Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / petning ur JSM?
. 1 . 2 . 3 . >>
Författare Meddelande
strokerehab
Medlem
#1 Skrivet: 26 Jun 2008 15:21 - Redigerad av: strokerehab

Nu har sveriges schack patrask gjort det igen. Med vissa användare ( speciellt DL ) i spetsen har dom petat den stackars Victor Hjerpe ur JSM trots att lottningen var klar och att han säkert hade förberett sig i veckor för detta Mandomsprov! ! Sättet detta har gått till är förskräckande. Pöbeln har gång på gång attackerat den enskilda individen med påhopp och glåpord, ( i vissa fall ord som varken fins i medicinska journaler eller i någon sund ordbok ) Ge tillbaka hjerpe hans plats i JSM lr sätt intagningsgränsen på LASK 2007 så slipper vi denna diskussion.

Das einzig interesseante an deiner Lebensgeschichte ist, wie du aus dem Versuchslabor entkommen bist. FY skäms !!!!!!!

Martin_Lokander
Medlem
#2 Skrivet: 26 Jun 2008 15:22 - Redigerad av: Martin_Lokander

------

strokerehab
Medlem
#3 Skrivet: 26 Jun 2008 15:23

Ja är mest förbannad över hur folk har behandlat detta ärende

zohar
Moderator
#4 Skrivet: 26 Jun 2008 15:26

Citerar: strokerehab, #3:
Ja är mest förbannad över hur folk har behandlat detta ärende

Har försökt läsa mig till det du menar i den aktuella tråden, men har inte alla pusselbitar på plats. Din irritation är ju tydlig, minst sagt. Om Hjerpe själv valt att inte ställa upp, så är din ilska överdriven.

Sen uppmanar jag er alla till ett trevligare språkbruk här.

Dess
Medlem
#5 Skrivet: 26 Jun 2008 15:26

ser inte hur det hjälper att klaga i detta forum

strokerehab
Medlem
#6 Skrivet: 26 Jun 2008 15:30

Det jag vill få ut är inte min ilska ( jo det är det ju såklart ja blir förbannad bara över att läsa vad jag själv skriver ) Men detta måste diskutteras timma ut och timma in . en 2006 spelare klagar på en 1600 spelare. frågan är ju vad en 2006 spelare har att hämta i ett JSM , om han förstås inte lider av en stor portion narcissism

Tyngdlyftaren
Medlem
#7 Skrivet: 26 Jun 2008 15:31

Citerar: zohar, #4:
Om Hjerpe själv valt att inte ställa upp, så är din ilska överdriven.

Man nu skapar en tråd som enkom handlar om huruvida Hjerpe ska spela eller inte spela. Även om Hjerpe inte är medlem här, kan det inte vara så då att den informationen når Hjerpe och att han faktiskt mår dåligt av alla glåpord och beskyllningar med mera, som är riktade mot honom. Jag tror att detta möjligen påverkade honom vid hans beslut att inte spela JSM. Det har ingen betydelse om han spelar JSM, eller inte. Det viktiga är att man inte behandlar någon så!

strokerehab
Medlem
#8 Skrivet: 26 Jun 2008 15:34

Det vidriga är att det är svaga spelare som beskyller ännu svagare . ungefär som att en Soc bidragstagare klagar på en annan arbetslös. hjälp varandra och göra SM Till jordens paradis med frukter hängades från taket och killar som kramas o spelar schack

zohar
Moderator
#9 Skrivet: 26 Jun 2008 15:34

Citerar: Tyngdlyftaren, #7:
kan det inte vara så då att den informationen når Hjerpe och att han faktiskt mår dåligt av alla glåpord och beskyllningar med mera, som är riktade mot honom.

Naturligtvis ska ingen må dåligt. Var hittar du glåporden?

Malvan
Moderator
#10 Skrivet: 26 Jun 2008 15:34

Utdrag ur Forumets regler:

* Personangrepp är förbjudna, det gäller både privatpersoner och offentliga personer.

strokerehab
Medlem
#11 Skrivet: 26 Jun 2008 15:36

Då kanske det är dags och permanent banna dessa ilbattingar som sprider aska över detta forum

andy__pandy
Medlem
#12 Skrivet: 26 Jun 2008 15:38

Citerar: zohar, #9:
Naturligtvis ska ingen må dåligt. Var hittar du glåporden?

Läs tråden som handlar om JSM. I så fall tror jag att du hittar pajkastning så det står härliga till.

zohar
Moderator
#13 Skrivet: 26 Jun 2008 15:43

Citerar: andy__pandy, #12:
Läs tråden som handlar om JSM. I så fall tror jag att du hittar pajkastning så det står härliga till

Ja, jag hittar bara ett vagt men tråkigt meningsutbyte kring å ena sidan prestige (rating) och å andra sidan etik (alla får vara med). Vi vill helst inte gripa in och möblera om i alla diskussioner här, men om det blir fel så får vi göra något åt det.

strokerehab
Medlem
#14 Skrivet: 26 Jun 2008 15:48

NI verkar göra allt för att det ska vara så tyst som möjligt , men ja tänker inte knipa käft! . forum ska va livade. speciellt innan SM!!!

zohar
Moderator
#15 Skrivet: 26 Jun 2008 15:50

Citerar: strokerehab, #14:
NI verkar göra allt för att det ska vara så tyst som möjligt

Helt fel, och det vet du. Hoppas du får vettiga svar på din fråga i tråden.

