| Författare |
Meddelande |
henke1
Medlem
|
#1 Skrivet: 11 Mar 2008 21:43
Hur många olika identiteter kan man ha ?
Kan man spela emot sej själv ?
Spela remi i 90 % av sina artier ... ?
Schackmatt på 2 drag ... ?
Kan man verkligen spela emot sej själv ?
|
jolo4
Medlem
|
#2 Skrivet: 11 Mar 2008 21:47 - Redigerad av: jolo4
Fråga
1.Finns ingen gräns än men så du kan ha så du klarar dig.
2.Ja du kan spela mot dig själv. Men du får inte spela några rankade partiet för då kan du få börja om igen.
3.Ja det går.
4.Ja den snabbaste matts sättningen är på 2 hel drag. Kallade tokmaten eller idioten.
5.Samma svar som på fråga 2.
|
röding2
Medlem
|
#3 Skrivet: 11 Mar 2008 21:52
Och varför skall man spela mot sig själv? Jo endast för att på fuskväg skaffa sig högre ratingpoäng. Det finns de som gjort det här på SO och blivit återställda på 1400 poäng.
|
henke1
Medlem
|
#4 Skrivet: 11 Mar 2008 21:59
Ja röding det var precis det som var min poäng och fråga OM man kan fuska sej fram genom att ha flera olika identiteter ....
|
shieldfire
Medlem
|
#5 Skrivet: 12 Mar 2008 05:04
Citerar: röding2, #3: Och varför skall man spela mot sig själv? Jo endast för att på fuskväg skaffa sig högre ratingpoäng.
Hur sorglig kan man bli? Fuska sig till ranking som spelar apselut noll roll? Men jag vet ju att det har hänt, även om det var länge sedan (hoppas jag).
|
regardie
Medlem
|
#6 Skrivet: 12 Mar 2008 07:00
Dessbättre är denna typ av fusk lätt att upptäcka och drabbar i slutänden bara fuskaren själv. Dels förlorar denne, som sagts ovan, samtliga ratingpoäng när fusket upptäcks (både tillfuskade och eventuella äkta), dels får ju faktiskt ärligt spelande motståndare lite fler poäng vid vinst och förlorar lite färre vid förlust som kompensation för att de omedvetet mött en fuskare. Liksom shieldfire tror jag därför att denna typ av fusk är extremt sällsynt och i alla händelser helt poänglöst.
|
röding2
Medlem
|
#7 Skrivet: 12 Mar 2008 10:20
Jo jag tror också att det inte förkommer så ofta. Men man vet aldrig då somliga kör med hur många nick som helst. Det är kanske svårt att kolla. Men helt rätt att skriva skriva ned ratingen till 1400, ifall det upptäcks. Eller varför inte till noll.
|
Hjuling
Moderator
|
#8 Skrivet: 12 Mar 2008 10:30
Inte för att vi ska ha ett angivarsystem. Men det är väldigt bra när ni hör av er till oss moderatorer om sånt här. Den som gör så här brukar inte protestera...
|
Fiedel
Medlem
|
#9 Skrivet: 12 Mar 2008 11:00
Till moderatorn!
Kolla på turneringarna den vita hästen och den vita hoven. Båda dessa har tre stycken nickar som starkt påminner om varandra. Är det en tillfällighet, eller är det en spelare som avser att spela dubbla triangelmatcher mot sej själv??
|
asvo
Medlem
|
#10 Skrivet: 12 Mar 2008 11:25
Ni som jagar fuskare tänk på dem som får orättvisa beskyllningar det är de som drabbas hårdast 
|
CAQUELAQ
Medlem
|
#11 Skrivet: 12 Mar 2008 11:31
Citerar: asvo, #10: Ni som jagar fuskare tänk på dem som får orättvisa beskyllningar det är de som drabbas hårdast
Instämmer! Om man misstänker någon för fusk, så ta det privat med en Moderator - det är mindre lämpligt att offentligt peka ut någon. Det är ju till syvende och sidst Moderatorn som avgör om det har begåtts ett regelbrott eller inte, och som agerar därefter.
|
Fiedel
Medlem
|
#12 Skrivet: 12 Mar 2008 11:59
Det ligger onekligen något i anmärkningarna mot mitt inlägg. Men jag visste inte och vet fortfarande inte hur man når moderatorn privat. Dessutom har jag inte slungat ut någon som helst beskyllning. Inlägget avslutades ju med en fråga, dessutom med dubbla frågetecken.
|
andy__pandy
Medlem
|
#13 Skrivet: 12 Mar 2008 12:02
Citerar: Fiedel, #12: Men jag visste inte och vet fortfarande inte hur man når moderatorn privat.
