Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Hur många nicks/handles får man ha?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Författare Meddelande
vilhelm
Medlem
#91 Skrivet: 15 Feb 2008 21:33

Citerar: asvo, #88:
Det gör alla som spelar riktig korr !

förstår ju att du skämtar,men riktig korr?finns ingen riktig korr numer ...vrålande v ´8r som ingen normal människa kan ta till sig...förutom stormästare med skruv då..men hur normala är dom på en skala 1-10?skillnaden är att dom förstår vad en motor kan ställa till med och är med i matchen..förstår du det asvo? eller ?? tvivlar i 170 på det

Gammelsmurf
Medlem
#92 Skrivet: 15 Feb 2008 21:41

Citerar: sture_lindberg, #90:
Riktig korr

Vad kallas den korr som vi spelar här då? Alltså vi som spelar utan motor...Ekorrkorr?

röding2
Medlem
#93 Skrivet: 15 Feb 2008 21:43

Vad är " riktig " korr? Räknas inte vi som försöker göra dragen helt själva?
Vad är riktig schack?
Börje

Gammelsmurf
Medlem
#94 Skrivet: 15 Feb 2008 21:45

Det var precis min poäng!!!

röding2
Medlem
#95 Skrivet: 15 Feb 2008 22:05

jo jag hajar det ....men jag frågade asvo, som jag har stort förtroende för i övrigt, vad han menade.

sture_lindberg
Medlem
#96 Skrivet: 15 Feb 2008 22:06

Citerar: Gammelsmurf, #92:
Citerar: sture_lindberg, #90:
Riktig korr

Vad kallas den korr som vi spelar här då? Alltså vi som spelar utan motor...Ekorrkorr?

Det var ju asvo som frågesatt korr utan robotar.Inte Jag.Varför citera mej då?

Hjuling
Moderator
#97 Skrivet: 15 Feb 2008 22:15

Nu tycker jag vi håller oss till ämnet och slutar att fastna i petitesser och ordformuleringar.

Hjuling
Moderator

sture_lindberg
Medlem
#98 Skrivet: 15 Feb 2008 22:23

Helt rätt.Men man ska ju inte citera mej,när det var anso som skrev.

röding2
Medlem
#99 Skrivet: 15 Feb 2008 22:25

Det är OK bara vi respekterar varandra och att vi ser olika på korrschack m.m.

Gammelsmurf
Medlem
#100 Skrivet: 15 Feb 2008 22:27

he he jag hade en poäng samtidigt som jag skojjade till det lite-tyckte ekorr-korr var skojjigt. Men det är ju klart det är ju fredag

Hjuling
Moderator
#101 Skrivet: 15 Feb 2008 22:40

Börjar bara bli luttrade, vi moderatorer. En liten gliring stjälper ofta stort lass... Eller heter det nåt annat??

röding2
Medlem
#102 Skrivet: 15 Feb 2008 22:52

En liten motor stjälper mej. En liten " arvinge " kan stjälpa en hel tråd.

Gammelsmurf
Medlem
#103 Skrivet: 15 Feb 2008 22:57

Citerar: röding2, #102:
arvinge

är det den helige ande du menar?

röding2
Medlem
#104 Skrivet: 15 Feb 2008 23:02

Äh..jag menar inget särskilt. Nån kan ju få för sig att jag insinuerar. Det är fredag som nån skrev och jag kommer säkert på bättre inlägg än detta, imorgon. He he.....

Gammelsmurf
Medlem
#105 Skrivet: 15 Feb 2008 23:15

koko-nej jag menar skål

sture_lindberg
Medlem
#106 Skrivet: 16 Feb 2008 00:36

Citerar: Gammelsmurf, #100:
e he jag hade en poäng samtidigt som jag skojjade till det lite-tyckte ekorr-korr var skojjigt. Men det är ju klart det är ju fredag

Låssas inte citera mej när det är asvo du citerat.

sture_lindberg
Medlem
#107 Skrivet: 16 Feb 2008 00:39

Kolla på ditt inlägg som du gjorde kl 21,41...

KGB1
Medlem
#108 Skrivet: 16 Feb 2008 00:50

Jag hade ett andra nick ett tag. Starta det som ett expriment för att se om min rating var som den skulle. Fick mina svar och la ner då jag inte såg mig behöva nr2. Men vad jag gjorde var att döppa mig till KGB2 så alla skulle kunna räkna ut vem jag var utan att ta upp min sida. Finns fler exp Röding2. Myran1 osv det tycker jag är helt okej. (Trulpen-Motortrulpen osv)

alvar
Medlem
#109 Skrivet: 16 Feb 2008 01:05

Citerar: Gammelsmurf, #85:
Alvar-jag fattar inte vad du menar

e4 f6
vitt kan göra valfritt drag g5

matt! på H5!!!!!!1

fattar du nu?

annars kan vi spela så att jag visar och vi tar remi sen?

asvo
Medlem
#110 Skrivet: 16 Feb 2008 04:02

Citerar: röding2, #93:
Vad är " riktig " korr? Räknas inte vi som försöker göra dragen helt själva?

