| Författare |
Meddelande |
Rush
Medlem
|
#31 Skrivet: 29 Feb 2008 22:04
Du kanske tillhör den utvalda högre stående rasen. Men det är nog lite försent för sådana resonemang. Det där skitsnacket pågick på 30-och halva 40-talet i tredje riket.
Och endel förlorade själar i dessa dagar.
Din cynism suger.
|
Hjuling
Moderator
|
#32 Skrivet: 29 Feb 2008 22:33 - Redigerad av: Hjuling
Citerar: Benoni, #10: Klart du ska kolla på klockan själv är du så jävla kass så du inte ser det så är det ditt problem
Citerar: Benoni, #13: Ja men alla kan väll för fan matta med 2 damer och kolla på klockan?
Jag varnar benoni för hans exempellösa inlägg i den här tråden och pga att han har användare som tidigare agerat exempellöst. Hör av mig imorgon om ev. påföljder.
Hjuling
Moderator
|
Winberg
Medlem
|
#33 Skrivet: 29 Feb 2008 22:36
Wow! Vilken idiot!
|
CAQUELAQ
Medlem
|
#34 Skrivet: 29 Feb 2008 22:36
För att svara på frågan: jag har spelat många tävlingspartier i närschack (på klubben, yttre turneringar, samt i Allsvenskan), och det anses INTE vara oetiskt eller fusk att spela på motståndarens tid, och har heller aldrig gjort det.
Det kvittar om man är nybörjare, mästare, stormästare, eller världsmästare - ingen tvekar inte en sekund (!) att vinna på att motståndaren glömmer att kolla klockan. Det ärtävling, och vill man vinna...alla poäng räknas!
Sen är det en annan sak om man spelar bara på kul och det inte gäller något - där kan man vara hur snäll eller elak man vill---
|
johnlingvall
Medlem
|
#35 Skrivet: 29 Feb 2008 22:41
Citerar: Winberg, #33: Wow! Vilken idiot! du är dig lik winberg...tycker du att du tillför mycket på den här tråden?och vem kallar du för idiot nu?,mvh
|
Winberg
Medlem
|
#36 Skrivet: 29 Feb 2008 22:53
DIG såklart! heheheheee vem annars? Kom med nåt nytt....
|
sture_lindberg
Medlem
|
#37 Skrivet: 29 Feb 2008 23:00
Citerar: CAQUELAQ, #34: ör att svara på frågan: jag har spelat många tävlingspartier i närschack (på klubben, yttre turneringar, samt i Allsvenskan), och det anses INTE vara oetiskt eller fusk att spela på motståndarens tid, och har heller aldrig gjort det.
Det kvittar om man är nybörjare, mästare, stormästare, eller världsmästare - ingen tvekar inte en sekund (!) att vinna på att motståndaren glömmer att kolla klockan. Det ärtävling, och vill man vinna...alla poäng räknas!
Detta är en helt korrekt svar på din fråga John.Upp till dej själv att kolla på din motståndares klocka i bland.Gör du inte det,så riskerar du att han spelar på "din" tid så klart.Speciellt i blixt och i snabbpartier ar det extra viktigt att kolla på motståndarens klocka emallanåt..
|
johnlingvall
Medlem
|
#38 Skrivet: 29 Feb 2008 23:03
ja..då är det väl så...det var bara det jag ville ha reda på vad vissa av er tyckte inte bara göras till ett åtlöja av vissa..mvh 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#39 Skrivet: 29 Feb 2008 23:05
Finns vissa som tar varje tillfälle att göra " narr" av varandra..Dom är inget att bry sej om alls.Inte ens värda att svara..Stå på dej John
|
Hjuling
Moderator
|
#40 Skrivet: 29 Feb 2008 23:07 - Redigerad av: Hjuling
En påminnelse om schackonlines regler vilket styr verksamheten på den här sajten:
Personangrepp är förbjudna, det gäller både privatpersoner och offentliga personer. Tänk på att det sitter en människa på andra sidan "nätet" som läser det du skriver.
* Vårda ditt språk och undvik svordomar.
* Visa respekt för att människor kan ha andra åsikter än du!
Jag anser att även Winberg inte är i fas ikväll och får även han en varning pga ovårdat språk och respektlöshetmot en annan användare.
|
Bläckfisken
Medlem
|
#41 Skrivet: 1 Mar 2008 09:13
MVH
|
Benoni
Medlem
|
#42 Skrivet: 1 Mar 2008 15:49
Men va fan hur svårt kan det va?
|
Myran
Medlem
|
#43 Skrivet: 1 Mar 2008 16:23 - Redigerad av: Myran
har du problem med tiden eller
|
shieldfire
Medlem
|
#44 Skrivet: 1 Mar 2008 18:07
Citerar: johnlingvall, #1: i grund och botten tycker inte jag att det är sjysst att han får en halv poäng för att jag glömmer titta på hans klocka
Självklart ska han ha remin, och det är inte ett dugg osjysst att du inte vann.
|
johnlingvall
Medlem
|
#45 Skrivet: 1 Mar 2008 18:17
Nä..det har du nog rätt i...uttryckte mig nog lite dumt,osjysst är det väl inte..men partiet är ju vunnit om jag bara tittar på hans klocka,men var i det läget ganska nervös,, men det såklart,jag får skylla mig själv att jag inte tittade på hans klockamvh
|
Malvan
Moderator
|
#46 Skrivet: 1 Mar 2008 18:28
Jag tyckte också det var svårt att spela handikappartier i början, men nu har jag vant mig. Som du säger är det lätt att ryckas med i motståndarens tempo, fast man inte alls behöver det.
|
cdelzanno
Medlem
|
#47 Skrivet: 2 Mar 2008 00:43
Citerar: Benoni, #42: Men va fan hur svårt kan det va?
Vad är svårt menar du?
|