Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / FÖR ELLER EMOT MOTOR !
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 41 . 42 . >>
Författare Meddelande
asvo
Medlem
#211 Skrivet: 26 Feb 2008 20:28

Citerar: vilhelm, #240:
tänk om jag slagit en motor utan att veta om det!men som sagt ,jag har aldrig hört det

Det var ju tänkt till bigO !

vilhelm
Medlem
#212 Skrivet: 26 Feb 2008 20:35

"211 ja det vet jag väl!men får inte jag också fabulera!

asvo
Medlem
#213 Skrivet: 26 Feb 2008 20:38

Citerar: vilhelm, #212:
211 ja det vet jag väl!men får inte jag också fabulera!

Gärna det

röding2
Medlem
#214 Skrivet: 26 Feb 2008 21:31

he he...jag startade denna tråd för att ge Sture en egen tråd där han kan skriva att han är emot. Jag måste berömma Sture dels .....för att så konsekvent ha skrivit i alla sina 47 inlägg ( av 213 ) att han är emot och dels....för att också lika konsekvent ha låtit bli att förgifta alla andra trådar med detta påstående.

vilhelm
Medlem
#215 Skrivet: 26 Feb 2008 22:00

Citerar: röding2, #214:
jag startade denna tråd för att ge Sture en egen tråd där han kan skriva att han är emot.

om inte jag fattat fel..så är du också emot?isåfall vad hänger du upp dig på stureponken då för?en stilla undran bara

röding2
Medlem
#216 Skrivet: 26 Feb 2008 22:04

Nä, läs noga,
Jag måste berömma Sture

jag hänger inte upp mej...jag berömmer ju honom.

asvo
Medlem
#217 Skrivet: 26 Feb 2008 22:07

Citerar: röding2, #216:

Akta bara så han inte spricker av all beundran

vilhelm
Medlem
#218 Skrivet: 26 Feb 2008 22:09

nu ja!men jag har läst allt,,,är du inte mer aggresiv än den värsta motoranvändare som står upp för sin sak?
Nä, läs noga,

mmm

röding2
Medlem
#219 Skrivet: 26 Feb 2008 22:13

Jo kanske jag har varit det mot Sture förut, men det var väl ömsesidigt. Det är väl bra om jag har skruvat ner tonen en smula.
Att starta denna tråden gjorde ju att det blev lugnare i andra trådar och de som retar sig på att Sture poppar upp överallt med sitt eviga " jag är emot " behöver ju inte reta sig på det längre. Denna tråds ämne är ju soklar. Här kan han upprepa det i det oändliga utan att någon kan anklaga honom för att förstöra i alla trådar.Bra va !

vilhelm
Medlem
#220 Skrivet: 26 Feb 2008 22:17

jag tycker inte att sture förstör..han står upp för sin sak..och jag respekterar det...däremot har jag pulvriserat han i spel...men det har jag inte gjort med dig röding...:cool

röding2
Medlem
#221 Skrivet: 26 Feb 2008 22:22

nä just det, i de kalla norrländska vattnen är rödingen kvick som tusan. Svår att fånga på drag....he he...

vilhelm
Medlem
#222 Skrivet: 26 Feb 2008 22:28

Citerar: röding2, #221:
i de kalla norrländska vattnen är rödingen kvick som tusan.

hehehe...sist jag passerade luleå var Sm-94..var du med där?inte särskilt märkvärdigt spel från norrbottningarna vill jag minnas

asvo
Medlem
#223 Skrivet: 26 Feb 2008 22:34

Jag tröstar mej med att han har ett program vilket inte många av hans fans har .
Han har ju t.o.m provspelat med det det är knappt man kan trot ....!

röding2
Medlem
#224 Skrivet: 26 Feb 2008 22:36

Tråden börjar utvecklas till en konversation mellan dej och mej...kanske andra inte vill läsa det. Dessutom avviker vi från ämnet.
( jag var inte med 94 )

Det är drag i rödingen
Ha så bra

röding2
Medlem
#225 Skrivet: 26 Feb 2008 22:38 - Redigerad av: röding2

oj då, Åke hann emellan med en motorkommentar. Klart trådtrogen.

vilhelm
Medlem
#226 Skrivet: 26 Feb 2008 22:42

Citerar: röding2, #225:
Åke hann emellan med en motorkommentar

menade han mig tror du?isåfall är jag inte den förste som tar till lipen

röding2
Medlem
#227 Skrivet: 26 Feb 2008 22:50

Fråga Åke.

vilhelm
Medlem
#228 Skrivet: 26 Feb 2008 22:55

Citerar: röding2, #227:
Fråga Åke.

ok..men folk måste tänka på att jag har ett ironiprogram som heter leif

sture_lindberg
Medlem
#229 Skrivet: 26 Feb 2008 23:02

he he...jag startade denna tråd för att ge Sture en egen tråd där han kan skriva att han är emot. Jag måste berömma Sture dels .....för att så konsekvent ha skrivit i alla sina 47 inlägg ( av 213 ) att han är emot och dels....för att också lika konsekvent ha låtit bli att förgifta alla andra trådar med detta påstående.

