Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Vet du att jag har + mot dig?
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
vilhelm
Medlem
#1 Skrivet: 20 Dec 2007 20:35

...dax för re-match..

farbrorjo
Medlem
#2 Skrivet: 20 Dec 2007 20:39 - Redigerad av: farbrorjo

Ska detta tolkas som att du har plus mot alla spelare på S O?

vilhelm
Medlem
#3 Skrivet: 20 Dec 2007 20:41

nej..alla spelare som har revansch lusta mot mig..en hel del kan jag säga,,helt enkelt en chans till upprättelse

schnappi
Medlem
#4 Skrivet: 20 Dec 2007 20:48

vi vill inte spela med dig för du proviserar

vilhelm
Medlem
#5 Skrivet: 20 Dec 2007 20:55 - Redigerad av: vilhelm

Citerar: schnappi, #4:
vi vill inte spela med dig för du proviserar

nä..absolut inte...vill bara vara rättvis...är ju inte den förste som snackar om re-match..så jag tänkte att jag skulle bjuda till

farbrorjo
Medlem
#6 Skrivet: 20 Dec 2007 21:03

Jag skulle gärna anta erbjudandet, men jag har ju inget förlorat parti mot dig, såvitt jag vet (fast hade vi spelat så är jag hyfsat säker på att så vore fallet...)

vilhelm
Medlem
#7 Skrivet: 20 Dec 2007 22:04

jag förlorar mer än jag vinner..och om jag vinner så finns det väl lite lusta att lära mig en läxa?Hur svårt kan det vara typ??

yokamoz
Medlem
#8 Skrivet: 20 Dec 2007 22:11

Finns förmodligen ingen som slår mig här inne!...

farbrorjo
Medlem
#9 Skrivet: 20 Dec 2007 22:27

Det är ju lätt att påstå när man har noll partier spelade, men gå en rond mot asvo, så kan vi ju se om du biter lika bra som du skäller, voffsingen!

Zlatan.Ibrahimovic
Medlem
#10 Skrivet: 20 Dec 2007 22:39

ta en rond mot motgambit så får du nog så jäkla mkt däng yokamoz!!!!!!!

Amiir
Medlem
#11 Skrivet: 20 Dec 2007 22:43

Ojojoj heta känslor här på SO... snart börjar vel schackklockor att flyga och glasögon kommer knäckas

KEPA
Medlem
#12 Skrivet: 20 Dec 2007 22:53

asvo måste vara en ikon för några ?? har försökt spela mot honom par ggr men han nekar
varje gång, eftersom man inte använder schackmotor !! dvs han vågar inte använda sin egen hjärna.

vilhelm
Medlem
#13 Skrivet: 20 Dec 2007 23:13 - Redigerad av: vilhelm

hahaha!Men lugna er gossar...jag ville ju bara vara dryg och erbjuda 159 spelare en retur?Har ju kommit på att jag kan ta en retur när jag vunnit o sen har det runnit ut i sanden...harskat ut eller ´hosta ut att jag är beredd för en rematch...lite ädelt är det faktiskt det jag nu gör

KEPA
Medlem
#14 Skrivet: 20 Dec 2007 23:21

vilhelm du står för dina tankar det tycker är starkt! vill du ha en match så är du välkommen efter ny år. har det bra / predde

vilhelm
Medlem
#15 Skrivet: 20 Dec 2007 23:25

men vad fauen du har 3-0 på mig...enligt partibaaSEN...märk väl att jag stavar lite konstigt med flit...med andra ord!DEt man inte minns har inte hänt!!

KEPA
Medlem
#16 Skrivet: 20 Dec 2007 23:33

spelar ingen roll. livet går vidare så att du har kanske chans att får det till 3-1
välkommen. tycker om dina tankar om fusket med att spela schack med ( Schackmotor )

vilhelm
Medlem
#17 Skrivet: 20 Dec 2007 23:38

gillar tanken du tar upp..mot motor eller att jag skulle vart så full så jag inte kunde flytta de vita o svarta av egen kraft!Ja du har rätt!Antagligen skulle jag vart på nr1 på ratinglistan då...ja det skulle jag nog

KEPA
Medlem
#18 Skrivet: 20 Dec 2007 23:46

Jag tar upp tanken mot schackmotor spelet eftresom jag tycker att det underminerar
schacket. dina själsliga känslor, toppad eller ej har jag inget att göra med.

vilhelm
Medlem
#19 Skrivet: 20 Dec 2007 23:58

håller med...motorspelare lurar sig själva...hur kul är det att vinna på det viset som tex ett blåbär som mig????fattar inte vitsen...har stångat pannat blodig mot motorspelare genom åren...helt ok...men jag håller inte me dom...hell¨no typ...men måste väl respektera deras önskan att spela med hjälp...har fuskat lite i klubbspel förr...korrspelarna där var ju inte direkt några stjärnor i närschack...och på den tiden var det stora bibblan som gällde i böcker....tror att de korrspelarna hade det svårare än tex nutidens motor underverk...så ärligt talat...så ju mer motor desto mer patetiskt...arma fjantar typ....dagens program spelar jämnt med en stormästare...det klarar ingen B-spelare i en klubb som tycker korr är roligt...endast programmet som hjälper tror jag...sen vill jag tillägg att detta är endast min personliga åsikt o den står jag för...oavsett propaganda emot

KEPA
Medlem
#20 Skrivet: 21 Dec 2007 00:08

Grattis, du har satt huvudet på spiken, inte dit egen men på dom motor användarna
TACK Wilhelm!!!

