| Författare |
Meddelande |
pf3016
Medlem
|
#1 Skrivet: 25 Feb 2008 07:48
F********N
Först sätter man bort ett torn, och sedan gör man det igen bara draget efter det.
Nåja, dags att börja jaga efter remi då *suckar*
Nej, dags att sluta spela efter 22!!
|
Krea
Medlem
|
#2 Skrivet: 25 Feb 2008 08:10
Nah jag skulle fylla upp den här tråden väldigt snabbt i så fall =)
|
pf3016
Medlem
|
#3 Skrivet: 25 Feb 2008 09:47
Det är det tråden är till för 
|
peppe2
Medlem
|
#4 Skrivet: 25 Feb 2008 10:47
Ett annat sätt är att lära sig att värdesätta sina misstag...att se den konstnärliga skönheten och generositeten i en överraskande men vacker bortsättning....att se en missad möjlighet som en vilja att hitta nya och svårare utmaningar i vad som annars varit en enkelt vunnen ställning...att se plötsliga katastrofdrag i ett i övrigt välspelat parti som ett tecken på underjagets obändiga kreativa kraft. Att välvilligt låta förnekelsen dra en förlåtelsens slöja över hjärnans fula krumsprång och finna frid däri.
(Hjälp! Jag är i akut behov av terapi)
|
Krea
Medlem
|
#5 Skrivet: 25 Feb 2008 16:36
Citerar: peppe2, #4: (Hjälp! Jag är i akut behov av terapi)
Utan tvekan! Men det var vackert uttryckt 
|
Ordo-Templi-Orientis
Medlem
|
#6 Skrivet: 25 Feb 2008 16:43
"I feel pretty... oh so pretty..." Jag bara sjunger strofen som Jack Nicholsson och hans patient gnolar på i "Anger Management".
|
frippe70
Medlem
|
#7 Skrivet: 25 Feb 2008 21:27 - Redigerad av: Moderator
Jag satte bort mig i eftermiddag. vad surt Hade värsta hänget på en, i mitt tycke, högrankad. Men vad gör man? Jo, man sätter bort sig. Myspysande och nöjd med mina fina drag sätter jag bort mig....'
Aaaaarghh.
Det var någon som pratade om att sitta på händerna - bra idé. Sitta på tangentbordet skall jag göra.
|
Amiir
Medlem
|
#8 Skrivet: 25 Feb 2008 21:33
hahah supertråd!
aahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhh
feb 2008 var inte lyckad rent schackmässigt..
|
röding2
Medlem
|
#9 Skrivet: 25 Feb 2008 21:42
Jag satte nyss bort mej mot Alby. Jäklar vad jag vill skrika högt. Varför drar man för fort. Otålighet ? Spänningen ? För att se vad som skall hända. Och så vips ! En dundertabbe.
Men vi lirar ju här på SO för skojs skull. Bara att bryta ihop och komma igen. Det är ju kul ändå !!!!!
Efteråt kan man skratta gott åt kalkondragen.
|
palmann3
Medlem
|
#10 Skrivet: 26 Feb 2008 07:11 - Redigerad av: palmann3
Otålighet / utålelighed. - tålamod .... nej, manglende tålmodighed.
Det er godt, at du kan skratta, röding. Jeg mener selvironi. Mycket, mycket bedre end blot ironi, hvor man får sagt, hvad man virkelig mener, men bagefter, efteråt,
lægger man afstand til de skrevne ord. Eller kalder det skoj. - Et jættebra hykleri. Man siger ét, men mener noget ganske andet. - - -> ( det er ikke dig, jeg tænker på, röding, men visse andre her på forummet)
Hver gang man spiller, sætter man intellektet på spil. På pant.
Nogle er så store og så ærlige, at de siger: Schack er kun et spel.
|
cdelzanno
Medlem
|
#11 Skrivet: 26 Feb 2008 07:30
Bra skrivet "ironi" palman3 - även om det inte tillhör denna tråd...Tänkvärt!!!
Jag kan skrika i proaktivt syfte-jag gjorde en enklare bortsättning igår och det kommer säkert en snart igen - Uääääääääääääääähhhhhh
|
Fritz_9_1.09GHz
Medlem
|
#12 Skrivet: 28 Feb 2008 01:35
Jag är arg på alla er som spelar så dåliga drag att jag som motorfuskare inte utvecklas ett dugg! Ni får ju skärpa er lite! 
|
Sarissa
Medlem
|
#13 Skrivet: 28 Feb 2008 07:55
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAH!!!!!
|
Zekk666
Medlem
|
#14 Skrivet: 28 Feb 2008 10:54
Vad sägs om att missa tiden lite med 1 timme (spelar i princip bara 3dagar/drag) och därmed förlora inte mindre än 13 partier?
