Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / VÄLKOMMEN TILL SCHACK SM 2008
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Författare Meddelande
Barbossa
Medlem
#181 Skrivet: 20 Jun 2008 12:26

Halleröd kör kungsindiskt och sicilianskt som svart om du vill preppa.

Anspråkslös
Medlem
#182 Skrivet: 20 Jun 2008 12:26 - Redigerad av: Anspråkslös

Javisst är det befängt. Men det är precis det som Tjifen gör. Han spekulerar i hur uttagningskommittén har tänkt och gör det till en trolig sanning. Kanske har uttagningskommitéen gjort samma sak. Tjifen vägrar ju ringa och kolla innan han visar sin slutsatser för världen, vilket antagligen är precis det misstag som uttagningskommitéen gjorde. Otroligt roligt och skoj. Historien upprepar sig, människor är oförbätterliga och alla är i någon mån inte värda att spela JSM

DavidLundberg
Medlem
#183 Skrivet: 20 Jun 2008 15:11

Citerar: Anspråkslös, #183:
Javisst är det befängt. Men det är precis det som Tjifen gör. Han spekulerar i hur uttagningskommittén har tänkt och gör det till en trolig sanning. Kanske har uttagningskommitéen gjort samma sak. Tjifen vägrar ju ringa och kolla innan han visar sin slutsatser för världen, vilket antagligen är precis det misstag som uttagningskommitéen gjorde.

Man behöver inte spekulera i en sån sak av den anledningen att hade de gjort det hade man fått in nån. Anders Pettersson som är anmäld till j-kval t ex.

OCH JAG HAR REDAN SAGT DETTA LÄS TIDIGARE INLÄGG INNAN DU BLIR OMDÖPT TILL RYGGRADSLÖS

Malvan
Moderator
#184 Skrivet: 20 Jun 2008 15:15 - Redigerad av: Malvan

Utdrag ur SO:s regler:

När du skriver i forumet förbinder du dig att följa forumreglerna!

REGLER för schackOnlines diskussionsforum
Nyckeln till ett bra forum är utan tvekan respekt. Här kommer lite förtydliganden:
* Personangrepp är förbjudna, det gäller både privatpersoner och offentliga personer. Tänk på att det sitter en människa på andra sidan "nätet" som läser det du skriver.
* Visa respekt för att människor kan ha andra åsikter än du!

Protagonist
Medlem
#185 Skrivet: 20 Jun 2008 16:03

Citerar: Malvan, #187:
Utdrag ur SO:s regler:

När du skriver i forumet förbinder du dig att följa forumreglerna!

REGLER för schackOnlines diskussionsforum
Nyckeln till ett bra forum är utan tvekan respekt. Här kommer lite förtydliganden:
* Personangrepp är förbjudna, det gäller både privatpersoner och offentliga personer. Tänk på att det sitter en människa på andra sidan "nätet" som läser det du skriver.
* Visa respekt för att människor kan ha andra åsikter än du!

Vad menar du Malvan?

Malvan
Moderator
#186 Skrivet: 20 Jun 2008 16:07 - Redigerad av: Malvan

Jag menar precis vad som står. Håll en hövlig och sansad ton i debatten. Undvik tillmälen och okvädinsord.

Anspråkslös
Medlem
#187 Skrivet: 20 Jun 2008 16:21

David Lundberg. Nu spekulerar du allt igen. Hypoteser och paranteser är av ringa vikt i denna debatt. Och jag har faktiskt ingen aning om huruvida du har skrivit något om detta tidigare. Jag läser inte dina inlägg

sture_lindberg
Medlem
#188 Skrivet: 20 Jun 2008 16:56 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: sture_lindberg, #156:
Citerar: DavidLundberg, #143:
Jag betraktar denna diskussion som humoristisk med tanke på stures mentala förmåga
Och vad är detta för mönster då?

sture_lindberg
Medlem
#189 Skrivet: 20 Jun 2008 16:58

Citerar: DavidLundberg, #186:
OCH JAG HAR REDAN SAGT DETTA LÄS TIDIGARE INLÄGG INNAN DU BLIR OMDÖPT TILL RYGGRADSLÖS

Detta och det ovanstående inlägget från Lundberg,är det tillåtna inlägg???

