Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ursäkter
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . >>
Författare Meddelande
lisbetsallander
Medlem
#361 Skrivet: 2 Aug 2016 08:44

MrBeanLaden igen

" Fan vilket skit du håller på och lägger ut. Det blir PAYBACK på det. "

MrBeanLaden
Medlem
#362 Skrivet: 2 Aug 2016 09:54 - Redigerad av: MrBeanLaden

Det blir fyrfaldig hämnd på dessa ändlösa ursäkts-payback!

lisbetsallander
Medlem
#363 Skrivet: 2 Aug 2016 10:15

what ever

Vert
Moderator
#364 Skrivet: 2 Aug 2016 18:48

Låser, i egenskap av moderator, denna tråd till dess den har modererats. Återkommer senare ikväll.

jimpan
Moderator
#365 Skrivet: 2 Aug 2016 19:39

Har låst upp ämnet o rensat ett antal inlägg!

Vert
Moderator
#366 Skrivet: 2 Aug 2016 19:46 - Redigerad av: Vert

Även jag har bidragit till att rensa. Jag vill uppmana trådens debattörer att betänka följande, nämligen:

- §A4 i forumreglerna stadgar att man ska vårda sitt språk och undvika svordomar.
- §A6 i forumreglerna stadgar att inlägg ska tillföra någonting nytt.
- §B2 i forumreglerna stadgar att man inte ska skriva onödiga inlägg, t.ex. endast en smiley (eller flera).
- §B4 i forumreglerna stadgar att man ska undvika ett ämne om man är ointresserad av ämnet.

I övrigt kan jag eller någon annan moderator få anledning att återkomma i detta ärende.

Apropå trådens ämne, ursäkter, så tycker jag mig minnas att Bobby Fischer fick schackbrädet och/eller pjäserna utbytta därför att de svarta pjäserna/rutorna hade "fel" grön/brun/svart nyans. För oss vanliga dödliga som inte kan framtvinga byte av bräde och pjäser kan det kanske vara en ursäkt att lägga till sin arsenal?!

MrBeanLaden
Medlem
#367 Skrivet: 2 Aug 2016 20:29 - Redigerad av: MrBeanLaden

Mycket bra ursäkt. Alltför blank bildskärm eller bräde som bländar med reflexer är också en klassiker!

lisbetsallander
Medlem
#368 Skrivet: 2 Aug 2016 20:35

Efter allt tjafs så kan jag citera mig själv efter ett parti idag , så här löd min ursäkt :

" skulle ha ställt hästen på e2 inte f3 , jag tänkte det sen glömde jag bort det när det va mitt drag "

farbrorjo
Medlem
#369 Skrivet: 6 Aug 2016 16:58

Citerar: MrBeanLaden, #338:
"Dom där partierna räknas inte, jag var pissnödig och det sprang folk förbi och pratade". Kungen av ursäkter - Puckomästaren - jag ger er den oöverträffade lisbet!

Ja, av alla ursäkter jag läst genom åren som moderator, d v s alla utom de två sista sidorna är denna min favorit!!!

lisbetsallander
Medlem
#370 Skrivet: 6 Aug 2016 18:01

jaså det är det

MrBeanLaden
Medlem
#371 Skrivet: 6 Aug 2016 18:30

HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Ja, den håller en viss särklass...att det var liveschack gör den ännu roligare tycker jag

lisbetsallander
Medlem
#372 Skrivet: 6 Aug 2016 18:31

jajaja det räcker nu

farbrorjo
Medlem
#373 Skrivet: 8 Aug 2016 01:48 - Redigerad av: farbrorjo

Citerar: lisbetsallander, #370:
jaså det är det

Ja det kan du skriva upp!

Hursomhelst - nu tänker jag hitta på en egen...

Det hände sig vid den tiden att ett gosse-/flicke-/hermafroditbarn blev fött inom eller utom kosmos och genast började spela schack... Alla förundrades över hur detta kunde gå till ity i alla andra avseenden var detta människobäbiska kravelpersonnage exakt som vilket nyfött barn som helst...

det började med skolmatt, därpå kom den s k idiotmatten(slut citat denna sajts skapare erik, då måste man, passande nog ha svart eftersom det passar bäst så...

de mest framstående vetenskapsmännen och quinnorna kallades in på planeten för att utröna hur dettas alls kunde vara möjligt...altså fortsättning följer.....

farbrorjo
Medlem
#374 Skrivet: 9 Aug 2016 08:28 - Redigerad av: farbrorjo

Citerar: farbrorjo, #373:
Det hände sig vid den tiden att ett gosse-/flicke-/hermafroditbarn blev fött inom eller utom kosmos och genast började spela schack... Alla förundrades över hur detta kunde gå till ity i alla andra avseenden var detta människobäbiska kravelpersonnage exakt som vilket nyfött barn som helst...

det började med skolmatt, därpå kom den s k idiotmatten(slut citat denna sajts skapare erik, då måste man, passande nog ha svart eftersom det passar bäst så...

