| Författare |
Meddelande |
Progolfer
Medlem
|
#1 Skrivet: 3 Jan 2008 20:45
Tycker att alla, säg topp 25 på SO-rankingen, ej borde få spela inkognito. Jag antar att det kan ta död på de flesta diskussioner kring detta om de använder schackmotor eller ej...eller?
|
sture_lindberg
Medlem
|
#2 Skrivet: 3 Jan 2008 20:51
Och vad har inkognito för samband att använda schackrobotar eller ej?
|
Anonym
Medlem
|
#3 Skrivet: 3 Jan 2008 20:59
Att vara anonym här på forumet är fullt tillåtet och varför skulle det inte vara tillåtet för de 25 bästa? Det är dessutom fullt legitimt att använda sig av schackmotor, så varför diskutera huruvida någon brukar en sådan, eller inte?
|
Lirare_7
Medlem
|
#4 Skrivet: 3 Jan 2008 21:03
För att många fattar inte vad den går ut på?
många tror man har den bara för att "vinna"
|
Progolfer
Medlem
|
#5 Skrivet: 3 Jan 2008 21:11
Vari ligger nöjet med att använda schackrobot? Är inte det detssamma som att låta ngn annan spela och själv ta åt sig äran? Spelar man inte här för att mötas mano a mano, hjärnornas kamp, en kamp mellan viljorna osv?
|
Lirare_7
Medlem
|
#6 Skrivet: 3 Jan 2008 21:13
Nej,precis dem som andvänder motor gör det för att bli bättre schackspelare genom att analysera sina drag med en motor...
|
Progolfer
Medlem
|
#7 Skrivet: 3 Jan 2008 21:14
Kan man inte göra det efter att partiet är färdigspelat?
|
Progolfer
Medlem
|
#8 Skrivet: 3 Jan 2008 21:17
Vad jag syftade på var att de 25 bäst rankade här på SO antagligen är mer eller mindre kända personer i "schacksverige" (endast mitt antagande) vilket gör att det kan finnas en trovärdighet att de har den ranking de har. Men om jag var tvungen att skylta med mitt namn så skulle nog många undra hur jag skulle kunna vara rankad så högt...nu kommer väl det aldrig att ske, men rent teoretiskt.
Jag har en känsla för att det finns de som ganska kraftigt ifrågasätter vissa inkognito-spelares höga ranking.
|
Lirare_7
Medlem
|
#9 Skrivet: 3 Jan 2008 21:28
nej,det blir inte samma sak...varför analysera dåliga drag?
|
Progolfer
Medlem
|
#10 Skrivet: 3 Jan 2008 21:41
Ska man bli bättre på det man är bra på eller det man är dålig på; höj din lägsta nivå så kommer det andra autmatiskt. Så resonerar idrottsmän iallfall, men det kanske är skillnad på schackspelare...
|
sture_lindberg
Medlem
|
#11 Skrivet: 3 Jan 2008 21:50
jag skulle gissa att av de 25 bästa på rankinglistan(inte stegen),så använder ca 30 procent robothjälp.
|
Progolfer
Medlem
|
#12 Skrivet: 3 Jan 2008 21:56
Citerar: sture_lindberg, #11: #11 Skrivet: 3 Jan 2008 21:50 Citera
jag skulle gissa att av de 25 bästa på rankinglistan(inte stegen),så använder ca 30 procent robothjälp.
Så mycket för deras kapacitet, men de har säkert bra robotar!
|
shieldfire
Medlem
|
#13 Skrivet: 3 Jan 2008 21:58
Nu börjar det igen..... 
|
shieldfire
Medlem
|
#14 Skrivet: 3 Jan 2008 22:00
Citerar: Progolfer, #1: Tycker att alla, säg topp 25 på SO-rankingen, ej borde få spela inkognito
Som jag sagt hur många gånger som helst.
Nic07 eller Kalle Pettersson är lika fel båda två, spela roll vad det står som användarnamn sO. Nic07 är ett lika bra "id" som ett namn online.
(Och ja, jag vet att Kalle Pettersson är fel).
|
PayLawyerBeforeHanging
Medlem
|
#15 Skrivet: 3 Jan 2008 22:17
Ja, själv så spelar jag här lika mycket för att hitta på roliga namn som att spela schack. Skulle det vara något fel med det??
|
Progolfer
Medlem
|
#16 Skrivet: 3 Jan 2008 22:30
Citerar: PayLawyerBeforeHanging, #15: #15 Skrivet: 3 Jan 2008 22:17 Citera
Ja, själv så spelar jag här lika mycket för att hitta på roliga namn som att spela schack. Skulle det vara något fel med det??
