| Författare |
Meddelande |
singing_scorpion
Medlem
|
#31 Skrivet: 15 Jul 2008 17:42
Rangvald: är osäker hur det är med den vanliga boxning men i just chackboxning har de satt gränsen på 35 (kanske maxålder för att börja sin kariär)
Dynamit: Får hoppas på plastpjäser eller att lindor obserberar all svett. "De nya schackboxningslindor, för dig som kräver maximal komfort"
|
shieldfire
Medlem
|
#32 Skrivet: 15 Jul 2008 17:46
Tror New In Chess hade artiklar (? ev bara en) om schackboxning för något år sedan. Du kan kolla med dem om du vill ha tag på mer info.
|
essal
Medlem
|
#33 Skrivet: 15 Jul 2008 23:19
Citerar: röding2, #29: Utmana mej så får ni både boxning och schack på samma gång he he......
På samma gång?? Blir det inte svårt att flytta schackpjäser med boxhandskar på händerna?
|
röding2
Medlem
|
#34 Skrivet: 15 Jul 2008 23:28 - Redigerad av: röding2
boxas utan handskar he he....bare knuckle fighter ! Street fighting man ! Spelar schack på samma hårda villkor. Se upp ! Slår dock aldrig under bältet ! Rena, ärliga och justa tag, men hårda.....
|
singing_scorpion
Medlem
|
#35 Skrivet: 16 Jul 2008 00:50
shieldfire: tackar, ska kolla lite närmare på denna artikel! Har du några frågot eller fundering om sporten då?
röding2: Personligen föredrar jag 16 oz rosa, fuffiga handskar och samma stil har jag inom schack. Är det inte mjukt och fluffigt så är det ingen idé att fortsätta
|
röding2
Medlem
|
#36 Skrivet: 16 Jul 2008 11:30
Det " mjuka " spelet i schack är en säker väg till förlust. Så byt stil och varför inte också namn till " Stinging Scorpion "
B
|
singing_scorpion
Medlem
|
#37 Skrivet: 16 Jul 2008 12:14
Jag följer ju Alis taktik: fly like a butterfly, sing like a bee
|
palmann3
Medlem
|
#38 Skrivet: 16 Jul 2008 18:30 - Redigerad av: palmann3
Synger du også - under spelat? - Det er forbudt. ( psykologisk krigsførelse )
Nej - det du gør, det er: STING - like a bee !! - ( tempo, tempi )
Det gjorde Ali mod George Forman.
( Du kan se nogle af Muhammed Alis kampe på dansk tv - TV2 sport.
Omkring midnat. - ( Midnatstæsk )
|
#39 Skrivet: 17 Jul 2008 07:57 - Redigerad av: shieldfire
Citerar: singing_scorpion, #35: shieldfire: tackar, ska kolla lite närmare på denna artikel! Har du några frågot eller fundering om sporten då?
Mja, intresserar inte mig att kombinera schack och boxning. Men låt dom hållas de kanske är mestadel harmlösa.
|
Barbossa
Medlem
|
#40 Skrivet: 17 Jul 2008 15:23
Jag tror jag skulle vinna SM i schackboxning, faktiskt.
|
Linus-Eriksson
Medlem
|
#41 Skrivet: 17 Jul 2008 17:02
jag skulle gärna testa det, tror dock inte det är så stort i Dalarna... 
|
Horndals_SK
Medlem
|
#42 Skrivet: 17 Jul 2008 17:34
Citerar: Linus-Eriksson, #41: jag skulle gärna testa det, tror dock inte det är så stort i Dalarna...
I Bjurs är det väl stort? 
|
Linus-Eriksson
Medlem
|
#43 Skrivet: 17 Jul 2008 17:48
njaa.. ;)
Om inte Farbror Pekka dragit igång en hemlig grupp i källaren! :P
|
vilhelm
Medlem
|
#44 Skrivet: 18 Jul 2008 22:10
Citerar: Barbossa, #40: Jag tror jag skulle vinna SM i schackboxning, faktiskt.
mina takter...hehe...tycker att vi som har blomkålsöron som vet hur pjäserna flyttas ska ha en egen tävling
|
singing_scorpion
Medlem
|
#45 Skrivet: 18 Jul 2008 23:36
Citerar: vilhelm, #44: tycker att vi som har blomkålsöron som vet hur pjäserna flyttas ska ha en egen tävling
Schackbrottning? Låter ifs ungefär lika galet som schackboxning och skonsammare för hjärnan, samtidigt finns det flera sätt att få kungen på fall
|
J.Nuoriegas
Medlem
|
#46 Skrivet: 19 Jul 2008 18:14 - Redigerad av: J.Nuoriegas
he he jag siktar mest på att få damerna på fall ! I vågrät position. Dock ej med boxning som metod. Ska man ha damen på fall måste lite mer sofistikerade metoder användas.
|
Spencer
Medlem
|
#47 Skrivet: 2 Aug 2008 18:32
boxning og schack !? - ( ?! ) - På samme tid ?
Indenfor schack er der bra verbal boxning. - Ganske rigeligt, endda !
mvh.
|
hosna
Medlem
|
#48 Skrivet: 3 Aug 2008 10:40
jojojojojojojojojo
|