Tack röding!

asvo
Medlem
#230 Skrivet: 27 Feb 2008 07:45

Att vara för eller mot program vid spel är en sak för sej , men att varje schackspelare med intresse av spelet borde köpa det kanske bästa o billigaste hjälpmedel att lära är en annan .
Att sen vara så naiv att man tror att de som har program skulle låta bli att glutta i analysen någon gång ibland är otroligt .
De flesta vill ju inte ens tala om att de har ett !
Själv är jag ganska säker på att minst 90% av dem gluttar ibland , de må vara hur mycket som helst mot att inte använda programmet vid spel de blir inte trovärdigare för det i mina ögon .

röding2
Medlem
#231 Skrivet: 27 Feb 2008 08:08

Jag håller med dej Åke. Att ta steget att skaffa ett program, är ett steg i sig. Då har man kommit en bit på vägen och accepterat motor som hjälpmedel, även om man gör distinktionen att inte använda det vid spel. Om jag hade ett program så skulle jag nog frestas att använda det också, även vid spel. Jag vet inte men det ligger säkert nära till hands.
mvh Börje

cdelzanno
Medlem
#232 Skrivet: 27 Feb 2008 08:22

Citerar: asvo, #230:
Att sen vara så naiv att man tror att de som har program skulle låta bli att glutta i analysen någon gång ibland är otroligt .

Så sant så sant...
Så var det för mig-personligen så kunde jag inte utveckla mig vid spela genom att använda motorn samtidigt. Jag blev snarare lat.dvs tänkte mindre...däremot så har det funkat halvbra vid efteranalys...men då saknar jag "förståeliga" kommentarer från programmet...
För min del blev det så att jag vid ett visst läge bestämde mig för att INTE använda motor överhuvudtaget för att inte lockas att "glutta"...

Kanske det skulle vara annorlunda om jag spelade annat än 7 dagars-vem vet?

asvo
Medlem
#233 Skrivet: 27 Feb 2008 08:31

Vilhelm som är en av grundarna till den som han skrev ( förträffliga SO serien ) är ju en av de mest skeptiska !
Han ville ju t.o.m namnge några !
För en vecka sen skrev han och undrade om jag ville vara kontrollant i serien det skulle kanske skrämma en del av dem .
Jag ger rådet till alla deltagarna i serien skaffa program så blir ni lite mer jämnspelta med dem

röding2
Medlem
#234 Skrivet: 27 Feb 2008 08:50

Detta är en knepig historia. Jag och Trulpen försökte få ett parti där jag var inblandad i förklarat som vinst ( för mej ) pga misstänkt motoranvändning. Det verkade så uppenbart när jag till sist hade fått hjälp att motor-analysera partiet. Alla motståndarens drag stämde till 100 % med motorns analys, enligt Trulpen. Men trots att det i det närmaste gick att " bevisa " så föll det pga av att det ändå inte går at bevisa. Det är synd om det används motor i serien eftersom det drabbar ett lag !!!
Om det drabbar bara mej personligen så skitar jag i det. Det kommer att hända då och då och det går inte att göra ngt åt det.
Detta får vi leva med. Jag har resignerat på den punkten för länge sedan.

asvo
Medlem
#235 Skrivet: 27 Feb 2008 08:56

Citerar: cdelzanno, #232:
...däremot så har det funkat halvbra vid efteranalys...men då saknar jag "förståeliga" kommentarer från programmet...

En efteranalys ger inte alls så mycket lärdom som att analysera under ett parti där man av intresse för spelet orkar med att gå betydligt djupare .
Och oftast är ju partiet förstört efter första felet så rent teoretiskt är det ointressant .
Det räcker med att analysera något parti i månaden för att se om man spelar bättre än tidigare .

sture_lindberg
Medlem
#236 Skrivet: 27 Feb 2008 13:30

Citerar: asvo, #230:

Jag har Fritz 8.Varför har jag då skaffat det ?(för ca 4 år sen)Jo för att kunna spela online-partier med i första hand..2 minuters och 5 minuters...Den funktionen medföljer ju att man kan spela ONLINE ..I andra hand har jag Fritz 8 för att kolla på mina allsvensska och mina andra turneringspartier med efteråt..När dom är färdigspelade ...__ Alltså mina NÄRSCHACKPARTIER.JAG påstår med bestämdhet att det finns andra med mej(som har tillgång till robot)Som aldrig skulle komma på tanken att slå på roboten och "glutta" !!Vad är det för "otroligt" med att ha denna karaktären? Sammanfattningsvis:::: jag HAR faktiskt en robot,men skulle aldrig falla mej in att använda den här på schackonline..Comprendo?

sture_lindberg
Medlem
#237 Skrivet: 27 Feb 2008 16:18

har du något svar på detta Asvo?? eller väljer du att vara tyst när du inte har något att komma med längre

asvo
Medlem
#238 Skrivet: 27 Feb 2008 16:36

vilhelm
Medlem #363 Skrivet: 24 Feb 2008 19:14 Citera

vet inte om detta hör till ämnet...men skulle man kunna namnge 13 spelare som använder motor fast dom hävdar att dom inte gör det?det kanske inte hör till god ton?o andra sidan är det inte god ton att hävda motsatsen....blir jag avstängd då?jag frågar en moderator innan.det är väl bäst....

Citerar: sture_lindberg, #239:
har du något svar på detta Asvo?? eller väljer du att vara tyst när du inte har något att komma med längre

Det hjälper inte att svära se fri du liksom alla andra som har program blir ändå misstänkta .Läste du inte vad Vilhelm skrev ovan .

Själv tror jag 90 % som har program gluttar ibland har svårt tänka mej du tillhör de 10 övriga
Skriv gärna privat vill inte belasta tråden med våra trevliga diskussioner

sture_lindberg
Medlem
#239 Skrivet: 27 Feb 2008 16:39

ok jag ska skriva privat då!!

röding2
Medlem
#240 Skrivet: 27 Feb 2008 18:31

Moderatorernas beslut att stänga alla motor-trådar utom denna är klokt. Tack !

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 41 . 42 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.