| Författare |
Meddelande |
sture_lindberg
Medlem
|
#61 Skrivet: 6 Apr 2008 20:20
Och vem har påstått det då????
|
andy__pandy
Medlem
|
#62 Skrivet: 6 Apr 2008 20:21
Dessutom är det knappt någon skillnad om du är med i motståndarlaget . Kanske t.om en fördel 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#63 Skrivet: 6 Apr 2008 20:23
Märker att du inte kan förstå min liknelse.Inget att göra något åt.
|
andy__pandy
Medlem
|
#64 Skrivet: 6 Apr 2008 20:27
Citerar: sture_lindberg, #63: Märker att du inte kan förstå min liknelse.Inget att göra något åt.
Hur skall jag tolka det? Ska jag tolka det som en av dina vanliga spydiga kommentarer, när dina argument tryter?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#65 Skrivet: 6 Apr 2008 20:38
Nej du ska tolka det som jag skriver..Du kan/vill inte förstå.Ingen ide att jag förklarar mera för dej.Alltså ingen spydighet..Utan mera ett fakta.
|
andy__pandy
Medlem
|
#66 Skrivet: 6 Apr 2008 20:42 - Redigerad av: andy__pandy
Citerar: sture_lindberg, #65: Nej du ska tolka det som jag skriver..Du kan/vill inte förstå.Ingen ide att jag förklarar mera för dej.Alltså ingen spydighet..Utan mera ett fakta.
Om någon skriver att jag saknar kognition om ett visst ämne, så är det antingen social inkompetens, eller spydighet. Jag får väl isåfall antaga att det är social inkompetens, som det är brist på då. Ska jag anataga det Sture? Annars får du förklara dig. Det är inte kul att du sprider en massa spydiga kommentarer, vilket du inte bara gör i den här tråden, utan i hela forumet.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#67 Skrivet: 6 Apr 2008 20:49
Citerar: andy__pandy, #62: Dessutom är det knappt någon skillnad om du är med i motståndarlaget . Kanske t.om en fördel
|
sture_lindberg
Medlem
|
#68 Skrivet: 6 Apr 2008 20:51
Citerar: andy__pandy, #58: Citerar: sture_lindberg, #55:
Jaja..detta var ett försök till en LIKNELSE bara..sen vilken sport är ovidkommande.Men säg att det var fotboll då-Om ett lag bara ställer upp med 5 spelare i en match.
Sporten spelar ingen roll säger du. Tänk om det vore handboll då, eller ishockey. Jag tycker det är en dålig liknelse. I schack har båda spelarna 16 pjäser var. Under normala förhållanden har varje lag i handboll 6 spelare, i fotboll 11 o.sv. Det händer att spelare utvisas. Det har hänt att lag spelat med både 9 och 8 spelare, mot motståndarnas 11. I andra idrotter ger man inte upp, man fortsätter tills slutsignalen.
Citerar: andy__pandy, #60: iterar: sture_lindberg, #59:
Men att man kommer till matchen med bara 5 spelare skriver jag om..Vad har det med utvisningar att göra?
Därför att man i schack har 16 pjäser från början, såvida inte någon är sjuk . Annars händer det aldrig att någon har fler pjäser än den andre vid starten.
När du skriver sådana inlägg.så kan ju var och en se vad du är ute efter.
|
andy__pandy
Medlem
|
#69 Skrivet: 6 Apr 2008 20:52 - Redigerad av: andy__pandy
...och det är?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#70 Skrivet: 6 Apr 2008 20:54
För att provocera..vad har du annars för syffte??
|
andy__pandy
Medlem
|
#71 Skrivet: 6 Apr 2008 20:59
Citerar: sture_lindberg, #70: För att provocera..vad har du annars för syffte??
