BL-O
Medlem
|
#1 Skrivet: 23 Mar 2008 07:18
Jag roar mej ibland med att studera inloggningslistorna och fascineras av den fantasi som frodas när man lägger ut sina användarnamn. (BL-O är totalt fantasilöst).
Jag har fastnat för två favoriter och den första är "stenrik".Här går man ju naturligtvis inte ut och anmäler sej för skattemyndigheten.Nej man känner sej nog stenrik på ett annat sätt måhända har man stenbunden mark eller så är man stenrik på kärlek eller något annat.Men detta behöver ju stenrik inte deklarera för oss.Men fantasin imponerar.
Den andra som jag fastnat för är en av mina stora favoriter från den tidiga civilisationen,nämligen prästguden Gilgamesj .Gilgamesj utförde övermänskliga bedrifter för att rädda staden Uruk och förväntade sig belöning i form av ett evigt liv liksom sin anfader och föregångare Utnapisjtim som belönade med ett evigt liv och lever följaktligen ännu i dag 6000 år senare.Gilgamesj fick ingen sådan ynnest för sina bedrifter men tycks ändå vara vid liv varför jag utmanade honom i schack trots mitt usla handikap.Jag är ju bara barnet med mina 78 år och han har ju samlat på sig ratingpoäng under tusentals år så jag känner mej mycket hedrad att få spela mot en av mina favoriter. Matchen kommer att bli mycket kort förmodar jag så jag tackar på förhand. Andra favoriter?
|