| Författare |
Meddelande |
tjomp
Medlem
|
#1 Skrivet: 5 Mar 2008 20:11
Så det är inte möjligt att spela ett parti under en kväll utan att man måste vänta i flera dagar på motståndarens drag? Jag menar som när man sitter två personer vid ett schackbräde.
Tomas
|
andy__pandy
Medlem
|
#2 Skrivet: 5 Mar 2008 20:22
Scenariot du beskriver ovan, kallas av gemene man för närschack, vilket inte är det primära här på schackonline. Däremot kan du alltid komma överens med din motståndare, om specialregler, beträffande ert parti.
|
Malvan
Moderator
|
#3 Skrivet: 5 Mar 2008 20:30
Många spelare på lägre nivåer (och en del andra) spelar snabbt. Själv har jag spelat många snabba partier utan överenskommelse.
|
aholmst
Medlem
|
#4 Skrivet: 6 Mar 2008 00:08
Citerar: tjomp, #1: Så det är inte möjligt att spela ett parti under en kväll utan att man måste vänta i flera dagar på motståndarens drag? Jag menar som när man sitter två personer vid ett schackbräde.
Håller med Malvan, jag tex är nybörjare och spelar mot spelare mellan 1500 - 2000 i rating och det brukar gå på några få dagar. Man märker ju vilka som är aktiva och håller sig till dem. Brukar föredra att spela ca 6-7 partier 3 dagars.
|
Krea
Medlem
|
#5 Skrivet: 6 Mar 2008 17:40
Om du vill ha lite mer fart och fläkt kan du ju även regga dig på www.instantchess.com när du tycker det går för segt här. Jag har själv inget konto där så jag vet inte så mycket om sidan, det var en polare som rekommenderade den för mig. Tror dock att man bara får 50 gratispartier men när dom är slut kan man ju snoka fram nån ny sida eller använda ip-spoofer och regga om sig.
|