ChessGoth
Medlem
#16 Skrivet: 26 Jun 2008 17:51

Citerar: strokerehab, #8:
Det vidriga är att det är svaga spelare som beskyller ännu svagare . ungefär som att en Soc bidragstagare klagar på en annan arbetslös. hjälp varandra och göra SM Till jordens paradis med frukter hängades från taket och killar som kramas o spelar schack

Vet inte vad din agenda är men det borde tydligt ha framgått att det inte är Hjerpe som person som varit beskylld för nånting utan hur man hanterat turneringen. Mer info finns på www.schacksnack.se

b.fischer
Medlem
#17 Skrivet: 26 Jun 2008 18:00

Det är naturligtvis så att Hjerpe känt sig utpekad.

b.fischer
Medlem
#18 Skrivet: 26 Jun 2008 18:02

ChessGoth! Jag har kollat på schacksnack. Under vilken rubrik finns mer info om just detta?

andy__pandy
Medlem
#19 Skrivet: 26 Jun 2008 18:04

Självklart är det så. Det vore korkat att påstå något annat. Att spela JSM, när alla andra anser att du är "den där 1600-spelaren" vore inte kul.

eva-marie
Medlem
#20 Skrivet: 26 Jun 2008 18:07

De som jobbat för att knäcka Hjerpe får väl känna sig nöjda nu då. Men jag frågar mig om det var värt det?

sture_lindberg
Medlem
#21 Skrivet: 26 Jun 2008 18:28

Tycker det var ynkligt gjort av dom som inte tålde att han skulle vara med.Dom snackade om "status" på Junior-SM ..Tvi vale,säger jag..

sture_lindberg
Medlem
#22 Skrivet: 26 Jun 2008 18:35

Citerar: DavidLundberg, #127:
ska vi låta personer vara med i tävlingar enbart för att vara snälla mot dem. JSM handlar om JSM.

Detta är vad som skrevs bland annat..

Tjifen
Medlem
#23 Skrivet: 26 Jun 2008 18:36

Men suck. Hur många ggr ska vi behöva skriva att det inte är mot EN person denna kritiken är riktad? Det är hur arrangören har skött detta ärende, man har inte tagit sig tid att ens försöka få JSM så starkt som möjligt! Hur man skulle kunna ha gjort detta istället har vi dividerat tillräckligt nu.
-Redigerat av moderator-

m.botvinnik
Medlem
#24 Skrivet: 26 Jun 2008 18:36

Ja, en tråkig historia. Undrar vad David Lundberg har att säga om detta?

Tjifen
Medlem
#25 Skrivet: 26 Jun 2008 18:51

Då kanske jag var för snabb att häva ur mig att (redigerat av moderator), då jag läser på en annan tråd att han avsagt sig sin plats. Men ja S. Linberg! Jag kollade upp fakta kring mitt förra påstående, då det som stog på schacksnack vilseledde mig. Så det behöver du inte gnata och tjata om igen.

Hur som helst har jag oerhört svårt att tro att en kille som Hjerpe skulle bry sig det minsta om vad som skrivs på ett forum, speciellt då inte kritiken e mot honom som person.

strokerehab
Medlem
#26 Skrivet: 26 Jun 2008 18:53

vad jag förstår så har david lundberg gått i exil på en ö i hjälmaren för att plugga schackböcker inför sm.

b.fischer
Medlem
#27 Skrivet: 26 Jun 2008 18:53

Det är klart att kritiken är riktad mot honom personligen. David Lundberg startade diskussionen med att påstå att han var för dålig för att delta i JSM.

strokerehab
Medlem
#28 Skrivet: 26 Jun 2008 18:56

sen finns det såklart många förövare i detta drama men man säger ju att kapten står med de sjunkade skeppet och därför hängs vissa personer ut här

Tjifen
Medlem
#29 Skrivet: 26 Jun 2008 18:59

Nej inte mot Hjerpe personligen! Om jag förstår D.Lunberg korrekt så är det 16xx som ranking som e för dåligt för JSM, och det håller jag helt och hållet med om! Vad jag kan se så har inte DL sagt ett ont ord om personen ifråga, utan snarare tvärtom.

Jaja, varför disskutera detta nu? 16 har valt att avstå, och in kommer 21.
Lefv i frid!

andy__pandy
Medlem
#30 Skrivet: 26 Jun 2008 19:01

hmm... Om det bara finns en deltagare med en rankning på ca 1600 och det går att få fram namnet är det självklart att kritiken är riktad mot honom personligen. Hade deltagarlistan varit okänd hade det varit en helt annan sak, men nu är det kritik riktad mot Hjerpe. Håller helt med b.fischer

. 1 . 2 . 3 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.