| Författare |
Meddelande |
GM-DarkSide
Medlem
|
#31 Skrivet: 27 Jan 2008 20:26
Med modern särskillning ska Carlsen ha vunnit... men de kanske har traditionell
|
GM-DarkSide
Medlem
|
#32 Skrivet: 27 Jan 2008 20:33
All uppståndelse har varit på Magnus, och Chess Focus har gjort mesta av sina YouTube clip i turneringen om honom, så utgår iprincip från att han vann.
|
GM-DarkSide
Medlem
|
#33 Skrivet: 27 Jan 2008 20:51
Är inte ett så stort Star Wars fan som det kan verka...
Men jag såg att folk på YouTube som kommentera clipen där han analyserar sina partier skrev " Magnus > Jesus" "Magnus is a god" o.s.v men personligen slog mig mer att jämnföra med karaktären Anakin i Star Wars, som för övrigt om man ska skoja om styrka, oxo har likheter.
|
HansGöran
Medlem
|
#34 Skrivet: 27 Jan 2008 21:14
Tyvärr står Aronian som officiell vinnare med 50,0 kvalitetspoäng mot 48,5, men det får väl Carlsen stå ut med! Det var i alla fall en strålande insats av honom och det ska bli intressant att följa hans vidare öden och äventyr i schackets värld!
|
HansGöran
Medlem
|
#35 Skrivet: 27 Jan 2008 21:26
Jag tror att vinnaren av C-gruppen, italienske stormästaren Caruana som är två år yngre än Carlsen, också är en kille som blir farlig för eliten inom närmaste åren.
Svenske stormästaren Pontus Carlsson gjorde också en bra insats och kom på 4:e plats, men långt efter Caruana som är 10 år yngre än Pontus. Trots detta tycks även sistnämnde vara på väg uppåt.
|
Michla
Medlem
|
#36 Skrivet: 27 Jan 2008 22:05
Emanuel Berg går bra i Gibraltar 3 vinser och 3 remier.
|
jolo4
Medlem
|
#37 Skrivet: 21 Feb 2008 18:51
Magnus besegrade Tapalov med en svår spelad öppning.
|
Carnicero
Medlem
|
#38 Skrivet: 22 Feb 2008 15:28
De senast inläggen, inklusive mitt eget känns lite felplacerade. Det kanske skulle finnas en off-topic-tråd där man kan slänga över sånt som hamnat fel. Å andra sidan så är det ganska intressant att se hur en tråd kan förändras. De lever sitt eget liv. 
|
Myran
Medlem
|
#39 Skrivet: 22 Feb 2008 16:13
Citerar: Carnicero, #44: De senast inläggen, inklusive mitt eget känns lite felplacerade
Håller med så därför redigerar jag lite i denna tråden så håller vi oss till ämnet
Moderator myran
|
jolo4
Medlem
|
#40 Skrivet: 28 Feb 2008 18:40 - Redigerad av: jolo4
Magnus spelar ett parti nu går att föjla på bland annat playchess.com.
Ett spänande parti över 1000 kollar nu på bara playchess.com
|