Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / FÖR ELLER EMOT MOTOR !
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 41 . 42 . >>
Författare Meddelande
asvo
Medlem
#91 Skrivet: 25 Feb 2008 13:27

Citerar: zohar, #116:
Har ni några förslag på hur det ska formuleras i reglerna, eller har tips på hur man ska få folk att redovisa programhjälp, så är det bara att höra av sig.

Jag var själv en av dem som föreslog nuvarande "regler " men har insett att det var ett dåligt förslag .
Erik har säkert insett detsamma annars hade han inte tagit bort den röda stjärnan vid namnet och satt reg. ur funktion .
Så idag är mitt förslag att sluta skriva vad för hjälpmedel ni använder på er personliga sida .
Vill någon spela med egna regler gör en överenskommelse med motståndarna.

aholmst
Medlem
#92 Skrivet: 25 Feb 2008 14:01

Citerar: asvo, #91:
Så idag är mitt förslag att sluta skriva vad för hjälpmedel ni använder på er personliga sida

Varför det ?

asvo
Medlem
#93 Skrivet: 25 Feb 2008 14:39

Citerar: aholmst, #92:
Så idag är mitt förslag att sluta skriva vad för hjälpmedel ni använder på er personliga sida

Varför det ?

De som undviker dem får fördelar både på stegen o ratinglistan men mest för att
slippa trakasserier o klagomål dagligen

asvo
Medlem
#94 Skrivet: 25 Feb 2008 14:45

Citerar: asvo, #91:

Jag tycker också att motståndare till programspelare kan göra sej besväret att fråga innan så får de kanske besked av dem som inte skrivit också

asvo
Medlem
#95 Skrivet: 25 Feb 2008 14:51

Jah har fått besked av Erik att han kommer att ta bort " reg.rutan " på inställningar personlig sida eftersom den inte fyller någon funktion

Malvan
Moderator
#96 Skrivet: 25 Feb 2008 14:59 - Redigerad av: Malvan

Det var bra. Nu kan ju frågan vara förvillande för somliga, eftersom det inte är helt ovanligt med frågor om vad som menas med en motor.

asvo
Medlem
#97 Skrivet: 25 Feb 2008 15:20

Citerar: Malvan, #96:
Nu kan ju frågan vara förvillande för somliga,

Det kan ju det vara med info på personliga att man anv. motor också för TÄNK om han inte gör det

aholmst
Medlem
#98 Skrivet: 25 Feb 2008 15:25

Citerar: asvo, #94:

Jobbigt, isåfall tycker jag att det borde finnas en knapp man kunde trycka på för att minska antalet knapptryckningar.Medelst trycket på denna knapp skickas en automatisk förfrågan "Jag kan på heder och samvete intyga att jag ej använder motor under spel"
sedan två val "ja" eller "nej". Om man svarar "nej" blir man automatiskt blockerad från spel med person som ej godkänner motorinblandning. Folk kan ljuga men de flesta borde ju ändå inte se någon vinst med det.

asvo
Medlem
#99 Skrivet: 25 Feb 2008 15:40

Citerar: aholmst, #98:
"Jag kan på heder och samvete intyga att jag ej använder motor under spel"

Det borde ju han som utmanar också göra i så fall för det är ju där största problemet ligger

aholmst
Medlem
#100 Skrivet: 25 Feb 2008 15:57

Citerar: asvo, #99:
Det borde ju han som utmanar också göra i så fall för det är ju där största problemet ligger

varför skulle man ej godkänna robot om man själv använder en, det är ju isåfall oetiskt, men jag menar att man iallafall sållar bort några på detta sätt.

asvo
Medlem
#101 Skrivet: 25 Feb 2008 16:04

Vi korrspelare får ju acceptera att spela mot dem som spelar utan hjälpmedel
" närschack " det blir ju sällan varken något motstånd eller kvalite på spelet .
Hur roligt tror du det är för oss på en korrsajt ?

asvo
Medlem
#102 Skrivet: 25 Feb 2008 16:08

Citerar: aholmst, #100:
varför skulle man ej godkänna robot om man själv använder en, det är ju isåfall oetiskt, men jag menar att man iallafall sållar bort några på detta sätt.

Det har jag redan skrivit om se #81

sture_lindberg
Medlem
#103 Skrivet: 25 Feb 2008 16:25

Citerar: asvo, #101:
Hur roligt tror du det är för oss på en korrsajt ?

