Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / FÖR ELLER EMOT MOTOR !
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 41 . 42 . >>
Författare Meddelande
Randomize
Medlem
#241 Skrivet: 27 Feb 2008 18:38

Men var ska Sture skriva då?

Hjuling
Moderator
#242 Skrivet: 27 Feb 2008 18:42

Bra med glimten i ögat, gubbar!!

vonoben
Medlem
#243 Skrivet: 27 Feb 2008 19:03

Börje! Tyckte du skrev moderaterna men sen såg jag att det var moderatorerna du tyckte var kloka. Blev alldeles kall där ett tag. (en liten reflektion bara, ursäkta alla som diskuterar för eller mot motor) Nu kan ni fortsätta.

Malvan
Moderator
#244 Skrivet: 27 Feb 2008 19:29 - Redigerad av: Malvan

dhungse
Medlem
#245 Skrivet: 27 Feb 2008 21:28 - Redigerad av: Moderator

Det var ett tjat om schackmotorer. Kör bara.
Get a life!

cdelzanno
Medlem
#246 Skrivet: 28 Feb 2008 00:19

Citerar: dhungse, #247:
Det var ett tjat om schackmotorer

Precis-det är det som är meningen. Läs rubriken så kanske du kopplar...

dhungse
Medlem
#247 Skrivet: 28 Feb 2008 02:39

Det spelar väl ingen roll om någon har motor eller inte? Jag tror att dom som dopar sig för att vinna sina matcher är ganska få. Anar man att någon spelar med motor är det väl bara och ge upp och fortsätta med dom partier där motståndarna spelar sjysst, eller hur?
Spela och ha kul, istället för att ta det så grav allvarligt.

zohar
Moderator
#248 Skrivet: 28 Feb 2008 08:07

Citerar: dhungse, #249:
Spela och ha kul, istället för att ta det så grav allvarligt.

Bra sagt!

cdelzanno
Medlem
#249 Skrivet: 28 Feb 2008 08:50

Håller med. Bra sagt...men tråden handlar om motorer så man får tjata om det så mycket man vill-det är det som är tanken med tråden...

Myran
Medlem
#250 Skrivet: 28 Feb 2008 08:58 - Redigerad av: Myran

Citat
tråden handlar om motorer så man får tjata om det så mycket man vill-det är det som är tanken med tråden

ja det stämmer

röding2
Medlem
#251 Skrivet: 28 Feb 2008 09:51

Det var tanken när jag startade tråden. Att ha en enda tråd för motortugget och inte ha det tugget i alla andra trådar. Detta har ju fallit ut väl dessutom.
Och moderatorerna stängde dessutom ned alla andra motortrådar. Det blev bättre och mer renodlat nu.

sture_lindberg
Medlem
#252 Skrivet: 28 Feb 2008 11:37

Håller med Röding i denna fråga!!

sture_lindberg
Medlem
#253 Skrivet: 28 Feb 2008 11:39

Citerar: Randomize, #243:
Men var ska Sture skriva då?

jag kommer ju att ha mina _inlägg här.Så lätt ska de inte slippa mej,robotälskarna

vilhelm
Medlem
#254 Skrivet: 28 Feb 2008 14:36 - Redigerad av: vilhelm

Citerar: asvo, #233:
Vilhelm som är en av grundarna till den som han skrev ( förträffliga SO serien ) är ju en av de mest skeptiska !
Han ville ju t.o.m namnge några !

Men snälla asvo! Vet inte om jag törs svara,men hur kunde det missförstås? Du brukar ju själv vara full med ironi,hur ska man kunna namnge något som man omöjligt kan veta?
Citerar: asvo, #233:
För en vecka sen skrev han och undrade om jag ville vara kontrollant i serien det skulle kanske skrämma en del av dem .

Vad jag minns så skrev du till mig först? Och hade en trevlig pm konveration om korrschack ,serien kom då upp,pga en tråd uppstått om att minst 1 av TL inte ville lägga ner tid o energi på en omgång 8..pga misstänkta program..jag har inte drivit den frågan.alltså att man ska kolla vissa partier om det förkommer.Jag liksom du undrade hur detta skulle gå till? Det var då jag frågade om du kanske kunde kolla ett o annat parti som avskräckningsfaktor pga av att alla vet att du är duktig på program.Det var inte gravallvarligt menat heller.
Hädan efter avstår jag all kommunikation med dig både i forum o pm för allt jag säger kan vridas o vändas emot mig på de mest besynnerliga sätt. Vänligt men bestämt/ville

asvo
Medlem
#255 Skrivet: 28 Feb 2008 15:14

vilhelm
Medlem #363 Skrivet: 24 Feb 2008 19:14

vet inte om detta hör till ämnet...men skulle man kunna namnge 13 spelare som använder motor fast dom hävdar att dom inte gör det?det kanske inte hör till god ton?o andra sidan är det inte god ton att hävda motsatsen....blir jag avstängd då?jag frågar en moderator innan.det är väl bäst....

asvo
Medlem #364 Skrivet: 24 Feb 2008 19:17

Citerar: vilhelm, #363:
men skulle man kunna namnge 13 spelare som använder motor fast dom hävdar att dom inte gör det?
Ska du göra det måste du ha ett erkännande annars är du ute på hal is

