| Författare |
Meddelande |
sture_lindberg
Medlem
|
#1 Skrivet: 23 Mar 2008 16:31 - Redigerad av: sture_lindberg
Nu finns det plats för motoranvändares tips till varandra.I en tråd som kallas för: schackprogramens utveckling.För oss som INTE gillar motorer finns det ingen tråd alls.Är detta rättvist?Knappast.När det dessutom finns 85 procent här som INTE använder robotar.så tycker man ju detta är klart underligt..
|
jolo4
Medlem
|
#2 Skrivet: 23 Mar 2008 16:35 - Redigerad av: jolo4
Är det svårt att starta en tråd som handlar dom. t.ex hur man besegrar en motor eller likande. Bara det inte blir en tråd som handlar om för eller i mot motor. Om jag har fattar reglerna rätt
|
sture_lindberg
Medlem
|
#3 Skrivet: 23 Mar 2008 16:38
I tråden:schackprogramens utveckling....handlar ju det hela tiden om FÖR..eller hur..hur kan då denna tråden få vara kvar????Därav mitt inlägg.
|
asvo
Medlem
|
#4 Skrivet: 23 Mar 2008 16:45
Citerar: sture_lindberg, #1: För oss som INTE gillar motorer finns det ingen tråd alls.Är detta rättvist?Knappast.När det dessutom finns 85 procent här som INTE använder robotar.
Du menar förstås ( vi som inte anv. robotar vis spel ? ) utan bara använder en hjärna som är förprogrammerad av diverse hjälpmedel eller .... ?.
|
jolo4
Medlem
|
#5 Skrivet: 23 Mar 2008 16:49 - Redigerad av: jolo4
Citerar: sture_lindberg, #3: I tråden:schackprogramens utveckling....handlar ju det hela tiden om FÖR..eller hur..
Den handlar om programens utveckling. i den tråden kan man få ställa frågor också. Den tråden är varken i MOT eller FÖR motor.
Och så kommer det inte hela tiden nya inlägg som det står. "För motor" Eller "imot motor"
|
asvo
Medlem
|
#6 Skrivet: 23 Mar 2008 16:53
Citerar: sture_lindberg, #1: För oss som INTE gillar motorer finns det ingen tråd alls.Är detta rättvist?Knappast.När det dessutom finns 85 procent här som INTE använder robotar.så tycker man ju detta är klart underligt..
Vad ska den handla om mer än att fördömma motorer ?
Det vet vi ju redan 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#7 Skrivet: 23 Mar 2008 16:55
Citerar: jolo4, #5: en handlar om programens utveckling. i den tråden kan man få ställa frågor också. Den tråden är varken i MOT eller FÖR motor.
Hehe..det var ju också en egen vinkling Så klart att de som debatterar där i denna tråd är FÖR !!
|
röding2
Medlem
|
#8 Skrivet: 23 Mar 2008 16:55
Gnäll lagom Sture. Du hade kunnat starta en tråd själv. Men nu finns det en för dej igen. Där kan Du skriva hur mycket Du vill om spelet utan motor.
|
jolo4
Medlem
|
#9 Skrivet: 23 Mar 2008 16:56
Citerar: sture_lindberg, #7: Så klart att de som debatterar där i denna tråd är FÖR !!
Var inte så säker på det. Jag är själv både för och imot. 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#10 Skrivet: 23 Mar 2008 16:58
Citerar: asvo, #6: Citerar: sture_lindberg, #1:
För oss som INTE gillar motorer finns det ingen tråd alls.Är detta rättvist?Knappast.När det dessutom finns 85 procent här som INTE använder robotar.så tycker man ju detta är klart underligt..
Vad ska den handla om mer än att fördömma motorer ?
Det vet vi ju redan
tråden rogrammens utveckling handlar ju bara om FÖR..då borde DEN alltså också så klart försvinna i rättvisans namn..
|
jolo4
Medlem
|
#11 Skrivet: 23 Mar 2008 17:00
Vem har sagt att den är för?
|
röding2
Medlem
|
#12 Skrivet: 23 Mar 2008 17:01
Citerar: sture_lindberg, #1: För oss som INTE gillar motorer finns det ingen tråd alls
Som sagt det finns nu en sådan tråd. Gå dit och skriv.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#13 Skrivet: 23 Mar 2008 17:02
För att där skrivs bara om motorer..Och om den skulle handla om både FÖR och EMOT så skulle den ju inte få finnas..
|
jolo4
Medlem
|
#14 Skrivet: 23 Mar 2008 17:02
Om det är någon tråd som borde stängas är det den här. 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#15 Skrivet: 23 Mar 2008 17:03 - Redigerad av: sture_lindberg
för att det borde skapas rättvisa menar du??
|
asvo
Medlem
|
#16 Skrivet: 23 Mar 2008 17:06
Citerar: sture_lindberg, #10: trådenrogrammens utveckling handlar ju bara om FÖR..då borde DEN alltså också så klart försvinna i rättvisans namn..