Blir klart roligare partier UTAN robotar! Annars blir det rena robotkamper.Och vem vill syssla med sånt

PayLawyerBeforeHanging
Medlem
#104 Skrivet: 25 Feb 2008 16:26

Jag tycker att motståndare till motståndare som spelar med motor mot motståndare med eller utan motor, men som inte intygar på heder och samvete att dom inte är motståndare till dom som är motståndare till motståndare med eller utan motor utan hedersord borde intyga detta på heder och samvete. Detta intygar jag hädanefter med heder och samvete.

sture_lindberg
Medlem
#105 Skrivet: 25 Feb 2008 16:28

Då är du ytterligare en i vår stora skara

PayLawyerBeforeHanging
Medlem
#106 Skrivet: 25 Feb 2008 16:30

Citerar: sture_lindberg, #105:
å är du ytterligare en i vår stora skara

Tack broder! HEDERSORD till DIg1

asvo
Medlem
#107 Skrivet: 25 Feb 2008 16:32

Citerar: sture_lindberg, #103:
Blir klart roligare partier UTAN robotar! Annars blir det rena robotkamper.Och vem vill syssla med sånt

Roliga men ack så dålig kvalite och inget lär man sej heller möjligtvis hur man inte ska spela .
Du spelar ju blixt på Playchess det borde räcka för dej

Blåsippan
Medlem
#108 Skrivet: 25 Feb 2008 16:40 - Redigerad av: Blåsippan

Citerar: asvo, #107:

Förlåt, men jag kunde inte låta bli... Så här blir det om man citerar hur som helst!

sture_lindberg
Medlem
#109 Skrivet: 25 Feb 2008 17:02

Citerar: asvo, #107:
nget lär man sej heller möjligtvis hur man inte ska spela .

Klart man lär sej bli bättre schackspelare genom att tänka själv! Om man låter en robot spela åt sej,blir man inte bättre som schackspelare.Säger sej självt

andy__pandy
Medlem
#110 Skrivet: 25 Feb 2008 17:11

Jag håller inte med. Om du har en robot kan du träna med någon som är bättre, vilket gör dig till en bättre spelare. Jag tror snarare att det är lättare att bli bra med robot, än utan!

Ordo-Templi-Orientis
Medlem
#111 Skrivet: 25 Feb 2008 17:14

I am a robot from Barcelona. I understanda de nada. I am a losa all de schackpariter. Kan jag spola schacket på er?

asvo
Medlem
#112 Skrivet: 25 Feb 2008 17:15

Citerar: sture_lindberg, #109:
Klart man lär sej bli bättre schackspelare genom att tänka själv! Om man låter en robot spela åt sej,blir man inte bättre som schackspelare.Säger sej självt

Det är ingen riktig korrspelare som låter roboten spela åt sej det är bara som du tror Jag försöker alltid tänka ut ett bättre drag än Fritz !!

sture_lindberg
Medlem
#113 Skrivet: 25 Feb 2008 17:26

Finns inga bättre drag bara..eller vi kan säga så här då...VÄLDIGT sällan

asvo
Medlem
#114 Skrivet: 25 Feb 2008 17:28

Citerar: sture_lindberg, #109:
Klart man lär sej bli bättre schackspelare genom att tänka själv!

Jag vet hur bra du är i korr Sture du borde OM DU TÄNKTE lätt vara bland de översta 30 på ratinglistan och på stegen bland de 10

asvo
Medlem
#115 Skrivet: 25 Feb 2008 17:30

Citerar: sture_lindberg, #113:
Finns inga bättre drag bara..eller vi kan säga så här då...VÄLDIGT sällan

Det är dem man måste se om man ska ha chans att vinna så bra som de är nu i toppen så jag förstår du gett upp

sture_lindberg
Medlem
#116 Skrivet: 25 Feb 2008 17:42

Citerar: asvo, #114:
Jag vet hur bra du är i korr Sture du borde OM DU TÄNKTE lätt vara bland de översta 30 på ratinglistan och på stegen bland de 10

Jag är 24 nu på stegen..Kommer snart att knuffa ner dej oavsett om du använder din robot eller ej

sture_lindberg
Medlem
#117 Skrivet: 25 Feb 2008 17:49

Och vem har gett upp??? iaf inte jag

asvo
Medlem
#118 Skrivet: 25 Feb 2008 17:58

Citerar: sture_lindberg, #117:
Och vem har gett upp??? iaf inte jag

Trevligt om du börjat spela på allvar och inte bara roar dej med att spöa nybörjare kan ju inte vara så kul
Citerar: sture_lindberg, #116:
Jag är 24 nu på stegen..Kommer snart att knuffa ner dej oavsett om du använder din robot eller ej

Tyvärr vågar jag inte lita riktigt på dej annars hade jag gärna spelat utan

sture_lindberg
Medlem
#119 Skrivet: 25 Feb 2008 18:04

Citerar: asvo, #118:

Hehehe.dagens kommentar
revligt om du börjat spela på allvar och inte bara roar dej med att spöa nybörjare kan ju inte vara så kul

Jag har kommit till finalet i tarot-turneringen iaf..Du kan ju kolla där vilka som deltarKnappast några "nybörjare" där

sture_lindberg
Medlem
#120 Skrivet: 25 Feb 2008 18:07

Utan??? Näää,då blir det nog inget spännande

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 41 . 42 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.