Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / oärliga spelare?
<< . 1 . 2 . 3 . >>
Författare Meddelande
Malvan
Moderator
#31 Skrivet: 16 Jul 2008 22:40

Erik meddelar att om man vill kräva remi kan man felrapportera partiet (knapp under diagrammet).

BodyBeast
Medlem
#32 Skrivet: 17 Jul 2008 00:00

Citerar: Capt_Nemo, #24:
PS... Har faktist ALDRIG stött på någon idiot här på sO! Så sträck på er

kan tyvärr inte hålla med då jag fått såna mail som att "fan va kass du är", "varför spelar du överhuvud taget" "du är sämst av alla" och så vidare, är man inte idiot om man inte fattar att kunskaps nivån är olika från person till person ? eller är det så att jag som ärligt inte spelar med andra hjälpmedel än min hjärna och ofta får ge vika för såna som har skarpare hjärna, inte har här och göra ? känns ofta som man möter såna som spelar med hjälpmedel bara för att nå toppen snabbare, fast dom skriver på sin sida att dom inte använder sånt.

Horndals_SK
Medlem
#33 Skrivet: 17 Jul 2008 00:05

Citerar: BodyBeast, #32:
kan tyvärr inte hålla med då jag fått såna mail som att "fan va kass du är", "varför spelar du överhuvud taget" "du är sämst av alla" och så vidare, är man inte idiot om man inte fattar att kunskaps nivån är olika från person till person ? eller är det så att jag som ärligt inte spelar med andra hjälpmedel än min hjärna och ofta får ge vika för såna som har skarpare hjärna, inte har här och göra ? känns ofta som man möter såna som spelar med hjälpmedel bara för att nå toppen snabbare, fast dom skriver på sin sida att dom inte använder sånt.

Får man mail från folk som skriver sådant så kan erik kolla upp det!

BodyBeast
Medlem
#34 Skrivet: 17 Jul 2008 00:15 - Redigerad av: BodyBeast

jag menar alltså inte peronliga mail, utan meddelande i din inkorg här, och dom raderas ju efter ett tag för att spara plats, men om du vet vem och hur dom kan kolla meddelanden man fått, så tala gärna om det, det finns några som inte borde få vara members på denna eminenta sida, (även om några säkert tröttnat så kanske nån finns kvar som borde portas om det nu är möjligt)

tillägger att jag även spelat mot många trevliga också..vilka ser ni på min sida...med blandade resultat...och inte är jag sura på dom för det

Malvan
Moderator
#35 Skrivet: 17 Jul 2008 00:27 - Redigerad av: Malvan

Får man otrevliga meddelelanden kan man anmäla detta med ett meddelande till en moderator, så undersöker vi saken.

Protagonist
Medlem
#36 Skrivet: 17 Jul 2008 00:47

Jag tycker nog inte man bör spela schack om man är jävligt dålig

andy__pandy
Medlem
#37 Skrivet: 17 Jul 2008 01:06

Ovanstående inlägg tycker jag är väldigt löjligt skrivet av dig, för att inte kalla stötande. Du är väldigt dålig om man jämför med världseliten, så varför spelar du schack i så fall? Schack är ett spel öppet för alla. Inser man inte det så förstår man inte spelets idé!

sture_lindberg
Medlem
#38 Skrivet: 17 Jul 2008 01:16

Håller med Andy där

Dynamit
Medlem
#39 Skrivet: 17 Jul 2008 01:50

Citerar: sture_lindberg, #38:
Håller med Andy där

Det var väl första gången du inte är mot andy

sture_lindberg
Medlem
#40 Skrivet: 17 Jul 2008 01:51

Mycket troligt

Protagonist
Medlem
#41 Skrivet: 17 Jul 2008 09:02

Kan inte någon bara stänga av andy_pandy? Han är ju helt jävla fantastisk.

Ett straff i form av möte med en dryg vore på sin plats, kan jag tycka.

Gick bra för dig i SM såg jag Sture?

zohar
Moderator
#42 Skrivet: 17 Jul 2008 09:37 - Redigerad av: zohar

Citerar: Protagonist, #36:
Jag tycker nog inte man bör spela schack om man är jävligt dålig

Det är väl så man börjar lära sig. Det måste vara ytterst få som är duktiga redan innan de får spelvana. Så få att de blir svårt att räkna dem faktiskt.

Protagonist
Medlem
#43 Skrivet: 17 Jul 2008 10:57

Citerar: zohar, #42:
Så få att de blir svårt att räkna dem faktiskt.

Zohar spekulerar. Faktiskt.

andy__pandy
Medlem
#44 Skrivet: 17 Jul 2008 10:57

Citerar: Protagonist, #41:
Kan inte någon bara stänga av andy_pandy? Han är ju helt jävla fantastisk.

