Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / VÄLKOMMEN TILL SCHACK SM 2008
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Författare Meddelande
SM2008
Medlem
#1 Skrivet: 8 Apr 2008 22:08 - Redigerad av: SM2008

Hej !

Jag vill bara passa på och inbjuda samtliga till SCHACK SM i Växjö i sommar,
28 juni - 13 juli. Inbjudan är på väg till alla klubbar och kommer även att finnas med i nästa nummer av TFS . Du kan redan nu anmäla dig och ladda hem inbjudan samt läsa mer information om årets SM på den officiella hemsidan. http://www.schacksm2008.se

Vi ska göra allt vi kan för att SM I Växjö skall bli det bästa på många år.
Det kommer också att bli 50år sedan senast SM gick i staden, så missa inte chansen att delta i dessa jubilerande SM-Tävlingar som har haft turen att få en riktigt stark SM grupp
dessutom som bäddar för många spännande partier i den högsta klassen.
Hoppas vi ses i sommar.

Mvh
Magnnus Hall
Ordförande
Växjö SK

Kramnik
Medlem
#2 Skrivet: 8 Apr 2008 23:17

Vad är det som är så mycket starkare iår än vanligt?

sture_lindberg
Medlem
#3 Skrivet: 8 Apr 2008 23:33

Jag kommer! Till Veteran-SM =)

Blixtanders
Medlem
#4 Skrivet: 9 Apr 2008 07:48

Kommer till klass 2 vecka 1
Det kommer att bli kul. Jag tycker det är roligare med SM än "vanliga" turneringar som Påsk och Sandviken m.m eftersom man på SM bara får möta motståndare med samma ranking.

Lirare_7
Medlem
#5 Skrivet: 9 Apr 2008 09:49

Jag ska jobba hela sommaren hihihi

trulpen
Medlem
#6 Skrivet: 9 Apr 2008 10:44

Jag var en av de första som anmälde sig (i januari), så jag är laddad sedan länge.

Alexhe
Medlem
#7 Skrivet: 9 Apr 2008 14:11

Jag ska vara med, har dock inte anmält mig än.
Jag ska spela i Kadett-klassen första veckan och sedan i klass III andra veckan, tror jag.

Oskar_Pålsson
Medlem
#8 Skrivet: 9 Apr 2008 14:49

Citerar: SM2008, #1:
Vi ska göra allt vi kan för att SM I Växjö skall bli det bästa på många år.

Hur då?

FXNytro
Medlem
#9 Skrivet: 9 Apr 2008 17:44

vad går gränsen på ålder?

sture_lindberg
Medlem
#10 Skrivet: 9 Apr 2008 17:55

7år tror jag!

FXNytro
Medlem
#11 Skrivet: 9 Apr 2008 19:13

Så jag kan vara med?

vilhelm
Medlem
#12 Skrivet: 10 Apr 2008 01:07

tackar så mycket för inbjudan..en upplevelse för dom som inte provat kan jag säga..

nastyboy
Medlem
#13 Skrivet: 10 Apr 2008 01:09

jag höll mig kvar i klass 1

Barbossa
Medlem
#14 Skrivet: 10 Apr 2008 16:05

Jag ska lira junior-sm gruppen

SM2008
Medlem
#15 Skrivet: 10 Apr 2008 21:38

Hej igen.

Ska försöka svara på ett par frågor.
SM gruppen innehåller i år inte mindre än 8st GM:.s vilket gör den
(iallafall på pappret) riktigt stark. 2007 tex deltog 6st GM.s, så 2st fler i år alltså.