Det var i den stängda tråden schackmotorer du skrev det . Det finns fortfarande kvar även om tråden nu är stängd .Kanske var det ironi ( det tror jag ) men ovan finns citaten jag refererade till och även min kommentar . Rätta mej gärna om jag missuppfattat fel . Tråkigt om du slutar kommunicera Skriv gärna privat så ska vi säkert rätta till det hela . Jag tycker enbart det har varit trevligt att diskutera med dej du är ju ganska saklig i från ibland

asvo
Medlem
#256 Skrivet: 28 Feb 2008 15:20

asvo
Medlem #364 Skrivet: 24 Feb 2008 19:17

Citerar: vilhelm, #363:
men skulle man kunna namnge 13 spelare som använder motor fast dom hävdar att dom inte gör det?

Min kommentar .
Ska du göra det måste du ha ett erkännande annars är du ute på hal is

vilhelm
Medlem #365 Skrivet: 24 Feb 2008 19:19

men om man är så trött på dessa spelare då?så man typ skiter i vad som händer?

Glömde min kommentar se ovan

cdelzanno
Medlem
#257 Skrivet: 28 Feb 2008 15:28

Ironi är knepigt. Inta alla förstår den...har jag märkt efetrsom jag själv brukar vara ironisk ibland

asvo
Medlem
#258 Skrivet: 28 Feb 2008 15:41

Ja särskilt vi Programspelare får svälja en hel del ironi

sture_lindberg
Medlem
#259 Skrivet: 28 Feb 2008 16:36

Och jag då som Icke robotälskareSå fort jag skriver att jag är emot allt vad robotar heter i schack.Så får jag höra att jag har en robot självmen nu är det bara så att med min Fritz använder jag bara till att spela onlinepartier med på netet..Och för att analysera vissa KM och LIVE_turneringspartier med EFTER partiernas slut

A4H4
Medlem
#260 Skrivet: 28 Feb 2008 16:52

Nej men hur kan man tro det-när du så ihärdigt förnekar att du använder robot...

sture_lindberg
Medlem
#261 Skrivet: 28 Feb 2008 16:55

Det jag menar också..Men det kallas kanske ironi,när dom skriver det

krokofant
Medlem
#262 Skrivet: 28 Feb 2008 17:02

För att kasta litet nytt virke i denna debatt. jag ser användandet av motorer som en klassfråga. Det är bara de rika som kan ha fina robotar. De fattiga får nöja sig med sin stackars hjärna.

jolo4
Medlem
#263 Skrivet: 28 Feb 2008 17:03

Överför partierna från databasen till fritz det tar ett bra tag men det är det värt.

sture_lindberg
Medlem
#264 Skrivet: 28 Feb 2008 17:07

Citerar: krokofant, #264:
För att kasta litet nytt virke i denna debatt. jag ser användandet av motorer som en klassfråga. Det är bara de rika som kan ha fina robotar. De fattiga får nöja sig med sin stackars hjärna.

Du kan få en Fritz för några hundralappar.Är alltså ingen klassfråga.Utan en ETISK fråga,Om man ska använda robotar i det ädla spelet schack eller inte

cdelzanno
Medlem
#265 Skrivet: 28 Feb 2008 17:09

Annars brukar det ju löna sig att utbilda sig och få bra jobb och tjäna mycket pengar och sen få råd att köpa robot. Dvs dom som använder sin hjärna blir rika och dom som använder robot blir fattiga och säljer den till dom rika. En perfekt balans

hmmmm

Malvan
Moderator
#266 Skrivet: 28 Feb 2008 17:09 - Redigerad av: Malvan

Kan man verkligen kallas rik bara för att man har 290 kr över? Det är vad flera säger sig ha gett för Fritz 10.

krokofant
Medlem
#267 Skrivet: 28 Feb 2008 17:09

Några hundralappar är då mycker för mig i alla fall

sture_lindberg
Medlem
#268 Skrivet: 28 Feb 2008 17:11

:uppk,kanske mycket pengar,,men knappast nån klassfråga iaf va??

cdelzanno
Medlem
#269 Skrivet: 28 Feb 2008 17:13

Kanske du menar klassfråga vad gäller rating. Man tillhör en högre ratingklass om man använder motor. Kanske man får en rating på +290 då?

jolo4
Medlem
#270 Skrivet: 28 Feb 2008 17:14

Citerar: krokofant, #264:

Citerar: sture_lindberg, #266:

Du kan få en Fritz för några hundralappar.Är alltså ingen klassfråga.Utan en ETISK fråga,Om man ska använda robotar i det ädla spelet schack eller inte

Visst motorn är inte så dyr men det är datorn skall vara snabb också och det kanske finns någon mijlonär som kan köpa en dator stor som flera tennisplaner och sen använda ett schackprogram på det inte för att jag tror det själv men det är inte omöjligt. Dom flesta upp i korr-toppen har flera dator vet inte riktigt hur många men det bruckar vara runt 4-5 snabba datorer så det kan vara en liten klass fråga också. Någon som vet om det finns några stora belop anars kanske det är värt att ta ett lån och köpa en snabb datar men som jag tidigare sagt måste man lägga ner en hel del arbeta själv.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 41 . 42 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.