Kul med 2 intressen här i livet...
|
sture_lindberg
Medlem
|
#17 Skrivet: 3 Jan 2008 22:43
Citerar: Progolfer, #16: Kul med 2 intressen här i livet...
han kan ju ifs ha flera
|
Progolfer
Medlem
|
#18 Skrivet: 3 Jan 2008 22:52
Citerar: sture_lindberg, #17:
sture_lindberg
Medlem #17 Skrivet: 3 Jan 2008 22:43 Citera
Citerar: Progolfer, #16:
Kul med 2 intressen här i livet...
han kan ju ifs ha flera
Tror inte det om ett av dem är att sitta och hitta på namn 
|
farbrorjo
Medlem
|
#19 Skrivet: 4 Jan 2008 02:42
Citerar: Progolfer, #18: Tror inte det om ett av dem är att sitta och hitta på namn
Varför inte? Många människor sitter bara och glor på dumburken på program de egentligen ej vill se, men är för lata för att stänga av, t ex... Oändligt mycket mera kreativt att hitta på namn då i så fall...
|
Progolfer
Medlem
|
#20 Skrivet: 4 Jan 2008 08:26
Citerar: farbrorjo, #19: #19 Skrivet: 4 Jan 2008 02:42 Citera
Citerar: Progolfer, #18:
Tror inte det om ett av dem är att sitta och hitta på namn
Varför inte? Många människor sitter bara och glor på dumburken på program de egentligen ej vill se, men är för lata för att stänga av, t ex... Oändligt mycket mera kreativt att hitta på namn då i så fall...
Kreativiteten ifrågasätter jag inte, dock individens förmåga till ytterligare engagemang om man har detta som en av två nämnda sysselsättningar....
|
PayLayerBeforeHanging
Medlem
|
#21 Skrivet: 4 Jan 2008 15:04
Som min bror sa. Vi i Daltonligan är ytterst intresserade av schack, trots vår mycket humoristiska läggning. Vi jobbar alltså dubbelt så hårt.
|
steven1
Medlem
|
#22 Skrivet: 4 Jan 2008 16:21
Ä r det bröderna Dalton från V-ås??!
|
AlQaida
Medlem
|
#23 Skrivet: 4 Jan 2008 20:50
Nej. Från Cactus Junction, New Mexico.
|
steven1
Medlem
|
#24 Skrivet: 4 Jan 2008 22:43
:skratt et där med vinarna, var ju rätt bra.
|
cdelzanno
Medlem
|
#25 Skrivet: 5 Jan 2008 00:29
Citerar: steven1, #24: vinarna
Skrattar bäst som skrattar sist sa han som satt med vinarna
|
farbrorjo
Medlem
|
#26 Skrivet: 5 Jan 2008 04:04 - Redigerad av: farbrorjo
Citerar: steven1, #22: r det bröderna Dalton från V-ås??!
Haha, med risk för att låta som Dracula i den gamle, ärrade Västernskurken och type-castade svenskamerikanen Richard Widmarks skepnad: "Gentlemen - you are now on my domains..."
|
AlQaida
Medlem
|
#27 Skrivet: 5 Jan 2008 10:20
Klockan är ju över tio nu, så jag har varit till bolaget. för att citera Eddie Medusa: "Jag måste till systemet, och köpa brännvin, för jag har så ont i en tand.. sen så går jag till systemet, och köper brännvin, och är full som fan samma kväll. Svepskäl, bortförklaringar, och ursäkternas land.." Så jag är redan full som en alika. Någon som vet vad en alika är förresten??
|
PayLayerBeforeHanging
Medlem
|
#28 Skrivet: 5 Jan 2008 10:24
Ja, själv tittar jag på En Bror För Mycket. En ny krigsfilm i samma genre som "Rädda menige Ryan". Så jag vet inte ens vad jag heter längre. Än mindre om jag är min bror eller jag. Eller om vi har ammats av samma mamma.
|
farbrorjo
Medlem
|
#29 Skrivet: 5 Jan 2008 10:29
Citerar: AlQaida, #27: Någon som vet vad en alika är förresten??
Jag är verkligen ingen ornitolog, men jag har för mig att en alika är en fågel med en lustig vaggande gång som översatt i människotermer förmodligen skulle likna din egen i det skick du påstår att du är nu...
|
PayLawyerBeforeHanging
Medlem
|
#30 Skrivet: 5 Jan 2008 10:29
Själv så har jag problem med en bror som jämt är full och en som är så drogskadad att han inte ens kan stava sitt eget namn. Så jag har fullt upp med att styra upp den här dysfunktionella familjen.
|