Du klickar t.ex på Hjulings namn(några inlägg ovan), välj sedan fliken "skicka meddelande".
|
chessexplorer
Medlem
|
#14 Skrivet: 12 Mar 2008 12:05 - Redigerad av: chessexplorer
Om du vill skicka ett meddelande till någon moderator, till exempel Hjuling, kan du klicka på hans namn. Det finns till vänster om hans inlägg.
Då kommer du till en presentation av honom. Under presentationen finns fyra länkar: "utmana mig", "skicka meddelande", "sök partier", "statistik".
Oj, andy__pandy hann visst först.
|
CAQUELAQ
Medlem
|
#15 Skrivet: 12 Mar 2008 12:11
Citerar: Fiedel, #12: Det ligger onekligen något i anmärkningarna mot mitt inlägg. Men jag visste inte och vet fortfarande inte hur man når moderatorn privat. Dessutom har jag inte slungat ut någon som helst beskyllning. Inlägget avslutades ju med en fråga, dessutom med dubbla frågetecken.
Jag inser det, och mitt inlägg var inte för att kritisera dig personligen - inget illa menat, och jag hoppas att vi kan vara go'kompisar ändå Jag ville bara poängtera att det bästa är att ta upp dylika frågor med Moderatorn. Annars gjorde du helt rätt - fusk och fuskare vill vi inte ha på SO.
|
CAQUELAQ
Medlem
|
#16 Skrivet: 12 Mar 2008 12:19
Med detta anklagar jag inte de som Fiedel nämnde i sitt inlägg för fusk - man är oskyldig tills överbevisad om motsatsen.
|
cdelzanno
Medlem
|
#17 Skrivet: 12 Mar 2008 15:12
Citerar: Fiedel, #9: Till moderatorn!
Kolla på turneringarna den vita hästen och den vita hoven. Båda dessa har tre stycken nickar som starkt påminner om varandra. Är det en tillfällighet, eller är det en spelare som avser att spela dubbla triangelmatcher mot sej själv??
Inget ont menat-men det är väldigt lätt att dra förhastade slutsatser.
Turneringen har ännu ej starta och att samma person har bokat fler platser kan ju bero på att han reserverar platser åt någon annan. Nu vet jag ju inte om det är så - utan jag såg en alternativ tolkning.
|
Oskar_Pålsson
Medlem
|
#18 Skrivet: 12 Mar 2008 15:28
Citerar: asvo, #10: Ni som jagar fuskare tänk på dem som får orättvisa beskyllningar det är de som drabbas hårdast
http://www.schackonline.com/spela/chess/replay.php ?gameid=359470
Inga orättvisa beskyllningar efter att ha sett flertalet sådana här partier. Finns flera på dess användare.
|
asvo
Medlem
|
#19 Skrivet: 12 Mar 2008 15:33
Citerar: Oskar_Pålsson, #18: Inga orättvisa beskyllningar efter att ha sett flertalet sådana här partier. Finns flera på dess användare.
Det finns olika sidor av fusk . Undrar om de här använder motor ? 
|
Oskar_Pålsson
Medlem
|
#20 Skrivet: 12 Mar 2008 16:32
Citerar: asvo, #19: olika sidor av fusk . Undrar om de här använder motor ?
Haha okej, 1-0 till dig 
|
the-best
Medlem
|
#21 Skrivet: 12 Mar 2008 16:46
Ja, Jag har själv blivit det i en 3 minuters match bara för att jag använde "dropping".
|
andy__pandy
Medlem
|
#22 Skrivet: 12 Mar 2008 16:56
Droppning? Vad menar du?
|
Carnicero
Medlem
|
#23 Skrivet: 12 Mar 2008 17:00
Jag gissar på att det rör sig om "pre-move" på exempelvis ICC.
|
Oskar_Pålsson
Medlem
|
#24 Skrivet: 12 Mar 2008 17:00
Det tror jag också, fast "the-best" använde det i blixtschack IRL, så han utförde sitt drag före motståndaren hade hunnit göra sitt, särksilt i slutet när de sprang med varsin bonde 
|