Om du avser syfte, så är det fel! Förstår du inte bättre, så är det sorgligt.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#72 Skrivet: 6 Apr 2008 21:02
Vad är ditt syfte då?du skriver att MINA argument är slut..Vad är dina argument att du skriver detta?Citerar: sture_lindberg, #68: Citerar: andy__pandy, #58:
Citerar: sture_lindberg, #55:
Jaja..detta var ett försök till en LIKNELSE bara..sen vilken sport är ovidkommande.Men säg att det var fotboll då-Om ett lag bara ställer upp med 5 spelare i en match.
Sporten spelar ingen roll säger du. Tänk om det vore handboll då, eller ishockey. Jag tycker det är en dålig liknelse. I schack har båda spelarna 16 pjäser var. Under normala förhållanden har varje lag i handboll 6 spelare, i fotboll 11 o.sv. Det händer att spelare utvisas. Det har hänt att lag spelat med både 9 och 8 spelare, mot motståndarnas 11. I andra idrotter ger man inte upp, man fortsätter tills slutsignalen.
Citerar: andy__pandy, #60:
iterar: sture_lindberg, #59:
Men att man kommer till matchen med bara 5 spelare skriver jag om..Vad har det med utvisningar att göra?
Därför att man i schack har 16 pjäser från början, såvida inte någon är sjuk . Annars händer det aldrig att någon har fler pjäser än den andre vid starten.
|
röding2
Medlem
|
#73 Skrivet: 6 Apr 2008 21:02
Citerar: sture_lindberg, #57: Och för att du försöker göra dej lustig?
Citerar: sture_lindberg, #57: var finns skojet
Ja jag försökte verkligen vara lite kul men Du var inte på den våglängden uppenbarligen. Ta det inte så allvarligt hela tiden. Du går ju igång på allt som skrivs här.
Men OK om Du inte vill spela med så får vi koncentrera oss på våra två partier. Där lovar jag att inte skämta med dej, bara skoja lite....
|
andy__pandy
Medlem
|
#74 Skrivet: 6 Apr 2008 21:03
Citerar: sture_lindberg, #72: Vad är ditt syfte då?du skriver att MINA argument är slut..Vad är dina argument att du skriver detta?
Det är s.k inlägg i debatten. Aldrig hört talas om sådana förut?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#75 Skrivet: 6 Apr 2008 21:04
Om du sen skriverCiterar: andy__pandy, #71: Förstår du inte bättre, så är det sorgligt.
kan ju knappast vara värre än att jag skrev att det var ingen mening mera att försöka förklara något mera för dej...
|
sture_lindberg
Medlem
|
#76 Skrivet: 6 Apr 2008 21:05
Så dina inlägg är mera värda än mina då?? Horribelt
|
Malvan
Moderator
|
#77 Skrivet: 6 Apr 2008 21:05
Skulle ni kunna lugna er?
|
andy__pandy
Medlem
|
#78 Skrivet: 6 Apr 2008 21:07
Jo, för det är en tabubelagd fras i debatter. Att smutskasta någon med nedlåtande kommentarer är lågt Sture. Att säga att någon inte förstår, är ännu lägre!
|
andy__pandy
Medlem
|
#79 Skrivet: 6 Apr 2008 21:08
Citerar: Malvan, #77: Skulle ni kunna lugna er?
Ja Malvan, jag förstår att det är ingen idé att debattera med Sture.
|
Linde73
Medlem
|
#80 Skrivet: 6 Apr 2008 21:15
Hörni hur orkar ni?
|
ursusarctic
Medlem
|
#81 Skrivet: 6 Apr 2008 21:17
Ta´t lugnt Farfar ! 
|
ursusarctic
Medlem
|
#82 Skrivet: 6 Apr 2008 22:44
Nu sover nog alla barnen. Helt utmattade av dagens lektioner. 
|
zohar
Moderator
|
#83 Skrivet: 7 Apr 2008 07:02
Nu har Malvan bett er dämpa er. Återgå till ämnet utan dumheter.
|