| Författare |
Meddelande |
daniel.marzban
Medlem
|
#1 Skrivet: 27 Nov 2007 19:22
Jag och några av mina kollegor (lärare) vill ordna en schackturnering på Luciadagen på ett högstadium. Men vi har bara några schackbräden & pjäser (inga schackklockor alls). Jag spelar inte i någon klubb, men mailade ändå till en schackklubb i den kommun där skolan ligger i och undrade om de kunde hjälpa oss med denna turnering. Jag har inte fått något svar ännu. Har du något tips att ge till mig?
|
vilhelm
Medlem
|
#2 Skrivet: 27 Nov 2007 19:27
ring upp ordföranden personligen..mail kan lätt förbises...jag är övertygad om att en seriös klubb lånar ut grejjor vid personlig kontakt!måste gå att lösa,det är ju ett ypperligt tillfälle att jag göra reklam för klubben.kanhända att matrialförvaltarn har något emot det..han brukar vårda sakerna ömt...men med lite övertalning så
|
daniel.marzban
Medlem
|
#3 Skrivet: 27 Nov 2007 19:39
Jag har hittat deras mailadress via schackförbundets hemsida. Tyvärr står det inte något telefonnummer där.
|
daniel.marzban
Medlem
|
#4 Skrivet: 27 Nov 2007 19:46
Erik! Kan man fixa denna turnering via Schackonline? Vi har en datasal med ca 20 fungerande datorer.
|
tornado
Medlem
|
#5 Skrivet: 27 Nov 2007 19:47
Om du skriver hemsidans adress här i Forum så kan någon medlem av den klubben kontakta dej. Lycka till
|
daniel.marzban
Medlem
|
#6 Skrivet: 27 Nov 2007 19:52
Haninge SK Brandbergen på Lejonets Gata 350 Stockholms SF
|
daniel.marzban
Medlem
|
#7 Skrivet: 27 Nov 2007 20:11
Genom ett mail fick jag telefonnummer till klubbens ordförande. Jag ringde till honom för en stund sedan och nådde honom. Tyvärr håller de på att avveckla klubben, sa han. De kan inte hjälpa oss. Tack ändå. Tack alla som har gett tips till mig hittills!
|
vilhelm
Medlem
|
#8 Skrivet: 27 Nov 2007 20:40
Citerar: daniel.marzban, #7: Tyvärr håller de på att avveckla klubben, sa han.
vad skulle det göra?har dom sålt prylarna?om jag skulle vara ordförande för en klubb i spillror skulle jag ta sista chansen att locka skolungdomar så att klubben skulle leva vidare....tjänstefel om dom inte gjort sig av med matrialet tycker jag...bu vad dåligt...
|
shieldfire
Medlem
|
#9 Skrivet: 27 Nov 2007 22:06
Citerar: daniel.marzban, #7: Jag ringde till honom för en stund sedan och nådde honom.
Kontakta Bollmora SK - messa mig eller maila info@bollmora.org
Det är vi som tar över Haninges material.
|
daniel.marzban
Medlem
|
#10 Skrivet: 27 Nov 2007 22:24
Jag mailade till info@bollmora.org. Tack för tipset! Jag hoppas att jag får något svar inom kort efterom tiden går fort.
|
trulpen
Medlem
|
#11 Skrivet: 27 Nov 2007 22:25 - Redigerad av: trulpen
Citerar: daniel.marzban, #4: Kan man fixa denna turnering via Schackonline? Vi har en datasal med ca 20 fungerande datorer.
Det bör absolut gå. Ni kan ju sätta upp turneringstabeller på whiteboarden i datasalen och sedan spela enskilda partier. Tidtagarur (inte optimalt, men bättre än inget) har ni säkert i gymnastiksalen.
Det bästa är emellertid att ha riktiga schackbräden, pjäser och klockor. Mest för känslans skull. Nothing beats the real thing...
Ni kan ju gärna introducera intresserat folk till sO ändå.
Allt gott,
jo
|
vilhelm
Medlem
|
#12 Skrivet: 27 Nov 2007 22:43
Citerar: trulpen, #11: Det bästa är emellertid att ha riktiga schackbräden, pjäser och klockor. Mest för känslans skull. Nothing beats the real thing...
helt rätt..ett avbräck från dom förbenade datorerna..som högstadieungar håller sig med...riktiga bräden och klockor!!"
|
sture_lindberg
Medlem
|
#13 Skrivet: 28 Nov 2007 00:28
är väll bara att ringa stockholms schackförbund!Ligger på Ringvägen! dom fixar sånt här lätt!
|
shieldfire
Medlem
|
#14 Skrivet: 28 Nov 2007 06:21
Citerar: daniel.marzban, #10: Jag mailade till info@bollmora.org. Tack för tipset! Jag hoppas att jag får något svar inom kort efterom tiden går fort.
Du har fått ett svar i mailen!
Martin S
|
daniel.marzban
Medlem
|
#15 Skrivet: 28 Nov 2007 17:36
Tack ni alla som gav till mig tips. Jag har fått kontakt med Bollmoras SK. De kommer att hjälpa oss med schackturneringen i skolan.
|
daniel.marzban
Medlem
|
#16 Skrivet: 15 Dec 2007 20:54
Martin från Bollmora SK hjälpte oss och vi hade jättetrevlig schackturnering på Luciadageni skolan. 19 ungdomar kom och spelade schack. Tack Bollmora SK som hjälpte oss. 
|
shieldfire
Medlem
|
#17 Skrivet: 16 Dec 2007 06:33
Det var så lite så. Hoppas vi kan få igång något mer permanent! 
|