| Författare |
Meddelande |
knightrider
Medlem
|
#151 Skrivet: 19 Jun 2008 23:18
Hmm...du kanske är latinare?
|
DavidLundberg
Medlem
|
#152 Skrivet: 19 Jun 2008 23:19 - Redigerad av: DavidLundberg
Har inte läst det minsta latin
|
Anspråkslös
Medlem
|
#153 Skrivet: 19 Jun 2008 23:27
Nu får ni fan ge er. Jag stänger av den här tråden tillsvidare. Håll er till en sansad nivå killar.
Moderator Anspråkslös
|
Tjifen
Medlem
|
#154 Skrivet: 19 Jun 2008 23:36
Håller fullständigt med dig Lundberg allt vad gäller detta JSM. Precis som du skrev tidigare så är anledningen till att högre rankade inte anmäler sig att dom inte tror dom kommer med. Jag är ett sånt exempel. När jag med 2030 förra året inte var nära att komma med så tyckte jag inte det var lönt att anmäla sig nu när man krypit under skamm gränsen. Att förbundet inte ringer runt till dom högstrankade i kvalet är skandal! Hade jag nu anmält mig till J-kval och ser att en 16xx krypit in i handlingen utan att jag som "högrankad" blivit informerad så hade jag blivit fly förbannad.
Det blev jag iofs nu med när jag såg lottningen, men denna gången på mig själv för min ouppmärksammhet. Men har dränkt den sorgen i rom
|
sture_lindberg
Medlem
|
#155 Skrivet: 20 Jun 2008 00:09
Citerar: DavidLundberg, #143: Jag betraktar denna diskussion som humoristisk med tanke på stures mentala förmåga
Och jag tycker dina inlägg är direkt skrattretande.. bara för att jag inte håller med dej,så frågesätter du min mentala förmåga..Skärpning nu va.
|
DavidLundberg
Medlem
|
#156 Skrivet: 20 Jun 2008 00:50
Jag har av princip inget emot människor som har andra åsikter än mina egna, men du har slängt ur dig irrelevanta uttalanden, felaktiga uttalanden, skrytaktiga uttalanden etc vilket jag finner skrattretande. Det är naturligtvis ifrån dina uttalanden och inte din ståndpunkt jag värderar dig. God kväll för mig- David is out
|
sture_lindberg
Medlem
|
#157 Skrivet: 20 Jun 2008 00:53 - Redigerad av: sture_lindberg
Tror inte det minsta på din förmåga att kunna "värdera" mej.Vem bryr sej ...Däremot är dina utalanden om att en 1600-spelare inte kan vara med i junior-SM rent grotteskt.
|
KGB1
Medlem
|
#158 Skrivet: 20 Jun 2008 01:03
Vill igentligen inte skriva i denna tråd då jag inte är välkommen till Schack sm. Men jag ser att Sture har lyckats igen hehe. Varför?
|
Tjifen
Medlem
|
#159 Skrivet: 20 Jun 2008 01:06
Det handlar inte om att han inte kan vara med. Det är hur detta har gått till som är förargande. Man måste från förbundet ha som utgångspunkt att de höga grupperna ska vara så starka som möjligt, vilket man totalt skiter i när man tar in en 16xx utan att höra med högre rankade som tydligt visat att man har intresse för att spela i den gruppen!
|
KGB1
Medlem
|
#160 Skrivet: 20 Jun 2008 01:09
#160 Jag hoppas att ditt inlägg inte var ett svar på mitt?
|
Tjifen
Medlem
|
#161 Skrivet: 20 Jun 2008 01:28
Njedå, var svar på stures
|
sture_lindberg
Medlem
|
#162 Skrivet: 20 Jun 2008 01:31
Har du hört med sm-ledningen ,varför dom tog in 1600-spelaren då??
|
Tjifen
Medlem
|
#163 Skrivet: 20 Jun 2008 01:37 - Redigerad av: Tjifen
Nej det kan jag inte säga att jag har. Men jag tvivlar starkt på att dom ringt runt, att ingen av dom med högranking i j-kval skulle vara intresserade vore helt otroligt. Om dom tagit med honom för att han är en hemmaspelare så är det skandal. Men detta ska jag inte gräva ner mig i då det redan har diskuterats här.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#164 Skrivet: 20 Jun 2008 01:39
Ok.bättre att ta reda på fakta innan man uttalar sej alltså.Håller du med mej om det?
|
Tjifen
Medlem
|
#165 Skrivet: 20 Jun 2008 01:44
Haha, du e verkligen skön! Om jag kollar fakta innan jag skriver så kanske du kan TÄNKA innan du uttalar dig? Jaja, kör på hårt mot veteran-gnetarna. SKÅL!
|
sture_lindberg
Medlem
|
#166 Skrivet: 20 Jun 2008 01:46
Det är ju bara rena spekulationer ni kommer med du och David. Eller möjligtvis gissningar. Ring till SM.ledningen i stället.Så får du svar ,,
|
Tjifen
Medlem
|
#167 Skrivet: 20 Jun 2008 02:01
Men försök lägga ihop 1+1! Tror du på fullaste allvar att dom hungriga juniorerna i j-kval inte är intresserade av JSM spel? Varför då spela J-kval? Och med tanke på att vår kära 16xx inte har kvalat in innebär det antingen att: 1. Han kom in på ranking utav dom anmälda (vilket betyder att förbundet inte ansträngt sig och hört om någon av dom högre rankade kvalarna vill spela) 2. Han kom in som hemmaspelare.
