Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / FÖR ELLER EMOT MOTOR !
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 41 . 42 . >>
Författare Meddelande
PayLawyerBeforeHanging
Medlem
#31 Skrivet: 23 Feb 2008 21:17

Citerar: Galler.GerMigGallfeber, #26:
- Men professorn, vad ska ni ha alla dessa schackmotorer till?
- Jo, ibland på sommaren händer det att dom går varma, och då kan man koka gröt i tratten...

Här kommer ett akut grötomslag i debatten. Fick tipset av min klient Joe Dalton.
Om man är högröd av ilska (vilket Joe ofta blir) så tager man och kör schackmotorn varm tills den producerat ca tio kilo gröt. Sedan blir man tvungen att äta upp ett kilo gröt innan man får koka någon ny grötsort. Sedan ska återstående 18 kilo ätas upp av motoranvändarna. Det kallas för betalt för gammal gröt.. eller hur det nu var.

lelroy
Medlem
#32 Skrivet: 23 Feb 2008 22:22

Emot!!!

hus-knuten
Medlem
#33 Skrivet: 23 Feb 2008 22:39

Kan vi inte få en motorfri stege. Då skulle motorsnacket dö ut. De som använder motor i dag kan ju spela vanliga rating partier eller turneringar, eller spela på stegen utan motor. Sedan finns det ju alltid de som fuskar, men det finns det ju överallt i livet. Personligen skulle jag inte komma så mycket högre på stegen. För det skulle bli många nya bra spelare där. Sammanlagt kanske över 1000 på en månad. Jag tror inte att det är så många på stegen som använder motor, men vi kan väl ändå rekommendera en motorfri stege och bli lite lyckligare.

sture_lindberg
Medlem
#34 Skrivet: 23 Feb 2008 22:41

Citerar: peko, #30:

Är du själv på rätt väg ?

Ja ,,så lååångt ifrån robotar jag kan komma

aholmst
Medlem
#35 Skrivet: 23 Feb 2008 23:24

Motorfri stege det låter bra. Kör på det. Man kan trösta sig med att fuskare får dålig karma.

cdelzanno
Medlem
#36 Skrivet: 23 Feb 2008 23:34

Jag vill inte tjata, men jag tycker att två stegar till skall startas:
1. Blixtstegen 7 dagar/parti. För oss otåliga
2. modern korrstege där alla hjälpmedel är tillåtna för dom som spelar seriös korrschack

sen tycker jag att man skall låta dagens stege vara motorfri...

sture_lindberg
Medlem
#37 Skrivet: 23 Feb 2008 23:46

Citerar: cdelzanno, #36:
modern korrstege där alla hjälpmedel är tillåtna för dom som spelar seriös korrschack

Vad är det för seriöst med robotschack??Motivera dej gärna tack

cdelzanno
Medlem
#38 Skrivet: 24 Feb 2008 00:08

-
- -
- -
- -
---- -----

cdelzanno
Medlem
#39 Skrivet: 24 Feb 2008 00:09

Läs vad det står inte vad du vill läsa tack

sture_lindberg
Medlem
#40 Skrivet: 24 Feb 2008 00:21

men jag anser inte det ÄR seriöst med hjälpmedel inom schacket..Hur ska jag då läsa

cdelzanno
Medlem
#41 Skrivet: 24 Feb 2008 00:24

Enkelt-koppla bort ditt ego och sätt dig in i vad andra människor tänker...rllrt i detta fall skriver...

cdelzanno
Medlem
#42 Skrivet: 24 Feb 2008 00:25

Du blev ju förolämpad för ett tag sen för att bli felciterad...kanske du själv skulle kunna föregå med gott exempel?

sture_lindberg
Medlem
#43 Skrivet: 24 Feb 2008 01:47

jag felciterar inte.Utan jag läser vad där står.O
Citerar: cdelzanno, #36:

Jag vill inte tjata, men jag tycker att två stegar till skall startas:
1. Blixtstegen 7 dagar/parti. För oss otåliga
2. modern korrstege där alla hjälpmedel är tillåtna för dom som spelar seriös korrschack

Och då undra jag vad du menar med seriös korrschack? för att dom använder robotar?? Är det du anser är seriös schack?

Lirare_7
Medlem
#44 Skrivet: 24 Feb 2008 05:46

man tar väll schacket seriöst ifall man analyserar ställningar?

palmann3
Medlem
#45 Skrivet: 24 Feb 2008 08:00

Let the 'other' do the hard work for you ..... ( Leo Mathiesen - pianist )

Cipaxip
Medlem
#46 Skrivet: 24 Feb 2008 09:09

Mycke snack om motorer eller inte. Det måste väl finnas något sätt att kolla om ett parti spelas eller har spelats med motor eller ej???
Nån som vet??

asvo
Medlem
#47 Skrivet: 24 Feb 2008 09:13

Vinberg frågade i en tråd intill
Så ja...Nu kan vi diskutera hur vi vill ha det i framtiden...

Själv förslog jag långt tidigare att vi skulle reg. oss motorspelare och vi fick också en stjärna vid vårt namn men snart insåg Erik att det inte funkade och tog bort stjärnan samt funktionen av reg.