Hrrm, undrar just om den här nya trenden med oavslutade inlägg som följs upp inom c a 36 timmar eller ännu värre verkligen är något att ta efter...

Hursomhelst - här fortsätter den nypåhittade ursäkten, måhända pompös, kanske pretensiös, men i alla fall sprungen ur Martinus cover på nyplatonismen (fortsättning följer...:retas.

de mest framstående vetenskapsmännen och quinnorna kallades in på planeten för att utröna hur detta alls kunde vara möjligt...

Det visade sig att underbarnet hade fått hjälp på traven av en lite omodern schackdator vid namn Rybka, men den högteknologiska lösningen för att i sin tur göra detta möjligt, var allt annat än omodern - ett kirurgiskt, cerebralt implantat som inopererats direkt efter födseln och som nu på Rybkanivå alltså styrde underbarnets schackdrag. Allt detta skedde på den tiden när Stockfish ej var uppfunnen - och alltså finns det ett motmedel att sätta in. Underbarnet får ju ej delta i något senior-VM eller ens SM p g a sin biologiska ålder och än så länge gäller detta i tre år till även juniornivån, men som minior har hen redan deltagit utom tävlan, i pauserna mellan några partier i senaste kandidatturneringen. Hen vann mot Nakamura och remiserade mot Anand. Så om ni undrar hur en minior kunde utklassa mig häromdagen så har ni nu fått både förklaring och ursäkt...

MrBeanLaden
Medlem
#375 Skrivet: 9 Nov 2016 21:31

Nu e d dags lyfta tråden änna, längesen. Men idag blev jag inspirerad av allas vår Bettan till en ny undanflykt för att inte ge upp. HPDT=Hoppas På Donald Trump

rodel
Medlem
#376 Skrivet: 9 Nov 2016 22:03

I en seriematch förlorade vi bara ett parti (brukar vara fler). Eftersom spelaren i deras lag som vann hade gips runt ena benet så myntade vi "inte konstigt du vann, du hade ju handikapp".

MrBeanLaden
Medlem
#377 Skrivet: 5 Dec 2016 21:54

Lisbet: va farao bjur han remi för när de inte ÄR remi? - jag: nä, de gör man bara om man heter lisbet. Lisbet: tur man heter Roger då.....HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

lisbetsallander
Medlem
#378 Skrivet: 5 Dec 2016 22:01

lättroad kille , byfåne humor

MrBeanLaden
Medlem
#379 Skrivet: 5 Dec 2016 23:41

Don efter person

lisbetsallander
Medlem
#380 Skrivet: 6 Dec 2016 06:07

Det blir payback på det där

BADWINNER
Medlem
#381 Skrivet: 6 Dec 2016 11:22

"varför antog du utmaningen när du visste att du skulle vinna" eller "jag misstänker du spelar med hjälpmedel eftersom du inte tänker så länge mellan dina drag" lol ...två kommentarer som fick mig att skratta..

MrBeanLaden
Medlem
#382 Skrivet: 16 Dec 2016 18:30

Lisbetsallander (Efter att ha utnämnts till Robin Hood-kung, förlust säs 19 i SO-serien mot en drygt 800 ratingpoäng lägre motståndare): "det där har du vinklat. Jag hade lägre rating säs 19." Den oefterliknelige Bettan

lisbetsallander
Medlem
#383 Skrivet: 16 Dec 2016 18:40

hur f-n fick du till det nu ? är det en ursäkt ?

lisbetsallander
Medlem
#384 Skrivet: 28 Dec 2016 11:31 - Redigerad av: lisbetsallander

MrBeanLaden förlorade mot lågrankad :
Det där va ingen Motoddsare eller Robin Hoodare , jag hade mkt sämre rating då

MrBeanLaden
Medlem
#385 Skrivet: 28 Dec 2016 11:51

Hur farao fick du de te en ursäkt??? Gamla Bettan....

lisbetsallander
Medlem
#386 Skrivet: 8 Jan 2017 13:59

MrBeanLaden ny ursäkt
" bra att du vann, jag måste ner i rating "

MrBeanLaden
Medlem
#387 Skrivet: 8 Jan 2017 15:34

"Jag anmäler maj när ja lagt maj i ett par partier så ja kommer under min egen ratinggräns" - lisbetsallander. Vem annars?

lisbetsallander
Medlem
#388 Skrivet: 8 Jan 2017 16:39

det där är väl ingen ursäkt ? byfåne kommentar

MrBeanLaden
Medlem
#389 Skrivet: 8 Jan 2017 17:08

Jo, och dessutom tyder särskrivningen på fler användare..mycket ovanligt....ASG

lisbetsallander
Medlem
#390 Skrivet: 8 Jan 2017 17:13

ja DET är också en byfånekommentar