| Författare |
Meddelande |
sture_lindberg
Medlem
|
#91 Skrivet: 19 Feb 2008 23:23
Är det bättre med partier som tar 5 månader?
|
asvo
Medlem
|
#92 Skrivet: 20 Feb 2008 03:34
Citerar: röding2, #82: Gör Du det Åke?
Jag har föreslagit 30 dagars tidiare så jag tror Erik följer med i debatten .
Jag har även föreslagit 60-90 dagars partier .
|
sture_lindberg
Medlem
|
#93 Skrivet: 20 Feb 2008 11:31
90 dagars? då skulle partierna ta SEX månader ..najs
|
asvo
Medlem
|
#94 Skrivet: 20 Feb 2008 11:46
Citerar: sture_lindberg, #93: 90 dagars? då skulle partierna ta SEX månader ..najs
Det föreslog jag som alternativ vid serie spel och turneringar .
|
Krea
Medlem
|
#95 Skrivet: 20 Feb 2008 11:47 - Redigerad av: Krea
Det här känns lite som ett problem som berör bra spelare och är väl alltså inget jag direkt behöver oroa mina små grå över men tänkte trots detta komma med lite tankar.
Har det föreslagits att under en period ha två stycken stegar? Alltså ha kvar den nuvarande plus en till där man tillämpar säg...15 dagars partier? Då kan man ha den alternativa stegen öppen under en på förhand given tidsperiod och när den perioden är slut görs en utvärdering där deltagarna får säga sitt.
Den här sidan drivs väl visserligen ideelt om jag har förstått saken rätt och webmaster kanske därför inte är direkt överförtjust i att få ännu mer obetalt arbete att stå i Men det kanske tåls att tänka på iaf. Har någon redan kommit med liknande förslag ber jag om ursäkt för min underlåtelse att följa med i debatten.
|
_Per_
Medlem
|
#96 Skrivet: 25 Feb 2008 10:59
Citerar: Gammelsmurf, #24: Varför inte skapa en stege till för oss obetänksamma? 7 dagars för ett parti...
Håller med här, man skulle kunna ha en ny stege som är en snabbtänkande version, samt ha kvar nuvarande stege exakt som den är för de flesta gillar ju den förstår jag.
Gillar man inte stegen alls så måste man inte vara med.
Hoppas det löser sig till det bästa.
Vänligen Per
|
asvo
Medlem
|
#97 Skrivet: 25 Feb 2008 11:03
Citerar: sture_lindberg, #93: 90 dagars? då skulle partierna ta SEX månader ..najs
60-90 dagars skulle vara ett alternatin till 3 eller 7 dagar draget
|
asvo
Medlem
|
#98 Skrivet: 25 Feb 2008 11:08
Citerar: Krea, #95: Alltså ha kvar den nuvarande plus en till där man tillämpar säg...15 dagars partier? Då kan man ha den alternativa stegen öppen under en på förhand given tidsperiod och när den perioden är slut görs en utvärdering där deltagarna får säga sitt.
Problemet men 3 dagars är vid kortare frånvaro när lediga dagar är slut + att många tycker den är dryg . Två stegar vore bra jag tror , 15-30 skulle säkert bli populärt !
|
_Per_
Medlem
|
#99 Skrivet: 25 Feb 2008 11:09
Om man nu tänker som såhär:
Varför skulle det inte kunna finnas en stege per tidsform? Det finns ju möjlighet att spela ett vanligt parti med vilken som helst av de möjliga tidsformerna, varför skulle man inte kunna ha en stege med liknande?
Om jag räknar rätt så blir det totalt 7 stegar, inräknat den nuvarande som ju är 3dagar/drag.
Rent tekniskt så är det ju troligen inte omöjligt.
Sen är det klart. Alla kan vara tysta och man väljer själv vilken tid man vill ha på sig då man spelar i stegen.
Möter man en i 30-dagars stegen så är man med på reglerna innan man börjar, för annars har man ju inte där att göra.
Synpunkter?
MVH Per
|
palmann3
Medlem
|
#100 Skrivet: 25 Feb 2008 12:34
Alle muligheder, Per, er tilstede på stegen ..... hvad er problemet?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#101 Skrivet: 25 Feb 2008 12:36
Skulle nog inte vara så intressant med en MASSA stegar Tjusningen är väl att det bara finns EN ?
|