Vi fick också en motor lista vilken heller inte fungerade så den tog Erik också bort

Jagt föreslog turneringar och serie där var och en gjorde sina regler.
Dock finns där hela tiden misstankar om fusk .

Själv råkade jag luras in i en turnering Emma skapade och fick då en del mejl om att jag nog fuskade .

Turneringarna funkar bra men serien verkar inte komma igång mera

Så jag tycker jag gått de som vill spela utan motor till mötes .

Nu har jag föreslagit en serie där alla som vill kan vara med .

Jag tror inte själv på det heller för genast blir det disskusioner om motor istället . Naturligtvis blir inte den heller rättvis för dem som inte anv. program liksom ratingsystemet o stegen m.m.

Jag har också föreslagit 60-90 dagars samt att stegens tid ska kortas till 30 dagars .

Ändå fortsätter hela tiden vissa personer att göra sig roliga på vår bekostnad .

Sture har bara ett enda mål att med alla medel få bort motorspelarna från SO inget annat vad jag vet konstruktivt förslag ?

Finns det något ni som är mot program kan komma med än att vara emot ?
Om inte ser jag ingen annan råd än att ta kontakt med Erik så han får skriva om reglerna .
Det är ganska enkelt ty på E-Skak finns dom där har ni också möjlihhet att spela enl. era önskningar .

http://www.eskak.dk/vejledning.php
Vejledning / dokumentation
Snyd og tilladte hjælpemidler (databaser, skakprogrammer mm.)

andy__pandy
Medlem
#48 Skrivet: 24 Feb 2008 09:14

Citerar: Cipaxip, #46:
Det måste väl finnas något sätt att kolla om ett parti spelas eller har spelats med motor eller ej???
Nån som vet??

Nej det går inte!

sture_lindberg
Medlem
#49 Skrivet: 24 Feb 2008 09:14

Denna tråd handlar ju just om motorer eller inte

YouAreCommitted-Sucker
Medlem
#50 Skrivet: 24 Feb 2008 09:15

Citerar: Cipaxip, #46:
Mycke snack om motorer eller inte. Det måste väl finnas något sätt att kolla om ett parti spelas eller har spelats med motor eller ej???
Nån som vet??

Jag är för motorer. I bilar, flygplan och dildos.

asvo
Medlem
#51 Skrivet: 24 Feb 2008 09:19

Citerar: YouAreCommitted-Sucker, #50:
Det måste väl finnas något sätt att kolla om ett parti spelas eller har spelats med motor eller ej???

Nej det är omöjligt !

sture_lindberg
Medlem
#52 Skrivet: 24 Feb 2008 09:19

Citerar: YouAreCommitted-Sucker, #50:
Jag är för motorer. I bilar, flygplan och dildos.

I schack då?

HeIsNoSuspect-HesApunk
Medlem
#53 Skrivet: 24 Feb 2008 09:23

Citerar: sture_lindberg, #52:
I schack då?

Endast om dom går att koka gröt med, ladda ner musik eller annat roligt. Annars fattar jag inte vitsen med dom. Om man inte saknar hjärna att tänka med själv då.

asvo
Medlem
#54 Skrivet: 24 Feb 2008 09:24

Citerar: sture_lindberg, #49:
Denna tråd handlar ju just om motorer eller inte

Jag är både FÖR OCH EMOT ( det är många med mej som är det ) tycker det skulle funka bra eftersom alla möjligheter till spel efter egna önskemål finns på SO bara vi accepterade och har tolerans mot varandra

sture_lindberg
Medlem
#55 Skrivet: 24 Feb 2008 09:27

OK,då tycker du ungefär som jag i denna fråga.Tycker robotarna tar bort iden med schacket.Just att tänka ..För det är väll det som ska vara meningen!!

asvo
Medlem
#56 Skrivet: 24 Feb 2008 09:38

Citerar: sture_lindberg, #55:
OK,då tycker du ungefär som jag i denna fråga.

Du är bara EMOT och i korrschack här på SO är alla hjälpmedel tillåtna om ingen annan överrenskommelse gjorts . Det är bara Erik som kan ändra dem !

asvo
Medlem
#57 Skrivet: 24 Feb 2008 09:44

Citerar: sture_lindberg, #55:
Tycker robotarna tar bort iden med schacket.Just att tänka ..För det är väll det som ska vara meningen!!

Jag tänker mycket när jag använder motor i spelet !
Annars skulle jag inte ha en chans mot 20 i topp på ratinglistan utan att använda längsta betänketid och det har jag inte lust till eftersom flera använder motor analys än jag .

Myran
Medlem
#58 Skrivet: 24 Feb 2008 09:54

kunde aldrig tro att man kunde skriva så mycket om ett så lätt ämne antingen

ja eller nej

asvo
Medlem
#59 Skrivet: 24 Feb 2008 10:08

Citerar: Myran, #58:
kunde aldrig tro att man kunde skriva så mycket om ett så lätt ämne antingen

ja eller nej

Vilket var du nu ? Du vill ju inte spela mot programspelare innebär det att du är emot ??

Myran
Medlem
#60 Skrivet: 24 Feb 2008 10:41

Jag är varken för eller emot, men vill spela på lika vilkor i ett parti

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 41 . 42 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.