Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Motor versus amatör:
Författare Meddelande
MalmöLeif
Medlem
#1 Skrivet: 26 Feb 2008 23:05 - Redigerad av: MalmöLeif

Här är mina bidrag:

http://schackonline.com/spela/chess/replay.php?gam eid=354034

http://schackonline.com/spela/chess/replay.php?gam eid=353340

vilhelm
Medlem
#2 Skrivet: 26 Feb 2008 23:29

har noterat detta för en tid,husse säger att han låter programmet spela skiten ur motståndet..typ altså..inget ont om dig leffe...men hitills har han inte låtit programmet spela mot hårdingar...som alla vet inte använder motor...och hemska tanke om rybka förlorar...då har husse fått in sin poäng..men hur vet vi att han inte stötte på patrull mot ett annat program?nä...inga experiment i skymundan utan upp i ljuset!Vad säger husse om det?...förutom att du kommer avacera upp på topp 10 med ditt program

MalmöLeif
Medlem
#3 Skrivet: 26 Feb 2008 23:33

Jag känner mina begränsningar och tycker mest det är skoj!

Rybka_2.3.2a_mp
Medlem
#4 Skrivet: 26 Feb 2008 23:41

Citerar: vilhelm, #2:
har noterat detta för en tid,husse säger att han låter programmet spela skiten ur motståndet..typ altså..inget ont om dig leffe...men hitills har han inte låtit programmet spela mot hårdingar...som alla vet inte använder motor...och hemska tanke om rybka förlorar...då har husse fått in sin poäng..men hur vet vi att han inte stötte på patrull mot ett annat program?nä...inga experiment i skymundan utan upp i ljuset!Vad säger husse om det?...förutom att du kommer avacera upp på topp 10 med ditt program

Det är väl bara för hårdingen Vilhelm att anta min utmaning som ligger ute just nu!

vilhelm
Medlem
#5 Skrivet: 26 Feb 2008 23:47 - Redigerad av: vilhelm

nej..du är inte seriös överhuvudtaget med smyg bakom ryggen med ett diskuterat experiment....:ner ...

Rybka_2.3.2a_mp
Medlem
#6 Skrivet: 26 Feb 2008 23:48

Citerar: vilhelm, #5:
nej..du är inte seriös överhuvudtaget med smyg bakom ryggen med ett diskuterat experiment....:ner ...

Vem har smygit bakom ryggen på vem?

vilhelm
Medlem
#7 Skrivet: 26 Feb 2008 23:53 - Redigerad av: vilhelm

åratal av diskution och motsägelser....då ska det fram ärliga tag för att se vem som har rätt...du var me där som nybörjare i debatten? men ändå kastar du dig in i detta utan att säga nada..för inbilla inte mig något annat!

Rybka_2.3.2a_mp
Medlem
#8 Skrivet: 26 Feb 2008 23:57

Citerar: vilhelm, #7:
åratal av diskution och motsägelser....då ska det fram ärliga tag för att se vem som har rätt...du var me där som nybörjare i debatten? men ändå kastar du dig in i detta utan att säga nada..för inbilla inte mig något annat!

Har du ätit något olämpligt till kvällsmat?

Någon som förstår vad han svamlar om?

vilhelm
Medlem
#9 Skrivet: 27 Feb 2008 00:05

jag ska tamej skriva en novell om wannebees schackspelare som inte hade en chans på klubben..utan begravde sig sig hemma med böcker och (slickar sig om munnen) dom fruktansvärda programmen som man kunde verkligen hävda sig med...som gargamel i sitt slott grodde tanken!nu...nu!....men gargamel höll sig ifrån klubben..han kunde nog minsann,,han hade ju tillomed lärt programmen!varför skulle han gå ner till en ynka klubb?Sina mästartakter skulle han icke ödsla där!hellre då visa dom på nätet..där ingen kunde se han i ögonen o avslöja vilken sketen bluff han egentligen var......

Rybka_2.3.2a_mp
Medlem
#10 Skrivet: 27 Feb 2008 00:11

Citerar: vilhelm, #9:
jag ska tamej skriva en novell om wannebees schackspelare som inte hade en chans på klubben..

Du svamlar mycket, försök hålla dig på jorden!
Mvh
HansGöran alias Hans Hedström, Oxelösund och född i Örebro.

vilhelm
Medlem
#11 Skrivet: 27 Feb 2008 00:22 - Redigerad av: vilhelm

Citerar: Rybka_2.3.2a_mp, #8:
Har du ätit något olämpligt till kvällsmat?

om du prompt ska veta det så har jag ätit linser med saffransdränkta jordnötter
Citerar: Rybka_2.3.2a_mp, #10:
Du svamlar mycket, försök hålla dig på jorden!

ok...ska försöka men inte vet jag...fråga vilka klubbmedlemmar du vill...99% kommer säga detsamma,alltså alla klubbar har dessa medlemmar,sen om det är svammel eller inte...nä...det tror jag inte...mvh vilhelm B född i prag uppvuxen i örebrolän...vad det nu har för betydelse?

HansGöran
Medlem
#12 Skrivet: 27 Feb 2008 00:33

Citerar: vilhelm, #11:
fråga vilka klubbmedlemmar du vill...99% kommer säga detsamma,alltså alla klubbar har dessa medlemmar,sen om det är svammel eller inte...nä...det tror jag inte...mvh vilhelm B född i prag uppvuxen i örebrolän...vad det nu har för betydelse?

Eftersom MalmöLeif har lagt av för ikväll så låter jag Rybka också vila några timmar medan nattsuddaren Hans fortfarande håller sig vaken.

Det är mycket möjligt att det finns många som låtsas vara något, men under min aktiva tid som närschackspelare lät jag resultaten tala istället. Jag spelade för övrigt remi mot tjeckiske IM Zdenek Beil vid en lagtävling i Polen 1988.

vilhelm
Medlem
#13 Skrivet: 27 Feb 2008 00:46 - Redigerad av: vilhelm

Citerar: HansGöran, #12:
Jag spelade för övrigt remi mot tjeckiske IM Zdenek Beil vid en lagtävling i Polen 1988.

Ok..då var du ingen liten fisk då?med tanke på vad rybka betyder på tjeck ...vill inte göra någon upprörd utan spexar mest...ha det hans!.....

vilhelm
Medlem
#14 Skrivet: 27 Feb 2008 00:59 - Redigerad av: vilhelm

o andra sidan kan ingen veta om jag skulle ha vunnit mot Zdenek 1988...men knappast ....peice

Rybka_2.3.2a_mp
Medlem
#15 Skrivet: 27 Feb 2008 10:34

Citerar: vilhelm, #13:
Ok..då var du ingen liten fisk då?med tanke på vad rybka betyder på tjeck

Rybka är en Barracuda!

Myran
Medlem
#16 Skrivet: 27 Feb 2008 16:00 - Redigerad av: Myran

Det blir lite tuffare tag!
"Efter diskussion mellan moderatorerna har vi beslutat att alla trådar om schackprogram förutom en stängs ner. Anledningen är att forum svämmar över i bottenlösa upprepningar kring programmens vara eller inte vara. All diskussion om motorer eller program föres hädanefter i den tråd som finns kvar. Vidare kommer reglerna förtydligas framöver när vi är överens om vad som bör stå i dessa. Mvh moderatorerna SO"
Jag stänger denna tråden
Moderator Myran

Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.