Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Regelkontrovers i Carlsen - Iniarkev
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#151 Skrivet: 6 Jan 2018 18:41

Vad vet du vad jag har tillgång till . Men detta var ju så typiskt dej I stället för att svara på mina frågor:
Citerar: sture_lindberg, #178:

Alla som håller med dej är förträffliga människor enligt dej.

Alla som har en motsatt mening än dej ska hånas eller hudflängas.
Ok
Jag får väl köpa detta då.
Men jag tycker inte om det .Är det ok för dej att jag skriver så.?.Bäst att fråga innan nästa anfall inträffar.

Jag har på mina 12 år här på SO aldrig varit med om något liknande.Att man ska hålla med den sistnämnde skrivaren för att man ska bli tolererad.

Varför ska vi då ha trådar ? För att alla ska sitta där och skriva saker till varandra som alla håller med om.?.verkar ju inte riktigt klokt.

Men i stället för att svara på detta så citerar du ett inlägg av Lars Grahn !
Vet inte hur jag ska tolka detta . Gör du detta på pin kiv eller är det andra problem?

LNO1
Medlem
#152 Skrivet: 6 Jan 2018 18:42

Citerar: sture_lindberg, #178:
Alla som håller med dej är förträffliga människor enligt dej

Nej så är det inte, men deras chanser ökar radikalt att jag ska se dem som det, men ärligt talat tror jag inte att de bryr sig så mycket vad jag anser om dem som personer.

LNO1
Medlem
#153 Skrivet: 6 Jan 2018 18:53

Citerar: sture_lindberg, #148:
Alla som håller med dej är förträffliga människor enligt dej.

Nej.
Alla som har en motsatt mening än dej ska hånas eller hudflängas.

Detta är ju ingen fråga men jag ska ge dig ett svar ändå.
Nej det är inte så att jag avser att håna eller hudflänga alla som inte håller med mig.

Men jag tycker inte om det .Är det ok för dej att jag skriver så..Bäst att fråga innan nästa anfall inträffar.

Det är inte min sak att avgöra vad som är ok att skriva i forumet, men för mig får du skriva precis vad du vill och håller jag inte med så utgår jag ifrån att jag få ge uttryck för annan uppfattning.

Jag har på mina 12 år här på SO aldrig varit med om något liknande.Att man ska hålla med den sistnämnde skrivaren för att man ska bli tolererad.

Jag har aldrig gett uttryck för den ståndpunkten, och jag har heller inte sett något inlägg från en moderator som påbjuder detta.

Varför ska vi då ha trådar ? För att alla ska sitta där och skriva saker till varandra som alla håller med om..verkar ju inte riktigt klokt.

Olika åsikter är ju bra för ett levande forum, men du kräver väldigt ofta av andra det du själv sällan eller aldrig lever upp till, som till exempel raka svar på frågor. Nu har jag i alla fall gått dig tillmötes och punkt för punkt gett dig svar på samtliga dina frågor från det aktuella inlägget.

sture_lindberg
Medlem
#154 Skrivet: 6 Jan 2018 18:53

Citerar: LNO1, #152:
Nej så är det inte, men deras chanser ökar radikalt att jag ska se dem som det, men ärligt talat tror jag inte att de bryr sig så mycket vad jag anser om dem som personer.

Så det bästa sättet att de ska bli betraktade som "förträffliga människor"av dej är att de håller med dej eller deras chanser ökar i alla fall.

Vilket Bill och Bullförhålande måste du då inte ha med dina vänner

Och då börjar jag lite smått ana att du inte vill eller är van vid att bli emotsagd..Du är helt enkelt inte van att någon/några har andra meningar än dej.

Tänk att ha BILL och Bull som ideal ....

Falkis
Medlem
#155 Skrivet: 6 Jan 2018 18:56

Såja Sture. Det är väl ingen större bestraffning att stöta på patrull i forumet på schackonline. Du har säkert fått din del av ryggdunkningar här igenom åren, även om det kanske inte varit i frågor om schackregler.

LNO1
Medlem
#156 Skrivet: 6 Jan 2018 18:57

Citerar: sture_lindberg, #151:
Men i stället för att svara på detta så citerar du ett inlägg av Lars Grahn !
Vet inte hur jag ska tolka detta . Gör du detta på pin kiv eller är det andra problem?

Jag tyckte att artikeln var väldigt relevant för trådämnet, att du sedan verkar ta illa upp för det är inget jag tänker be om ursäkt för. Nu har jag även svarat på din fråga från det inlägget.

Så nu när jag har svarat på dessa frågor från dig, så kanske du kan ge mig länken till de nya reglerna i utbyte?

sture_lindberg
Medlem
#157 Skrivet: 6 Jan 2018 18:58

Sa bull

jimpan
Moderator
#158 Skrivet: 6 Jan 2018 18:59

Låser tråden - jag har tröttnat o många med mig. Ni är ju inte ens nära trådämnet längre

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.