Hur som helst är båda förklaringarna lika förargande och fel.
|
Tjifen
Medlem
|
#168 Skrivet: 20 Jun 2008 02:03
Detta behöver jag inte få bekräftat av någon förbundsrepresentant. Kan bara konstatera att förbundet har gjort ett misstag och visat bristande engagemang.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#169 Skrivet: 20 Jun 2008 02:04
Varför inte ringa då? Då får du ju svaret.KAN ju tänkas att det finns en helt annan förklaring.
|
Tjifen
Medlem
|
#170 Skrivet: 20 Jun 2008 02:07
Det finns ju ingen annan vettig förklaring!
|
sture_lindberg
Medlem
|
#171 Skrivet: 20 Jun 2008 02:14
Man ska inte ha så många förutfattade meningar.Utan är det något man är nyfiken på,så tar man reda på fakta. Go natt!
|
Tjifen
Medlem
|
#172 Skrivet: 20 Jun 2008 02:22
Jag blir trött..Nu återvända till dom jästa druvornas safter. Vin och flickor och fredmans stråka, natten ljuflig gjör!
|
1.Nf3
Medlem
|
#173 Skrivet: 20 Jun 2008 02:31
vad är problemet? han anmälde sig? du gjorde det inte är det så konstigt att du inte kommer med? inte deras fel att du inte anmälde till J-SM
|
sture_lindberg
Medlem
|
#174 Skrivet: 20 Jun 2008 02:57
Helt riktigt
|
knightrider
Medlem
|
#175 Skrivet: 20 Jun 2008 07:52
Lycka till i Veteran-SM Sture! Blir många tuffa gubbar att fajtas med..... Lekander, Halleröd och Malmdin till exempel.
|
jockehbg
Medlem
|
#176 Skrivet: 20 Jun 2008 09:51
Ett mer passande namn på denna tråd hade varit något i still med "Du är inte välkommen till SM."
Jag kan förstå att man som starkare junior känner sig snuvad om man anmäler sig till JSM kvalet och när man sen kan konstatera att man hade kunnat spela i JSM gruppen. Men det går tillbaka på er själva, om ni hällre hade spelat i en högre grupp då skulle ni anält er till denna i första hand.
Ska ledningen för schack-sm ringa runt och fråga alla som anmält sig till en viss grupp ifall de kanske egentligen ville spela i en annan grupp. Eller de skulle kanske ringa runt till alla schackspelare som inte anmält sig och fråga om de inte skulle vilja vara med. Skulle inte tro det.
Lycka till på er Schackfest i Växjö
|
Anspråkslös
Medlem
|
#177 Skrivet: 20 Jun 2008 10:12
Haha. Jag tror uttagningkommitéen hade en diskussion precis som Tjifen och Sture Lindberg
"Det här med att ingen annan vill vara med i JSM är ju rena spekulationer. Ring till de i Juniorkvalet istället så vi svar"
"Nej, lägg ihop två och två. Anmäler sig det inte vill de inte spela"
"Sant. Det finns ingen annan vettig förklaring"
|
Protagonist
Medlem
|
#178 Skrivet: 20 Jun 2008 12:18
Citerar: Anspråkslös, #178:
Haha. Jag tror uttagningkommitéen hade en diskussion precis som Tjifen och Sture Lindberg
"Det här med att ingen annan vill vara med i JSM är ju rena spekulationer. Ring till de i Juniorkvalet istället så vi svar"
"Nej, lägg ihop två och två. Anmäler sig det inte vill de inte spela"
"Sant. Det finns ingen annan vettig förklaring"
Det låter väl befängt. Jag tror helt enkelt de var ovana vid situationen att några av de bästa avstått att spela i år och därför inte orkade tänka så mycket längre än "vi kör på det här". Sjukt slött om man nu är intresserad av att bevara någon typ av status i SM-grupperna vilket man får förutsätta att en överväldigande majoritet vill. Vad gäller 1600-spelaren kom han inte med på någon typ av lokalt wildcard, det existerar inget sådant.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#179 Skrivet: 20 Jun 2008 12:23
Citerar: Protagonist, #179: Jag tror
Spekulationer igen.Ta reda på fakta i stället.Ring till SM-ledningen så får du svaret.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#180 Skrivet: 20 Jun 2008 12:25
Citerar: knightrider, #206: Lycka till i Veteran-SM Sture! Blir många tuffa gubbar att fajtas med..... Lekander, Halleröd och Malmdin till exempel.
Ja jag är näst lägst rankad med mina 1696.Får väl hoppas att jag kan slå i underläge. Tack.tack!
|