Malvan
Moderator
#190 Skrivet: 20 Jun 2008 17:00

Nej, det var just sådana jag tänkte på när jag skrev mitt förra inlägg.

Anspråkslös
Medlem
#191 Skrivet: 20 Jun 2008 17:01

Linnea säger:

sture_lindberg
Medlem
#192 Skrivet: 20 Jun 2008 17:02

Och vad görs åt det då? Inget skulle jag förmoda.Men när det gäller motordebatter ,så går det bra att stänga av folk.

DavidLundberg
Medlem
#193 Skrivet: 20 Jun 2008 17:20

Citerar: sture_lindberg, #192:

Citerar: DavidLundberg, #186:
Detta och det ovanstående inlägget från Lundberg,är det tillåtna inlägg???

Jag och anspråkslös känner varandra väl och därför håller vi på och driver med varandra smått oseriöst. Det måste du ha sett eftersom han skrev "jag läser inte dina inlägg".

Vad gäller mitt uttalande om din mentala förmåga så är det upp till dig att ta det som förolämpning. Jag kunde lika gärna kommenterat på någons hårfärg eller kroppslängd eller andra individuella karaktäristika.

sture_lindberg
Medlem
#194 Skrivet: 20 Jun 2008 17:24

Citerar: DavidLundberg, #196:
din mentala förmåga så är det upp till dig att ta det som förolämpning

ja jag tar detta som en grov förolämpning.Det är alls inte upp till mej..Det är DU som har skrivet detta.

farbrorjo
Medlem
#195 Skrivet: 20 Jun 2008 17:28

Lundberg har för länge sedan passerat anständighetens gränser - folk har blivit varnade för betydligt mindre än så. Vore jag moderator skulle jag stänga av honom.

m.botvinnik
Medlem
#196 Skrivet: 20 Jun 2008 17:28

Håller definitivt med föregående talare.

DavidLundberg
Medlem
#197 Skrivet: 20 Jun 2008 17:57

Citerar: sture_lindberg, #101:
Ok,nu förstår jag .Du ska själv vara med i Junior-SM.Kanske är du rädd att förlora mot en på 1600?Annars kan jag inte förstå din oro!

Detta är en förnedrande kommentar emot mig. Ska jag varnas för vad jag sagt till sture ska definitivt han varnas för detta, därtill att han slängde första stenen.

DonJuan
Medlem
#198 Skrivet: 20 Jun 2008 18:11 - Redigerad av: DonJuan

Haha här går det hett till...
Det jag är mest nyfiken på är att se hur parterna kommer överrens vid en eventuell konfrontation om ämnet vid sm.
Sen är det oxå kul att se hur du slänger dig med fina ord David det är ju så att man inte förstår någonting, för hit kommer jag ju inte för att öka på mitt ordförråd utan för att diskutera schack dom få gångerna jag tar mig tiden.

Det jag har att säga om att Hjerpe kom in i JSM-gruppen är att det är skadligt för svenskt schack.
Jag känner Anders Petterson och har snackat med honom om detta och han har inte fått något samtal från tävlingsledaren, hade han fått det hade han självfallet som David Lundberg mfl säger.
Jag hoppas för svenskt schacks framtid att ett liknande J-sm startfällt aldrig visar sig för då kan vi lika gärna göra det till en öppen turnering.
Kan oxå förstå dom som har blivit så att säga "snea" på Stures inlägg då dom inte har vart av högsta klass utan mer provocerande och irriterande.
Förövrigt är jag lite rädd för att förlora mot Hjerpe, lägre rankade har en otrolig förmåga över att prestera långt över sin vanliga förmåga när dom ställs mot ett övermäktigt motstånd blir lite som en överlevnads grejj fast kanske inte elle nått.
Delirio dela morte (elle nått sånt)// Robert Thollin

