| Författare |
Meddelande |
tjomp
Medlem
|
#1 Skrivet: 5 Mar 2008 19:16
Jag har inte spelat mycket schack men tycker det är ett fascinerande spel. Min fråga är.. Om man vill testa att spela men inte riskera att möta någon som är superduktig.. hur göra? Är det bara väldigt duktiga spelare här? Dessutom har jag ingen aning om vad en schackmotor är för något som det pratas om.
|
Hermine_CoSh_Tiger
Medlem
|
#2 Skrivet: 5 Mar 2008 19:20
Jag vet inte heller vad det är och jag har inget emot att spela mot någon som inte är superducktig eftersom jag själv inte är speciellt bra... Jag är ny här sen 10min sen, så vill du spela? 
|
Malvan
Moderator
|
#3 Skrivet: 5 Mar 2008 19:24
Hur duktiga spelarna är anges till en del av deras rating, men för dem som spelat färre än 20 partier är ratingen inte att lita på. Utmana någon med mer än 20 spelade parter som har låg rating. En schackmotor är ett datorprogram som spelar schack.
|
Hermine_CoSh_Tiger
Medlem
|
#4 Skrivet: 5 Mar 2008 19:27
Tack! Hur ser man att någon har det du snackade om där förut och kan man inte vara med om man inte har en schackmotor!?
|
tjomp
Medlem
|
#5 Skrivet: 5 Mar 2008 19:28
oki tack för svaren. Ska lägga barnen sen kan jag spela 
|
Malvan
Moderator
|
#6 Skrivet: 5 Mar 2008 19:32
Man kan vara med utan schackmotor. Många spelare ber rent av att få slippa sådana. Många berättar hur de vill ha det på sina personliga sidor.
|