Godmorgon !
Jo det var ett litet försök till skämt med Sture ( hoppas det var tillåtet ) i ett fortfarande känsligt ämne .
Jag kallar det många spelar här ( utan motor) för klassisk korr .
Den som inte tillåter att motståndaren använder alla hjälpmedel utan gör egna regler spelar inte vad jag kallar riktig korr
Det skulle ju inte gå att ställa krav på vad motståndaren använder för hjälp om ni skulle spela tävlingskorr t.e.x. i SSKK .

Gammelsmurf
Medlem
#111 Skrivet: 16 Feb 2008 09:24

Citerar: sture_lindberg, #96:
Varför citera mej då?

Det var inte menat som nåt mot dig utan jag försökte väcka frågan: "Vad är riktig korr"?

Gammelsmurf
Medlem
#112 Skrivet: 16 Feb 2008 09:27

Citerar: alvar, #109:
fattar du nu?

Ja nu fattar jag. Trodde du kommenterade inlägget innan därav missuppfattningen.

Gammelsmurf
Medlem
#113 Skrivet: 16 Feb 2008 09:29

Citerar: sture_lindberg, #106:
Låssas inte

Jag låstas inte-eventuellt försöker jag vara lite rolig emellanåt...

röding2
Medlem
#114 Skrivet: 16 Feb 2008 09:45

Citerar: asvo, #110:

Tack Åke. Jag blev lite fundersam först.
Jag tänker så här : Korrschack idag spelas med de regler som gäller. Jag spelar utan motor och en hel del har sådan hjälp. Det finns även annan hjälp att tillgå : Öppningsböcker, spelade partier, en vän som är schacksnille, ett bräde vid sidan av datorn ( = den hjälp som jag använder mej av ) etc etc...
Den som inte accepterar att andra tar till olika slags hjälp och stöd, accepterar ju heller inte korrschacket fullt ut. Sedan må man tycka att man skall mötas hjärna mot hjärna ( vilket jag tycker känns bäst ) men knappast ställa några krav på andra för det.
Det går inte att sätta likhetstecken mellan korr och närschack, hur mycket än somliga spelare här på SO skulle vilja göra det.
mvh Börje Lööw
Luleå

Gammelsmurf
Medlem
#115 Skrivet: 16 Feb 2008 10:51

Citerar: röding2, #114:
Det går inte att sätta likhetstecken mellan korr och närschack

Håller helt med...Jag och många andra har en egen spelstil och vill helst möta folk med ungefär samma spelstil...dvs
- med eller utan motor
- olika tidsbegränsningar
- med eller utan litteraturhjälp
det finns med andra ord en hel del olika sorts schack här på sO.

Men allt är tillåtet på sO. Om man inte kommit överens om något annat så gäller ju att man får spela med sin stil.

Jag tror att man får vara öppen och acceptera att folk spelar på olika sätt. Personligen så gillar jag inte motorschack, utan föredrar att spela hjärna mot hjärna. Man hittar ganska snabbt likasinnade här på sO.

sture_lindberg
Medlem
#116 Skrivet: 16 Feb 2008 11:52

Citerar: Gammelsmurf, #113:
iterar: sture_lindberg, #106:
Låssas inte

Jag låstas inte-eventuellt försöker jag vara lite rolig emellanåt...

Är inte speciellt roligt att få andras åsikter som citerade som Mina!Måste väll gå att skriva andra roliga saker???

sture_lindberg
Medlem
#117 Skrivet: 16 Feb 2008 11:56

Citerar: asvo, #110:
Godmorgon !
Jo det var ett litet försök till skämt med Sture ( hoppas det var tillåtet ) i ett fortfarande känsligt ämne .
Den som inte tillåter att motståndaren använder alla hjälpmedel utan gör egna regler spelar inte vad jag kallar riktig korr
Det skulle ju inte gå att ställa krav på vad motståndaren använder för hjälp om ni skulle spela tävlingskorr t.e.x. i SSKK .

vem gör EGNA regler?Det är väll upp till var och en hur man gör.Att du propagerar för robotar är din sak-Likaså att jag propagerar att INTE använda robotar..Men vad då?? egna regler???

Gammelsmurf
Medlem
#118 Skrivet: 16 Feb 2008 12:20

Citerar: sture_lindberg, #116:
Måste väll gå att skriva andra roliga saker???

Självklart kan man det...men ger man sig ut på ett forum så gör man...det gäller alla...Går nån för lång så finns det ju alltid en moderator som sätter gränser...

Det är lätt att göra fel och att misstolka vad andra gör...Kanske jag gjorde fel (på nåt sätt) kanske du misstolkade vad jag skrev (menade). Inte vet jag...

Jag har som sagt inte menat att felcitera dig, utan som jag sa tidigare ställt frågan "vad är riktig korr"?

Hjuling
Moderator
#119 Skrivet: 16 Feb 2008 12:25

¨Nu handlar den här tåden om hur många nicks man får ha och inget annat. Dessutom handlar det mer om vem som har skrivit vad. Problemet är att citatfunktionen gör att bitar ur det någon säger kan tas ur sitt sammanhang och därför få ett helt nytt innehåll.

Nu ligger det nära att jag stänger den här tråden pga ovandtående. Hålll er till ämnet eller öppna en ny tråd.

röding2
Medlem
#120 Skrivet: 16 Feb 2008 14:42

Stäng gärna tråden !
Gammelsmurf hat två ggr förklarat sig och i det närmaste bett om ursäkt men det tycks ju inte hjälpa !!!

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.