Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Frågor om motorer till moderatorerna
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
Hjuling
Medlem
#31 Skrivet: 24 Mar 2008 16:11 - Redigerad av: Hjuling

Citerar: ChessGoth, #30:
Om det var meningen att ingen annan skulle blanda sig i kunde man använt internt mess.

Jag tycker att det kan väl vara bra om att det finns en offentlig tråd i detta känsliga ämne.

Sedan att det är allt för många som inte kan hålla sig till ämnet och följa utgångspunkten verkar vi få leva med.

Progolfer
Medlem
#32 Skrivet: 24 Mar 2008 20:17

Kan man inte tydliggöra (kursiv stil, färg el. likn.) spelarens namn för de som anger (klickar i "en ruta") att de använder motor för att undvika missförstånd för de som inte vill möta motorister.
Att det sedan finns de som väljer att ljuga...tja vad säger man?

Rocket_pawn
Medlem
#33 Skrivet: 24 Mar 2008 21:26 - Redigerad av: Rocket_pawn

Citerar: Progolfer, #33:
Kan man inte tydliggöra (kursiv stil, färg el. likn.) spelarens namn för de som anger (klickar i "en ruta") att de använder motor för att undvika missförstånd för de som inte vill möta motorister.
Att det sedan finns de som väljer att ljuga...tja vad säger man?

Håller fullständigt med, gör en kryssruta eller dyl där de som vill vara ärliga med det faktum att de använder motorer kan "varna" motspelaren om detta. Men gör det inte obligatoriskt så slipper man tjafsen

/Rocket_Pawn

Ilmi-G
Medlem
#34 Skrivet: 24 Mar 2008 21:38

Citerar: ChessGoth, #28:
Nähä, och hur definierar man "blotta misstanken"?
OP har inte gjort något för att försöka förklara vad som ska utgöra "blotta misstanken". Är det något slags angiverisystem a la öststaterna man ska ha då om det inte räcker med att "spela för bra". Toiletgate blev ju rätt känt på sin nyligen avslutade tid.

Jag förstår invändningen. Jag tänkte förstås på den innan jag skapade tråden. Men jag ville ändå uttrycka min frustration när det är spelare som vinner 58 raka partier och går in för att utnyttja tidsbrist, spela mot sämre motstånd och dylikt för att tjäna rating. Går ju förstås inte att bevisa. Men det känns ju kränkande.

ChessGoth
Medlem
#35 Skrivet: 24 Mar 2008 21:58

Nä det är ju en sak. Fusk och oärlighet. Ynkligt på sitt sätt - men har nödvändigtvis inte något med motorer att göra.

knightrider
Medlem
#36 Skrivet: 24 Mar 2008 22:08

Hej ilmi-G
Ursäkta mig, men får jag ställa några frågor vad du menar? 1.Vad menar du med utnyttja tidsbrist? Tidsfaktorn har väl alltid spelat en stor roll inom både närschack och korrschack. 2.Vad menar du med att spela mot sämre motstånd? Det är ju bara tråkigt och dessutom ger det ju inte så många ratingpoäng. 3.Vad menar du med dylikt? 4. Vad är det som inte går att bevisa?
Med vänlig hälsning!

Ilmi-G
Medlem
#37 Skrivet: 24 Mar 2008 22:58

1.
Citerar: knightrider, #36:
Hej ilmi-G
Ursäkta mig, men får jag ställa några frågor vad du menar? 1.Vad menar du med utnyttja tidsbrist? Tidsfaktorn har väl alltid spelat en stor roll inom både närschack och korrschack. 2.Vad menar du med att spela mot sämre motstånd? Det är ju bara tråkigt och dessutom ger det ju inte så många ratingpoäng. 3.Vad menar du med dylikt? 4. Vad är det som inte går att bevisa?
Med vänlig hälsning!

Att varje gång jag är inloggad och min motståndare ser detta loggar han ut för att flytta när jag sover. Jag har pjäs över och han har förlorat, men kan inte ta detta för han har 58 raka (jag bara MISSTÄNKER denna osportslighet).
2. Se tidigare inlägg om vederbörandes motstånd.
3. Vad vill du ha svar på här?
4. Det går inte att bevisa om någon använder motor (tror jag).

zohar
Moderator
#38 Skrivet: 25 Mar 2008 00:37

Detta inflammerade ämne har vi nu lyft till Erik. Saken är den att debatten har spårat ur. Nya riktlinjer drogs upp men få av de som agiterat tidigare hörsammar detta. Hur vi nu ska göra återkommer vi till.

ChessGoth
Medlem
#39 Skrivet: 25 Mar 2008 04:49

Jamen, var konsekventa. Klipp datortjaffset som det stod att man skulle göra. Har man sagt A får man säga B även om många blir förb..de. Annars skulle man kanske inte sagt A.

zohar
Moderator
#40 Skrivet: 25 Mar 2008 07:30

Ja, det är nog så vi kommer göra. Blev paff när vissa här fullständigt ignorerade Eriks riktlinjer. Och som grädde på moset kallade oss för fula saker. Men, det kommer ändras nu.

the-best
Medlem
#41 Skrivet: 25 Mar 2008 16:12 - Redigerad av: the-best

Citerar: Hjuling, #26:
#26 Skrivet: 24 Mar 2008 13:12 Citera

Borde inte moderatorerna föregå med gott exempel.

Hjuling
Medlem
#42 Skrivet: 25 Mar 2008 16:15

Ja, det borde dom. Trodde i min enfaöd att den här tråden kunde vara öppen pga att vi inte hade skrivit ihop oss.

Ska be att någon av de andra moderatorerna varnar mig...

the-best
Medlem
#43 Skrivet: 25 Mar 2008 16:18

Det låter bra. Rätt skall vara rätt.

erik
Moderator
#44 Skrivet: 25 Mar 2008 16:19

Citerar: Galler.GerMigGallfeber, #1:
Motoranvändarna kan la hålla på med sitt blaj med varann så vi andra slipper bli inblandade. Ge dom en egen sandlåda att hålla till i.

Det är inte blaj, och helt enligt reglerna. Att ha en kryssruta som några nämner är ingen bra idé eftersom det skulle leda till mer diskussioner när folk inte klickar i den trots att de kanske använder motor. Har man ytterligare specifika frågeställningar angående motorer på schackOnline kan man vända sig direkt till mig med meddelandefunktionen. Motor-diskussionen i forumet är avslutad.

<< . 1 . 2 .
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.