| Författare |
Meddelande |
Hjuling
Moderator
|
#61 Skrivet: 14 Feb 2008 20:45 - Redigerad av: Hjuling
Hallå!
Hälsning från en moderator här på schackonline. Det är tillåtet att ha flera nick. Det har jag ingen åsikt om. Vilket betyder att jag har en åsikt och en del tankar om det, men att det inte är något jag tänker säga nåt om eftersom jag har ett delat ansvar för vad jag skriver med andra moderatorer och att vi för en diskussion om det ibland!!
Hur som helst är problemet med flera "nick" för oss mer på ett annat plan. Det händer då och då att samma person använder flera "nicks" i en diskussion/debatt för att vinna fördelar. Det är svårare för en användare att vara stå för något när det helt plötsligt är 5-6 olika anonyma "nicks" som alla är överens om att du har fel och att du är helt kokad i huvet!! Dessutom försvarar man sina egna inlägg och förstärker dem förstås. Vi moderatorer som kan se vilka "nicks" folk har kan bara se på och förtvivla. Går någon för långt blir det ju varning, alternativt avstängning. Men som jag har sagt tidigare så finns det många som är duktiga på att gå på hårt men inte över gränserna. Inget schysst sätt att debattera, men det förekommer.
Ett annat problem är att vi får städa upp när en del "nicks" är olämpliga vilket också tar tid eftersom vi också är människor med olika åsikter och kan tycka lite olika. Men oftast är vi hyfsat överens.
I egenskap av användare här på so, dvs inte som moderator spelar jag hellre mot en person som är öppen med vem man är, ville undantaget!! (Honom känner jag ändå!!) Då tror jag chansen är större att den person också är ärlig när det gäller schackmotorer. 
|
asvo
Medlem
|
#62 Skrivet: 14 Feb 2008 21:04
Citerar: Hjuling, #61: Då tror jag chansen är större att den person också är ärlig när det gäller schackmotorer.
Men hur många har han tro 
|
farbrorjo
Medlem
|
#63 Skrivet: 14 Feb 2008 21:22
Citerar: Hjuling, #61: Det händer då och då att samma person använder flera "nicks" i en diskussion/debatt för att vinna fördelar.
De enda jag har, farbrorjo och regardie, är i alla fall mestadels oense...
|
kopparn
Medlem
|
#64 Skrivet: 14 Feb 2008 21:26
Citerar: farbrorjo, #63: De enda jag har, farbrorjo och regardie, är i alla fall mestadels oense...
Ja, jag har sett det, du brukar rätta regardie ibland
|
Hjuling
Moderator
|
#65 Skrivet: 14 Feb 2008 21:28
Citerar: asvo, #62: Men hur många har han tro
Hur många celler...? Eller vad menar du?
|
Winberg
Medlem
|
#66 Skrivet: 14 Feb 2008 21:52
Ojojojojoj....
|
röding2
Medlem
|
#67 Skrivet: 14 Feb 2008 22:39
Citerar: farbrorjo, #63: Det händer då och då att samma person använder flera "nicks" i en diskussion/debatt för att vinna fördelar.
Jo just det Hjuling. Jag har råkat ut för det där. Det var en användare som hittade på ett namn och låtsades att det var en släkting, kusin, bror eller nåt i den stilen....som höll med användarens alla argument.....khrm...host !
Men det uppdagades till sist genom lite sondering av terrängen och släktingen försvann i världsrymnden. he he...
|
vilhelm
Medlem
|
#68 Skrivet: 14 Feb 2008 22:44 - Redigerad av: vilhelm
är syftet annat att ha flera nics än att spela många partier så är det synd o skam...snudd på värre än att spela med motor fast man hävdar att man inte gör det...förövrigt så vill jag inte spela med flera användare...inbillar mig att min personlighetsklyvning blir värre då 
|
regardie
Medlem
|
#69 Skrivet: 14 Feb 2008 22:50
Fast det härliga med personlighetsklyvningar är ju att föremålet för dem inte är medveten om att de existerar...
|
farbrorjo
Medlem
|
#70 Skrivet: 14 Feb 2008 22:51
Citerar: vilhelm, #68: inbillar mig att min personlighetsklyvning blir värre då
Sant, så sant...
Citerar: regardie, #69: Fast det härliga med personlighetsklyvningar är ju att föremålet för dem inte är medveten om att de existerar...
Struntprat! 
|
Gammelsmurf
Medlem
|
#71 Skrivet: 14 Feb 2008 23:35
godnatt alla oavsett om ni har nicks eller namn eller (love)handles
|
Yuppie-Ki-Yea
Medlem
|
#72 Skrivet: 15 Feb 2008 10:14
Citerar: farbrorjo, #63: De enda jag har, farbrorjo och regardie, är i alla fall mestadels oense...
Ja Precis. Det är ett elände. Ska jag dessutom bli tvingad att föra en extern debatt? Jag tycker man ska begränsa antalet genmälen till personer med schizofreni, aspberger eller annan utvecklingsstörning så att vi först kan lösa debatten med oss själva.

|
PayLawyerBeforeHanging
Medlem
|
#73 Skrivet: 15 Feb 2008 10:20
Ullsten har tagit ett utmärkt initiativ med sin turnering, Aspbergers syndrom. Dels får man en empati med likasinnade, och även spela schack. Han är en sympatisk man, han deltar inte i debatten, utan argumenten framförs i form av att man deltar i turneringen och visar att man är en duktig schackspelare.