Vår ambition är att skapa ett SM som alla som deltar i kommer att minnas med glädje.
Det har inte arrangerats ett SM i Växjö sedan 1958, så i år blir det dessutom 50års jubileum. Detta innebär också att vi anstränger oss lite extra för att tänka på alla detaljer. Vi har gått igenom ros & ris som deltagare haft på tidigare SM och försökt ta till oss de bästa bitarna och förbättra de bitar som folk varit missnöjda med. Tex kan detta vara allt från att ordna bra hotelpriser, kommunikationer, fikautbudet, erbjudanden, kringaktivteter, sprida information i tid, rondstarter, storleken på borden osv osv.. Små detaljer som höjer helheltsintrycket av tävlingen. Plusgirotalongen som kommer ut tillsammans med Inbjudan till alla klubbar går faktiskt i år att fylla i utan större problem tex . Jag har själv provat . Tidgare har det varit lite si och så med radavstånd och utymme för klubb osv. Det har varit svårt att få plats med allt när man skriver för hand men nu är det så optimalt det går att få tror jag.
Finns det önskemål om saker ni saknat på tidigare SM så posta gärna detta här. Vi är öppna för alla förslag som kan sätta extra guldkant detta SM.

Hjärtligt välkommen till Växjö 28 juni-13 juli, och glöm inte att anmäla dig
www.schacksm2008.se

SM2008
Medlem
#16 Skrivet: 15 Apr 2008 11:33 - Redigerad av: SM2008

Stort intresse för SM i Växjö !
Över 70 anmälda redan. Inbjudningar har inte ens gått ut än. (men kommer i ett utskick från kansliet snart) Vi får nog skaffa flera bord
Ni som har vill ha lite mer info om SM Gruppen så finns det på webben, och det ser ut att kunna bli ett mäktigt skådespel.
Klicka Här

mvh
Magnus Hall
Ordförande Växjö SK

Povut
Medlem
#17 Skrivet: 15 Apr 2008 12:16

Spännande med SM! Jag gick in och kollade lite men förstod mig inte på grupperna... jag har varit med två gånger innan men då var anmälningarna via en klubb.

Vilken grupp ska anmäla sig till om man är 90:a?

chaos
Medlem
#18 Skrivet: 15 Apr 2008 13:37

Du ska anmäla dig till Juniorkvalet, dvs födda 88 till 91, men även yngre får delta i denna klass.

Povut
Medlem
#19 Skrivet: 15 Apr 2008 20:29

Tack för klargörandet.

SM2008
Medlem
#20 Skrivet: 7 Maj 2008 11:55

Ett tips till dig som utnyttjar vårt fina SM-avtal med hotellen. Ring eller maila direkt till hotellet! Hotellens riksgemensamma bokningsservice kan ha svårt att koppla bokningen till vårt lokala SM-avtal. Några som försökt boka via nätet har fått beskedet att hotellen är fullbokade, men det beror på att samtliga rum är prelbokade för SM deltagare. Läs mer här

Mvh
Magnus Hall
Ordförande
Växjö SK
www.schacksm2008.se

shieldfire
Medlem
#21 Skrivet: 7 Maj 2008 15:32

Citerar: chaos, #18:
Du ska anmäla dig till Juniorkvalet

Ska o ska. Man kan spela vanliga klassturneringar också som junior. Om man vill naturligtvis.

SM2008
Medlem
#22 Skrivet: 19 Maj 2008 13:59

Hej !

Nu är det bara en dryg månad kvar till den första pjäsen flyttas och Schack SM går av stapeln i Teleborgshallen i Växjö. Nästan 250 har redan anmält sig och vi börjar få indikationer på att "våra" hotell med specialpris, snart är fullbokade. Jag vill därför uppmana dig som tänker vara med och spela i SM, att inte vänta till sista stund med anmälan och ev. bokning av hotelrum. Du betalar 400kr/natt för enkelrum, eller 600kr/natt för dubbelrum med vårt avtal, och du ringer direkt till hotellen och bokar.
Flera personer har hört av sig med mycket positiva kommentarer ang priset då de upptäckt att ordpris skulle varit 1200/natt för enkelrum under sommaren.
Observera att sista dag för anmälan är den 6:e Juni, men anmäl dig gärna redan idag på www.schacksm2008.se
, speciellt om du vill utnyttja vårt SM-Avtal med hotellen.
Välkommen till Växjö !

