| Författare |
Meddelande |
kuze
Medlem
|
#1 Skrivet: 29 Jan 2008 18:20
Varför kan man inte logga ut när man slutat spela? Är det inte irriterande när man tror att någon är online?? När så inte är fallet......
Ursäkta gnällhumöret
/anders
|
Myran
Medlem
|
#2 Skrivet: 29 Jan 2008 18:46
välj motstånare bättre så har du inte det problemet
|
the-best
Medlem
|
#3 Skrivet: 29 Jan 2008 18:49
Citerar: kuze, #1: Varför kan man inte logga ut när man slutat spela? Är det inte irriterande när man tror att någon är online?? När så inte är fallet......
Det är många spelare på SO som gör sina drag ibland och går till en blixt schack sida och spelar några matcher under tiden. Och kommer sedan tillbacka och kollar och gör några drag osv...
|
adam.
Medlem
|
#4 Skrivet: 29 Jan 2008 18:52
nogon som vill möta mig
|
Progolfer
Medlem
|
#5 Skrivet: 29 Jan 2008 19:08
"nogon" no-go-n?
|
cdelzanno
Medlem
|
#6 Skrivet: 29 Jan 2008 19:08 - Redigerad av: cdelzanno
Nej-pröva att logga ut i stället 
|
Special_Observer
Medlem
|
#7 Skrivet: 29 Jan 2008 22:07
Citerar: kuze, #1: Varför kan man inte logga ut när man slutat spela?
Förstår inte riktigt vad du menar? Om det är något tillfälligt fel så felrapportera till Erik.
|
Myran
Medlem
|
#8 Skrivet: 29 Jan 2008 22:33
Vad han menar är att om du bara kryssar ner sidan så hänger du kvar online för du är rödmarkerad så motståndaren kanske förväntar sig ett drag
|
mevensso
Medlem
|
#9 Skrivet: 29 Jan 2008 22:36
Metallica spelar en låt som heter "So What", lyssna på den!

|
kuze
Medlem
|
#10 Skrivet: 30 Jan 2008 00:27
haha... tackar fär svaren!!
the best- nä det är sant, den hade ja inte riktigt tänkt på.
men ändå....
|
amanda991
Medlem
|
#11 Skrivet: 30 Jan 2008 17:08

|
Special_Observer
Medlem
|
#12 Skrivet: 30 Jan 2008 23:23
Citerar: Myran, #8: Vad han menar är att om du bara kryssar ner sidan så hänger du kvar online för du är rödmarkerad så motståndaren kanske förväntar sig ett drag
Givetvis? Men det kan ju knappast SchackOnline göra så mycket åt? Dock så loggas man ju automagiskt ut efter 20 eller 30 minuter eller vad det är, om man varit inaktiv.
|
regardie
Medlem
|
#13 Skrivet: 31 Jan 2008 06:32
Citerar: Special_Observer, #12: automagiskt
Tack och lov för det automagiska!
Fast annars så kan en lång väntan ju också mellan dragen ha att göra med att motståndaren har många partier on line samtidigt och kanske inte ägnar sig åt just ditt hela tiden. Mitt tips är att du kollar hur många on line motståndare din motståndare har genom att se hur många av hans eller hennes som är rödmarkerade. Är det fler än ett par, tre stycken så har du sannolikt din förklaring där och då kan du välja mellan att själv logga ut och att själv skaffa dig fler. Länge spelade jag simultanblixt mot ibland tio eller fler just av något slags fair playhänsyn till motståndaren, vilket ibland ledde till katastrofala resultat, men när jag undantagsvis gör detta än idag, handlar det mer om gammal ovana...
|
AMF1-Amin
Medlem
|
#14 Skrivet: 31 Jan 2008 16:01
Välj forum bättre. så slipper du folk som inte har något liv och som konstant måste retas på alla trådar.

|