| Författare |
Meddelande |
vilhelm
Medlem
|
#61 Skrivet: 24 Feb 2008 18:51
Citerar: Winberg, #1: Vad tycker DU?
du tar upp riktig korr...du ska ha klart för dig gosse att den enda anledningen till att motor vart accepterad i korr var att ingen kunde kontrollera det...ett massivt motstånd från början!en hel del valde att sluta..i klartext: så enkelt var det inte winberg,.,,,vet inte hur gammal du är..men så var det iallafall
|
asvo
Medlem
|
#62 Skrivet: 24 Feb 2008 19:15
Citerar: vilhelm, #61: du tar upp riktig korr...du ska ha klart för dig gosse att den enda anledningen till att motor vart accepterad i korr var att ingen kunde kontrollera det...ett massivt motstånd från början!en hel del valde att sluta..i klartext: så enkelt var det inte winberg,.,,,vet inte hur gammal du är..men så var det iallafall
Det är inget ovanligt , människan är rädd för förändring det var många som var mot t.e.x färg TV också De som slutade var nog oftast de bättre när de sämre plötsligt kunde vinna över dem . Sen var det ju några andra också men inga namn 
|
Winberg2
Medlem
|
#63 Skrivet: 26 Feb 2008 05:11
TVÅ! platser kvar till "Riktig korr"
|
Winberg2
Medlem
|
#64 Skrivet: 26 Feb 2008 05:12
Ett riktigt hett startfält tornar upp sig!
|
Winberg2
Medlem
|
#65 Skrivet: 29 Feb 2008 20:50
Efter att debatternas vågor gått höga här på SO om korrschack trodde jag i mitt stilla sinne att det skulle vara enkelt att samla till enighet hos många och kunna starta en s.k "riktig korrturnering"...
Resultatet?
Turneringen nedlagd på grund av för få deltagare...
|
sture_lindberg
Medlem
|
#66 Skrivet: 29 Feb 2008 22:22
Kanske beror på bristande intresse för robotarna? Bara en undran
|
asvo
Medlem
|
#67 Skrivet: 29 Feb 2008 22:40
Citerar: sture_lindberg, #66: Kanske beror på bristande intresse för robotarna? Bara en undran
Vänta bara tills alla som köpt program under senaste tiden fått kläm på hur kul det är med Advanced Chess .SO serien verkar också gå trögt blir det spel mer eller ska Vi ta över serien 
|
röding2
Medlem
|
#68 Skrivet: 29 Feb 2008 22:40 - Redigerad av: röding2
Skulle
|
röding2
Medlem
|
#69 Skrivet: 29 Feb 2008 22:48
Skulle inte Du Sture hålla dej till den tråd som handlar om motorer ??
|
sture_lindberg
Medlem
|
#70 Skrivet: 29 Feb 2008 22:51
Jo,ursäkta snedsprånget Gick vilse i dimman bara.....
|
röding2
Medlem
|
#71 Skrivet: 1 Mar 2008 00:33
Tonen i dina inlägg är en annan idag. Du har bidragit starkt till att det blivit mindre pajkastning mellan oss. Du är värd en eloge för det
mvh Börje
|
gnagarn
Medlem
|
#72 Skrivet: 1 Mar 2008 00:43
Citerar: asvo, #62: Det är inget ovanligt , människan är rädd för förändring det var många som var mot t.e.x färg TV också De som slutade var nog oftast de bättre när de sämre plötsligt kunde vinna över dem . Sen var det ju några andra också men inga namn
Skulle tro att det var "dom kloka" som slutade med korrschack när motorhjälpen kom in i korrspelet, dom insåg nämligen att roboten förvanskade deras hjärnor, så dom inte kunde tänka själva. Vilket väl var meningen med schack från början vad min lilla hjärna förstår.
|
CAQUELAQ
Medlem
|
#73 Skrivet: 1 Mar 2008 02:31
Mitt första och sista inlägg i denna fråga: Om man inte får ha motor som hjälp att analysera partier, då ska man inte heller ha hjälp av miniräknare (eller ens en kulram)för att räkna matematik 
|
zohar
Moderator
|
#74 Skrivet: 3 Mar 2008 09:32
Håll motordebatten i rätt tråd. Här diskuterar vi korr och möjlighet till turnering.
|
röding2
Medlem
|
#75 Skrivet: 4 Mar 2008 15:03
...och helst gärna vid rätt varvtal.
|
jolo4
Medlem
|
#76 Skrivet: 26 Maj 2008 17:35
Har ny börjat tänka på ett nytt försök att starta jag kan gärna vara med i ett nytt försök. Om betänkte tiden är minst 30dagars.
|
Elrey
Medlem
|
#77 Skrivet: 27 Maj 2008 21:07
Riktigt korr
http://www.schack.se/SSKK/index.html
|