Mvh
Magnus Hall
Ordförande
Växjö SK
www.schacksm2008.se

SM2008
Medlem
#23 Skrivet: 30 Maj 2008 15:42 - Redigerad av: SM2008

Hej !

Nu börjar en känd gamnmal svensk hårdrockslåt klinga i öronen.
The Final Countdown med Europe!
Nu är det bara 6 dgr kvar innan anmälan till årets SM skall vara inne den 6 juni.
Dessutom bara 30 dgr kvar till tävlingen, och dagarna går väldigt snabbt just nu.
I SM -Ledningen finputsar vi de sista detaljerna för att det skall bli ett så bra event som möjligt. Varmt Välkommen till Växjö den 28 juni.

Mvh
Magnus Hall
Ordförande
Växjö SK
www.schacksm2008.se

Protagonist
Medlem
#24 Skrivet: 4 Jun 2008 11:03 - Redigerad av: Protagonist

Hejsan.

SM2008
Medlem
#25 Skrivet: 5 Jun 2008 21:50 - Redigerad av: SM2008

Imorgon (6 juni) är sista anmälningsdagen till SM i Växjö !!
Anmäl dig på www.schacksm2008.se

Grupplogi:
För de klubbar som vill anordna grupplogi för sina medlemmar
så finns den möjligheten. Vänligen kontakta Håkan Jalling i SM-Ledningen
för närmare information. hakan.jalling@schacksm2008.se

Kommunikationer mellan City & Teleborgshallen
Med buss tar det ca 10min från Växjö City till Teleborgshallen och det finns 3st olika linjer att välja på. Linje 1 går oftast (ca var 20 min), och stannar ca 150m från hallen medan Linje 5 stannar /avgår precis utanför ca 1ggr/30min. Linje 7 till universitetet går också bra att ta, men då blir promenaden ca 300m. Linje 5 eller Linje 1 är att föredra. Tidtabeller finns på Länstrafiken Kronobergs hemsida och avgångar för Linje 5, som alltså är närmast, kommer att tryckas i programboken.
www.lanstrafikenkron.se

Vi ses i Växjö den 28 juni ! Välkommen!

nöragers_
Medlem
#26 Skrivet: 6 Jun 2008 00:35

Hejj någon som har anmält sig till växjö sm 2008 28 juni-13 juli ? skriv till mig då !!

SM2008
Medlem
#27 Skrivet: 8 Jun 2008 10:15

Anmälan till SM i Växjö är nu stängd!

Missade du att anmäla dig?
Efteranmälningar tas emot i mån av plats och har en extra avgift på 100:- utöver startavgiften. Du kan efteranmäla dig här

Med förhoppning om mäktiga skådespel på brädet och en trevlig tid i staden,
så vill jag hälsa dig varmt välkommen till årets SM -tävlingar den 28 juni i Växjö.
Lycka till i jakten på äran och de fina priserna.

Magnus Hall
Ordf Växjö SK

Alex_Holzmann
Medlem
#28 Skrivet: 8 Jun 2008 19:49

Jag är en anmäld och ska spela Kadett-SM första veckan och klass III fm andra veckan.

Martin_Lokander
Medlem
#29 Skrivet: 8 Jun 2008 20:20

?????? Alex????? Du sa att du skulle spela em? P.S. Ska du va med på lägret i Linköping?

SM2008
Medlem
#30 Skrivet: 12 Jun 2008 22:57

Hej!

Det är lätt att tiden går ovanligt snabbt när det fina vädret infinner sig i landet.
Men nu är det bara dagar kvar till SM, och sista bokningsdag för att få SM-priset på hotellrummet är 19 juni. Den som bokar senare kommer att få betala ordinarie pris. Så boka nu! Vänta inte till efter Midsommar, för då är det för sent.
Vi har stängt några grupper för efteranmälan, men vill du vara med och spela i den 50års jubilerande sm-tävlingen,(1958 och 2008 i Växjö) så prova att efteranmäla dig här !
Det kan ju dröja 50år till nästa gång!!

. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!