|
Gammelsmurf
Medlem
|
#74 Skrivet: 15 Feb 2008 14:14
Leve mångfalden
|
Leo-Johannes
Medlem
|
#75 Skrivet: 15 Feb 2008 14:48
Citerar: Hjuling, #61: Det händer då och då att samma person använder flera "nicks" i en diskussion/debatt för att vinna fördelar.
Jag själv är tydlig på mina personliga sidor om att Leo Johannes, Leo fågelskådaren, Leo-fågelskådaren, Leo-Johannes och Johannes Leo är samma person. När jag startat trådar som jag svarar i med annat användarnamn brukar jag poängtera att "Jag är Leo Johannes som startade denna tråd" eller så".
Mvh Leo
|
YouAreCommitted-Sucker
Medlem
|
#76 Skrivet: 15 Feb 2008 15:09
Citerar: Leo-Johannes, #75: Citerar: Hjuling, #61:
Det händer då och då att samma person använder flera "nicks" i en diskussion/debatt för att vinna fördelar.
Jag själv är otydlig överallt. Jag försöker vara ärlig med att jag är en snurrig person, med alla diagnosticerbara symptom.
Men eftersom jag för närvarande har Farbror Joe, Farbror Joakim, Asterix, den romerska legionen med dekurion i spetsen, den vandrande vålnaden, Lucky Luke och Domaren väster om Pecos efter mig så ber jag om överseende med att det kan bli snurrigt.

|
Hjuling
Moderator
|
#77 Skrivet: 15 Feb 2008 15:15
Det kan ju vara en sak att också klargöra att en del använder flera "nicks" i en tråd utan någon direkt diagnosticerbar orsak. Och det kan ju vara svårare att säga nåt om bara inte personen förstör innehållet i tråden eller tar otroligt mycket utrymme så att andra lessnar på att skriva eller läsa.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#78 Skrivet: 15 Feb 2008 16:05
Citerar: röding2, #67: Jo just det Hjuling. Jag har råkat ut för det där. Det var en användare som hittade på ett namn och låtsades att det var en släkting, kusin, bror eller nåt i den stilen....som höll med användarens alla argument.....khrm...host !
Men det uppdagades till sist genom lite sondering av terrängen och släktingen försvann i världsrymnden. he he...
Kanske är min son Stefan du syftar på?han låtsas ifs inte vara min son.han ÄR min son Och han har INTE försvunnit upp i världsrymnden.Han har bara tröttnat på schackonline
|
röding2
Medlem
|
#79 Skrivet: 15 Feb 2008 16:09
he he....jag ber om ursäkt om jag trampade på någon öm tå. Skall inte göra om det. Jag lovar ! God Helg.
mvh Börje Lööw Luleå
|
sture_lindberg
Medlem
|
#80 Skrivet: 15 Feb 2008 16:13
God helg själv Börje! mvh Sture(men någon öm tå vet jag inte om det var..Bara en missbedömning från din sida)...
|
röding2
Medlem
|
#81 Skrivet: 15 Feb 2008 16:18
Jag syftade inte alls på någon son. Ej heller på den Helige Ande !
Den som vill tar åt sig. Annars kan man ju släppa det eftersom ingen nämnt ditt namn.
Hej
|
sture_lindberg
Medlem
|
#82 Skrivet: 15 Feb 2008 16:24
Nej inga namn är nämnda:Så rätt.Men en viss antydan var det väll hej hej.!
|
cheaptrick
Medlem
|
#83 Skrivet: 15 Feb 2008 17:30
älskar ff= forum fights
|
alvar
Medlem
|
#84 Skrivet: 15 Feb 2008 17:45
hade tre en gång men orkade inte med det..
testade om matt i tre drag funkade.. men det gjorde de inta xD
|
Gammelsmurf
Medlem
|
#85 Skrivet: 15 Feb 2008 17:55
Alvar-jag fattar inte vad du menar...men det gör inget...
Det jag ville säga att jag mötte en kille som hade nicket kungsgambit och han spelade alltid kungsgambit. Ett trevligt och talande nick...
Sen kan jag tipsa "vissa" personer om att - om dom skall ta ett andra nick - kanske kan ta Tom och Jerry. Ähhhh föresten dom skulle ju inte komma överens om vem som skulle ha vilket...

|
asvo
Medlem
|
#86 Skrivet: 15 Feb 2008 19:13
Jag hade hoppats mycket på din son som programspelare Sture men han fick
" väll " inte låna din robbot ? 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#87 Skrivet: 15 Feb 2008 20:46
Men du kanske vill låna den?Du använder ju sådana
|
asvo
Medlem
|
#88 Skrivet: 15 Feb 2008 20:58
Citerar: sture_lindberg, #87: Men du kanske vill låna den?Du använder ju sådana
Det gör alla som spelar riktig korr !
Jag har tänkt byta upp mej min Fritz börjar bli gammal , vad är priset ?
|
Gammelsmurf
Medlem
|
#89 Skrivet: 15 Feb 2008 21:02
Priset vet jag inte men den heter väl Jerry 9.01 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#90 Skrivet: 15 Feb 2008 21:32
Citerar: asvo, #88: Det gör alla som spelar riktig korr !
Jag har tänkt byta upp mej min Fritz börjar bli gammal , vad är priset ?
Riktig korr?? jag vet att du anser det..Och du vet vad JAG tycker
|