem
#16 Skrivet: 15 Apr 2018 14:33 - Redigerad av: G_arvid

Citerar: greogorypeck, #15:
Skämt å sido. Jag har spelat en herrans massa partier på sO och har aldrig råkat ut för en remi hux flux utan remiruta dessutom. Det låter märkligt.

Jag har en gång häpet konstaterat att jag bjudit remi efter mindre än fem drag. Och i pågående serie upptäckte jag att jag gjort ett helt annat drag än jag avsett. I båda dessa fall har jag utgått från att det varit G_arvid som klantat till det...kanske är han oskyldig?

jimpan
Moderator
#17 Skrivet: 15 Apr 2018 15:46

Citerar: greogorypeck, #13:
Jag har dessutom förståelse för de spelare som vill skylla på en bugg när de gjort ett larvigt misstag. Det är mänsklig

Har jag också och att skylla på buggar hit o dit är ju bekvämt. Snarare Ni gubbar som ser dåligt, har stora tummar, kommer åt knappar som genererar dessa s.k buggar.........
Men vi Moderatorer har full förståelse så ingen fara.....

timmy
Medlem
#18 Skrivet: 15 Apr 2018 15:58

Tror att sO är buggfritt, ty det är många som saknar taktkänsla...

peace
Medlem
#19 Skrivet: 15 Apr 2018 20:46

Den var bra timmy

Etelhem
Medlem
#20 Skrivet: 15 Apr 2018 21:02

Citerar: timmy, #18:
Tror att sO är buggfritt, ty det är många som saknar taktkänsla...

Tror gör man i kyrkan Här VET man att det finns buggar

tana
Medlem
#21 Skrivet: 15 Apr 2018 22:47

Citerar: Etelhem, #20:
Här VET man att det finns buggar

Underbar inställning. Veta något helt säkert. Jag med mina dryga sjuttio år vet inget annat säkert än att jag inte vet något säkert.

Etelhem
Medlem
#22 Skrivet: 16 Apr 2018 02:28

Citerar: tana, #21:
Underbar inställning. Veta något helt säkert. Jag med mina dryga sjuttio år vet inget annat säkert än att jag inte vet något säkert.

Och en sak till vet jag pga min erfarenhet av liknande situationer att det alltid är någon lustigkurre som vet bättre än vad man själv upplevt som har åsikter om det jag upplevt , och det finns bara en sak att göra låt dom skriva svara inte ens det är lönlöst att lägga krafter på folk som tror dom vet bättre än vad jag själv upplevt.

peace
Medlem
#23 Skrivet: 16 Apr 2018 07:23

Synd du inte fattade ordvitsen timmy skrev! Fyra bugg o en coca cola.Härlig takt i den till en buggdans!

IvarBlå2
Medlem
#24 Skrivet: 16 Apr 2018 07:58 - Redigerad av: IvarBlå2

Hur kan du vara så säker på att han inte fattade den peace?

greogorypeck
Medlem
#25 Skrivet: 16 Apr 2018 15:52

Behövs dessa svammeltrådar för att hålla schackforumet igång?

lillpysen
Medlem
#26 Skrivet: 19 Apr 2018 12:42

Jo, (schack)livet ska nog inte bli för allvarligt.

KastaLockPåBorgmästarn
Medlem
#27 Skrivet: 19 Apr 2018 13:48

uppenbarligen kan man fuska överallt

Mikaelk
Medlem
#28 Skrivet: 20 Apr 2018 01:14

Ja, tyvärr är fusk i schack extremt vanligt.

sture_lindberg
Medlem
#29 Skrivet: 20 Apr 2018 01:43

Att det förekommer någon gång kan säkert stämma
Men inte att det är speciellt vanligt

peace
Medlem
#30 Skrivet: 20 Apr 2018 03:18

Citerar: IvarBlå2, #24:
Hur kan du vara så säker på att han inte fattade den peace?

Jag fattar inte allt. Jag har för små händer för att fatta (tag om en basketboll med en hand)

Du måste logga in för att kunna posta!