KEPA
Medlem
#21 Skrivet: 21 Dec 2007 00:18

finns det ingen annan som har åsikt ?

vilhelm
Medlem
#22 Skrivet: 21 Dec 2007 00:25

Sen är ju schack så komplext...har ju tomejfan blivit utskåpad ett antal ggr...men motor?vet jag inte men misstänker det för att jag är en så dålig förlorare och inbilsk på min förmåga..hehe...däremot så med kända motorer klarar jag inte partiet i längden...har aldrig hänt...skulle var kul om någon motoranvändare skulle säga:men du vann ju mot mig hehe...har aldrig hänt!sen är det svårt att veta om man möter en motor eller inte..jag inbillar mig att det är i mittspelet monstret kommer till sin rätt

farbrorjo
Medlem
#23 Skrivet: 21 Dec 2007 00:26 - Redigerad av: farbrorjo

Jag har alltid en åsikt. Till att börja med så gäspade jag mest när du skrev om asvo som en ikon, eftersom det är möjligt i vissa fall, men knappast troligt i de flesta (som ikonoklastiker vore jag ju f ö självdestruktiv om jag höll mig med ikoner, men var och en får ju tala för sig själv). Till att fortsätta med (som jag antydde i en av mina God Jul-önskningar) så är mitt förhållande till motorer att folk får göra som de vill, bara de öppet deklarerar när de använder dem - ANNARS är det givetvis fusk! Till att, inte avsluta, men kanske trycka på pausknappen med så roade Vilhelms utfall mig rent retoriskt, men att inte ens Sture Lindberg har hakat på ämnet, tyder väl på att det, i motsats till vad jag trodde, faktiskt verkar vara uttröskat efter att ha förekommit i var och varannan tråd, om inte förr, så i alla fall när inlägg relaterade till originalämnet börjat avklinga...

vilhelm
Medlem
#24 Skrivet: 21 Dec 2007 00:32

Ursäkta mig...men jag kan inte hålla mig längre...du skriver så luddigt o konstigt jämnt...till slut blir det bara en enda röra....vet inte om du krånglar med flit men....Ok i klartext...skriver du strunt för att jävlas eller skriver du strunt för att du inte vet bättre?kanske det var elakt sagt...ber om ursäkt i såfall....

farbrorjo
Medlem
#25 Skrivet: 21 Dec 2007 00:33

Ingetdera - vad är det du inte begriper?

KEPA
Medlem
#26 Skrivet: 21 Dec 2007 00:35

gäspa när det passar dig! schack skall spelas utav mänskligt tänkande och inget annat

vilhelm
Medlem
#27 Skrivet: 21 Dec 2007 00:36

Måste man ju ha en krypterings maskinen enigma för att förstå....inte för att va elak men ...vad meanr du egentligen?

farbrorjo
Medlem
#28 Skrivet: 21 Dec 2007 00:38

Ja, det anser jag med - däremot förstår jag inte vad det är för probem att vissa använder motor om de känner för det. Problem och fusk blir det som jag redan skrivit, först när en motorspelare inte öppet deklarerar att vederbörande tänker använda motor i ett parti.

vilhelm
Medlem
#29 Skrivet: 21 Dec 2007 00:44

min första tanke är raaap!men det passar sig inte...så jag går i ide...uräkta mig!...det man inte förstår lider man inte av....så jag går i ide!

farbrorjo
Medlem
#30 Skrivet: 21 Dec 2007 00:45 - Redigerad av: farbrorjo

Citerar: vilhelm, #27:
Måste man ju ha en krypterings maskinen enigma för att förstå....inte för att va elak men ...vad meanr du egentligen?

O K, då omformulerar jag gärna det jag skrev i punktform: (1) KEPA skrev i ett tidigare inlägg att asvo tycktes ha blivit en ikon för många på S O. Jag upplyste honom om att jag inte trodde att det var så vanligt, även om det kanske kunde vara så i vissa fall. Eftersom han skrev det i nära anslutning till ett av mina inlägg, så lade jag till att jag inte håller mig med några ikoner, varken på S O eller annorstädes.

(2) Därpå hävdade jag exakt det jag sedan upprepade i inlägg #28.

(3) Avslutningsvis spekulerade jag i om det kunde vara så att ämnet för och emot motorer inte har samma dragningskraft i S O:s olika forum, eftersom KEPA var tvungen att aktivt gå ut med en undran om ingen hade någon åsikt i frågan, vilket han knappast hade behövt göra i somras t ex...

Bättre så?

. 1 . 2 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!