Jo, det sägs: GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! ><
|
Roger.
Medlem
|
#15 Skrivet: 28 Feb 2008 11:14
Vilken härlig tråd! En sån behövs verkligen
|
knoppen
Medlem
|
#16 Skrivet: 28 Feb 2008 17:11
gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaooooooooo
|
sture_lindberg
Medlem
|
#17 Skrivet: 28 Feb 2008 17:13
faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasee een--satte bort en hästkrake nyss.man kanske skulle ha frågat Fritz innan man gjorde draget
|
falo
Medlem
|
#18 Skrivet: 28 Feb 2008 18:48
dumma hæst!
|
Galler.GerMigGallfeber
Medlem
|
#19 Skrivet: 28 Feb 2008 20:42
spelat bort pjäs i öppningen mot en ny spelare i BÄGGE partierna..
|
DarthWader
Medlem
|
#20 Skrivet: 28 Feb 2008 21:23
Jaja han hotar damen ja ja jag ser det vänta lite ska ta en kopp kaffe .... (10 min senare) blir av med damen precis som jag såg men nu hade temporär blindhet infallit Heeeeeeeeeeeeeeeelvete i en spann !
|
vilhelm
Medlem
|
#21 Skrivet: 28 Feb 2008 21:28
jag vill inte skrika..är det ok om jag rapar istället?Annars kanske man blir avstängd av nån snubbe som vill skrika,,fast jag inte vill? men jag tar chansen:raaaap.....uj!vad har jag gjort?? nu kan jag inte babbla om förlåt eller nått..utan nu får jag stå mitt kast!annars!!
|
nikotin
Medlem
|
#22 Skrivet: 28 Feb 2008 21:30
Citerar: DarthWader, #20: Jaja han hotar damen ja ja jag ser det vänta lite ska ta en kopp kaffe .... (10 min senare) blir av med damen precis som jag såg men nu hade temporär blindhet infallit Heeeeeeeeeeeeeeeelvete i en spann !
loooooooooooooooooooooooooooooooool
|
essal
Medlem
|
#23 Skrivet: 28 Feb 2008 21:33
Ett dåligt drag följs i mitt fall alltför ofta av ett annat dåligt drag. Hoppsan där satte jag bort löparen. Hur kunde jag vara så dum? Full av revanchlust öppnar jag nästa parti och hoppsan igen, där satte jag tornet rakt i gapet på motståndarens häst.
Är det någon som känner igen sig? Eller är jag ensam om dessa mindre roliga repriser?
|
pf3016
Medlem
|
#24 Skrivet: 28 Feb 2008 21:36
essal: nej, du är inte ensam.. satte bort 2 torn på bara någon timme.. kämpar nu för remi istället *suckar*
|
shieldfire
Medlem
|
#25 Skrivet: 29 Feb 2008 07:13
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
(får man låna tråden till partier på andra ställen också?)
Spelade Kristallens VT igår och lyckades glömma bort att vi spelade på tid, tiden tog slut i totalt döremiställning med vardera torn och bonde. Dessutom missade jag en simpel pjäsvinst i tidsnöden långt tidigare
Trulpen satt brevid och led som vit i Nordwaldervarianten i Kungsgambit (1.e4 e5 2.f4 Df6)
|
aholmst
Medlem
|
#26 Skrivet: 29 Feb 2008 11:04
Jag har för vana att sätta bort drottningen tidigt i spelet allt för att det ska bli en riktig utmaning.
|
Rocket_pawn
Medlem
|
#27 Skrivet: 29 Feb 2008 15:32 - Redigerad av: Rocket_pawn
Ett riktigt skitdrag drag (10 ... Nf4??) efter 17' i ett 1° 30'/30 drag + 1° Parti
|
Rocket_pawn
Medlem
|
#28 Skrivet: 29 Feb 2008 15:45
Citerar: Amiir, #8: feb 2008 var inte lyckad rent schackmässigt..
Hmmmmmmmmm räcker inte EN hel extradag för att några fler poäng ska delas ut??
|
snart40
Medlem
|
#29 Skrivet: 29 Feb 2008 17:18
Har burit mig idiotiskt åt i flera månader men idag gjorde jag den största tabben någonsin. Loggade ut i vredesmod och nu när jag kollade igen hade min motståndare gett upp!!! Schacklivet är bra konstigt.
|
oj.oj
Medlem
|
#30 Skrivet: 29 Feb 2008 18:39
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjj jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj tttttttuuuuuuuuuuuuussssssssssssssssaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnn
|