SM2008
Medlem
#199 Skrivet: 20 Jun 2008 19:05 - Redigerad av: SM2008

Hej. Eftersom det förekommer vilda gissningar så vill jag bara klargöra en sak.
Uttagningen till de högre klasserna görs av SSF/RK.
Som arrangör varken kan vi påverka detta eller har anledning att göra det. Uttagningen görs varje år utifrån det startfält som anmält sig till SM och vi har skickat årets startfält till SSF/RK för uttagning enligt praxis. Man ska då också känna till att en anmälan till JSM enbart är en intresseanmälan för att delta i den klassen.
Vilka som slutligen deltar beror på kvalifikationer och det antal som anmält
intresse för deltagande.

Varmt välkomna till Växjö om en vecka och en riktig schackfest!

Mvh
Magnus Hall
Ordf Växjö SK

sture_lindberg
Medlem
#200 Skrivet: 20 Jun 2008 19:26

Citerar: DonJuan, #201:
Kan oxå förstå dom som har blivit så att säga "snea" på Stures inlägg då dom inte har vart av högsta klass utan mer provocerande och irriterande.

Och du avgör förståss vad som är"högsta klass"?

DavidLundberg
Medlem
#201 Skrivet: 20 Jun 2008 19:50

Citerar: DonJuan, #201:
Sen är det oxå kul att se hur du slänger dig med fina ord David det är ju så att man inte förstår någonting

glad att vara till nytta

Citerar: sture_lindberg, #203:
Och du avgör förståss vad som är"högsta klass"?

Nej inte han ensam, men det är tre personer som säger samma sak nu, det börjar bli ett mönster.

sture_lindberg
Medlem
#202 Skrivet: 20 Jun 2008 20:04

[quote=sture_lindberg, #191:]Citerar: DavidLundberg, #143:
Jag betraktar denna diskussion som humoristisk med tanke på stures mentala förmåga

cajjan
Medlem
#203 Skrivet: 20 Jun 2008 21:45

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics...

DavidLundberg
Medlem
#204 Skrivet: 20 Jun 2008 22:31 - Redigerad av: DavidLundberg

Citerar: sture_lindberg, #205:

Inget, ett mönster definieras här som en följd snarlika upprepningar. Att jag kommenterar på din mentala förmåga va en engångsföreteelse. När du använder såna ord fel som du gjorde nu bekräftar du bara vad Robert Thollin sa.

DavidLundberg
Medlem
#205 Skrivet: 20 Jun 2008 22:32 - Redigerad av: DavidLundberg

Citerar: cajjan, #206:
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics...

Then try arguing in real life, where people interrupt eachother, raise their voices, shouts etc. I like webforums.

sture_lindberg
Medlem
#206 Skrivet: 20 Jun 2008 22:44

Citerar: DavidLundberg, #207:
Att jag kommenterar på din mentala förmåga va en engångsföreteelse.

Hoppas det inte upprepas bara.

eva-marie
Medlem
#207 Skrivet: 21 Jun 2008 00:13

Magnus Hall har svarat på vad som ligger till grund för uttagningen till JSM. Läs och begrunda! Det torde skingra eventuella kvarstående frågetecken.

Tjifen
Medlem
#208 Skrivet: 21 Jun 2008 10:22

Precis som man kunde räkna ut. Det e för lamt.

KGB1
Medlem
#209 Skrivet: 21 Jun 2008 12:25

Välkommen & välkommen? Jag får inte spela.

SM2008
Medlem
#210 Skrivet: 21 Jun 2008 12:34

KGB1: Varför? Är du inte medlem i någon klubb som är ansluten till SSF?

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!