Om det är någon som ska stängas av så är det du själv. När man i två inlägg i rad inte klarar av att inte svära tyder på en väldigt fattig vokabulär och svordomar strider mot forumets regler, men moderatorerna bryr sig sällan, eller aldrig om detta, vilket är anskrämligt.
Varför tycker du att jag ska stängas av? Om det är för att jag uttrycker min åsikt, ger jag inte mycket för din. Oavsett dina argument faller de ganska platt på marken, med anledning av din vokabulär.

sture_lindberg
Medlem
#45 Skrivet: 17 Jul 2008 12:05

Citerar: Protagonist, #41:
Gick bra för dig i SM såg jag Sture?

Gick iaf pluss i rating.(16)...Så godkänd turnering..

schackpojke
Medlem
#46 Skrivet: 17 Jul 2008 12:14

vilken plats kom du på

Emmann
Medlem
#47 Skrivet: 17 Jul 2008 12:17

http://www.schackonline.com/spela/personal.php?pla yerrID=31425
Ha, ha "spatserat på mina ägor o kommit på meningen med livet" skriver Protagonist på sitt personliga. Ja bättre sent än aldrig, skulle jag vilja säga! / Emmann

sture_lindberg
Medlem
#48 Skrivet: 17 Jul 2008 12:20

Citerar: schackpojke, #46:
vilken plats kom du på

Jag kom på sista och 20 plats i Veteran_SM.

knightrider
Medlem
#49 Skrivet: 17 Jul 2008 14:51

Citerar: sture_lindberg, #48:

Ja, men det var oerhört tufft motstånd. Starkt att överhuvudtaget kvalificera sig till turneringen. Du fick väl fyra remier i alla fall?

Protagonist
Medlem
#50 Skrivet: 17 Jul 2008 16:10

Min mamma brukade säga att användandet av svordomar tydde på en bristfällig vokabulär. Hon sa det när jag var 5. Nu vet jag mycket bättre, till skillnad från dig - din tråkiga fan. Jag tycker du ska stängas av från all världens forum för att du inte tillför ett skit. Menlösa, uppenbara och enerverande pissekonstateranden som ingen kan bry sig mindre om. Förstår för övrigt inte riktigt hur ett argument kan falla platt på grund av bruket av en svordom, på vilket sätt skulle det påverka eventuell substans i en synpunk? Verkar ju oerhört puckat.

Emman, du verkar ju inte heller lite debil. Du har känt till meningen med livet länge eller?

sture_lindberg
Medlem
#51 Skrivet: 17 Jul 2008 16:19

Citerar: knightrider, #49:
Citerar: sture_lindberg, #48:
Ja, men det var oerhört tufft motstånd. Starkt att överhuvudtaget kvalificera sig till turneringen. Du fick väl fyra remier i alla fall?

Jo 4 remier fick jag..Så jag är rätt nöjd iaf

Malvan
Moderator
#52 Skrivet: 17 Jul 2008 16:47

Att kalla andra medlemmar debila strider mot Forumets regler.

Linus-Eriksson
Medlem
#53 Skrivet: 17 Jul 2008 16:54

"Menlösa, uppenbara och enerverande pissekonstateranden som ingen kan bry sig mindre om."

Åh verkligen?
Jag brydde mig om den här kommentaren:
Citerar: andy__pandy, #37:

Ovanstående inlägg tycker jag är väldigt löjligt skrivet av dig, för att inte kalla stötande. Du är väldigt dålig om man jämför med världseliten, så varför spelar du schack i så fall? Schack är ett spel öppet för alla. Inser man inte det så förstår man inte spelets idé!

Så ditt argument är inte riktigt adekvat...

Lacksliparen
Medlem
#54 Skrivet: 17 Jul 2008 19:29

moderatorer....stäng av o stäng ner forumet. Detta är så långt ifrån schack man kan komma

Protagonist
Medlem
#55 Skrivet: 17 Jul 2008 19:34

Bra sagt Linus Eriksson, du verkar riktigt begåvad. Jag resignerar min själ.

Linus-Eriksson
Medlem
#56 Skrivet: 17 Jul 2008 20:08

Huvudet på spiken, E. Nukk!

Fenix
Medlem
#57 Skrivet: 17 Jul 2008 20:41 - Redigerad av: Fenix

Citerar: sture_lindberg, #51:
Jo 4 remier fick jag..Så jag är rätt nöjd iaf

Då gick det ju bättre för dig än för Protagonist, som bara fick 7 poäng i JSM och med det bara gick plus 1 rankningpoäng.

Malvan
Moderator
#58 Skrivet: 17 Jul 2008 21:18

Det senaste tjugotalet inlägg har inte med trådens ämne att göra.

Protagonist
Medlem
#59 Skrivet: 17 Jul 2008 21:19

JSM? Det är inte en klass jag får delta i ens under pistolhot.

vilhelm
Medlem
#60 Skrivet: 18 Jul 2008 00:12

Citerar: Protagonist, #50:
Emman, du verkar ju inte heller lite debil. Du har känt till meningen med livet länge eller?

hehe...emman står under mitt beskydd....ingen ide typ...antingen dämpar du dig eller annars får du utmana mig..o gör du inte det så ska det bli ett sant nöjje att verbalt krossa dig...

<< . 1 . 2 . 3 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.