Det är inte förbjudet att lära hur man utvecklas utan hjälpmedel här på SO det är ju det man gör i nästan alla turneringar där inga hjälpmedel är tillåtna utom de redan förprogrammerade hjärnorna , de stackars nybörjarna får ju inte ens titta i en schackbok .
|
shieldfire
Medlem
|
#17 Skrivet: 23 Mar 2008 17:08
Citerar: sture_lindberg, #1: Nu finns det plats för motoranvändares tips till varandra.I en tråd som kallas för: schackprogramens utveckling.För oss som INTE gillar motorer finns det ingen tråd alls.
Nu får du väl i alla fall ge dig.
Är det riktigt normalt att vara så fixerad vid detta?Jag fattar inte....
Låt dem som vill använda datorer vara ifred och spela dina partier på ditt sätt.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#18 Skrivet: 23 Mar 2008 17:08
Jo så klart de får kika i sina schackböcker!! Innan partierna startar och efter partiernas slut
|
sture_lindberg
Medlem
|
#19 Skrivet: 23 Mar 2008 17:10
Citerar: shieldfire, #17: Nu får du väl i alla fall ge dig.
Är det riktigt normalt att vara så fixerad vid detta?Jag fattar inte....
Låt dem som vill använda datorer vara ifred och spela dina partier på ditt sätt.
Men rättvisan då?? ska motoranvändarna få skriva vad som helst.så borde ju även de robotlösa få säga sitt.Handlar om simpel,enkel rättvisa och inget annat..
|
shieldfire
Medlem
|
#20 Skrivet: 23 Mar 2008 17:13
Jo, jag misstänker väldigt mycket att det handlar om annat. Men jag blir bannad om jag skriver vad.
|
röding2
Medlem
|
#21 Skrivet: 23 Mar 2008 17:27
Hallååå!!!
Det fins en tråd om motorernas utveckling av spelet
....och det finns en tråd om hjärnans utveckling av spelet.
Bra va?
Eller duger det inte? Måste Du Sture ge dej in överallt och fökunna ditt motstånd. Kan Du inte nöja dej med att hålla dej till tråden om hjärnans påverkan och utveckling av spelet. Där är ju ditt forum !
|
asvo
Medlem
|
#22 Skrivet: 23 Mar 2008 17:31
Citerar: sture_lindberg, #18: Jo så klart de får kika i sina schackböcker!! Innan partierna startar och efter partiernas slut
Det blir ingen tid till det eftersom de har partier på gång hela tiden 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#23 Skrivet: 23 Mar 2008 17:42
Citerar: röding2, #21: ller duger det inte? Måste Du Sture ge dej in överallt och fökunna ditt motstånd. Kan Du inte nöja dej med att hålla dej till tråden om hjärnans påverkan och utveckling av spelet. Där är ju ditt forum !
Ungefär som när jag "fick" en tråd av dej förut Röding.den blev ju snabbt nedklottrad av robotanhängare..Och sedan fick tråden stängas
|
röding2
Medlem
|
#24 Skrivet: 23 Mar 2008 17:54 - Redigerad av: röding2
...he he den tråden hette " För eller Emot " och klottrades ner lika mycket av dej.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#25 Skrivet: 23 Mar 2008 18:05
Där var det ju meningen att det skulle tyckas både om FÖR och EMOT..Eller fattade jag trådens funktion fel??
|
röding2
Medlem
|
#26 Skrivet: 23 Mar 2008 18:14 - Redigerad av: röding2
Citerar: sture_lindberg, #23: den blev ju snabbt nedklottrad av robotanhängare
Jag uppfattade att Du tyckte illa om att motoranvändarna argumenterade för. Annars hade Du väl inte använt språkbruket " nedklottrades av..." De hade ju sin fulla rätt att argumentera liksom Du hade din. Du var väl för en fri debatt?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#27 Skrivet: 23 Mar 2008 18:17
Just vad jag är..men tyvär delas den uppfattningen inte utav alla.
|
röding2
Medlem
|
#28 Skrivet: 23 Mar 2008 18:19
OK bra ! Men skicka inte giftpilar då mot dem som skriver att de är för motorers användning genom att säga att de " klottrar ner tråden "
|
sture_lindberg
Medlem
|
#29 Skrivet: 23 Mar 2008 18:24
Och motoranvändare har inte använt värre "giftpilar" än så menar du???
|
röding2
Medlem
|
#30 Skrivet: 23 Mar 2008 18:25
..Ni är kanske lika goda kålsupare.
|