| Författare |
Meddelande |
Spencer
Medlem
|
#1 Skrivet: 13 Maj 2008 06:58
Bliver Gudmundor nr. 1 ? Og hvad med Kruger ? Og hvad med asvo ?
Og hvad siger de andre på top 10 ?
|
Hobbe10
Medlem
|
#2 Skrivet: 13 Maj 2008 11:16
Bara att bita ihop o kämpa på 
|
Randomize
Medlem
|
#3 Skrivet: 13 Maj 2008 11:58
Citerar: Spencer, #1: Og hvad siger de andre på top 10 ?
Jag klev av efter en tid på toppen av stegen för att lämna plats
åt andra kämpande. Tycker det var ganska lugnt där uppe, det
var ju bara att utmana några lämpliga kring plats 25. På så sätt
tror jag väldigt många här kan ligga kvar i toppen hur länge som
helst. Reglerna bör kanske justeras på något sätt, men jag vet
inte riktigt hur? 
|
asvo
Medlem
|
#4 Skrivet: 13 Maj 2008 13:09
Citerar: Randomize, #3: Reglerna bör kanske justeras på något sätt, men jag vet
inte riktigt hur?
Jag tycker tiden ska kortas till 15 dagars så händer det mer .
|
andy__pandy
Medlem
|
#5 Skrivet: 13 Maj 2008 14:02
Citerar: asvo, #4: Jag tycker tiden ska kortas till 15 dagars så händer det mer .
Då stänger du ute många spelare, som föredrar längre betänketider. Däremot kan man tänka sig, 2 dagar/drag, eller 1 dag/drag, som alternativ till dagens tidssystem.
|
tornado
Medlem
|
#6 Skrivet: 13 Maj 2008 14:12
Citerar: andy__pandy, #5: Däremot kan man tänka sig, 2 dagar/drag, eller 1 dag/drag, som alternativ till dagens tidssystem.
Då menar du väl att det ska vara valfritt vilken tid man väljer? Att det finns flera alternativ.
De flesta tror jag är nöjda med dagens regler,men jag kan tänka mej flera alt.
Nu är ju inte jag på top10 men hoppas ni har överseende med mitt inlägg
|
asvo
Medlem
|
#7 Skrivet: 13 Maj 2008 14:15
Citerar: andy__pandy, #5: Då stänger du ute många spelare, som föredrar längre betänketider. Däremot kan man tänka sig, 2 dagar/drag, eller 1 dag/drag, som alternativ till dagens tidssystem.
1eller 2 dagar drag är ju nästan som dagens stege de flesta gör ju dragen inom dessa dagar .
De som vill spela på längre tider har ju ratinglistan och alla turneringar att väljas på .
Stegen är ju mer en kul sak .
Själv har jag spelat många 30 dagars men ännu är det inte många av de partierna som varat ens 15 dagar av de 30 !
|
shieldfire
Medlem
|
#8 Skrivet: 13 Maj 2008 15:32 - Redigerad av: shieldfire
Verkar ju vara ett skumt svar. Om man vill spela "en kul grej" måste man spela jättefort annars får man bara spela seriöst.
Man skulle kunna i sin presentation sätta ett värde på Stegen t ex 7,15 eller 30 dagar och om motståndaren har samma värde blir det den hastigheten. Om både Nisse och Eva har satt Stege=7 blir det 7 dagars annars blir det 30 dagars. Kristallen kör samma upplägg för sin vårturnering ("Klassiskt" eller FIDE (90/30).
|