| Författare |
Meddelande |
Life_Is_Basketball
Medlem
|
#1 Skrivet: 30 Jul 2007 09:43
Tjabba :blink: Jag har presis blivit medlem :upp:´men jag vet inte hur man gör för att spela schack??? :ledsen:
|
farbrorjo
Medlem
|
#2 Skrivet: 30 Jul 2007 10:06
Det finns två huvudvarianter - klicka på en spelare du vill möta och så får du upp en meny med presentation för denne (först hittar du denne spelare genom att kolla på vilka som är inloggade i menyn till höger). Mitt råd är att du -precis som Erik tipsar om, möter någon som ligger i närheten av din egen rating. Sedan ställer du in typen av utmaning: Antal partier/vitt eller svart för dig eller slumpat/rankat eller orankat/betänketid per dag eller totalt per parti o s v. När du är klar klickar du på utmana och sedan väntar du på att din motståndare accepterar eller avböjer utmaningen. Om du känner någon som redan spelar här kan han eller hon hjälpa dig med eventuella frågor, annars finns bra förklaringar under FAQ i vänsterkolumnen om du scrollar dig dit. Annars kan du skicka en allmän utmaning som vem som helst får anta inom det ratingintervall du önskar: Exempel - nu börjar du med 1400 som alla nyregistrerade - då ställer du in t ex 1300-1500 så att ditt motstånd varken blir för svårt eller lätt. Ja, sedan är det bara att spela - lycka till och välkommen till S O!
farbrorjo/Jonas W
|
Fritze
Medlem
|
#3 Skrivet: 30 Jul 2007 13:04
Schack* stavas det
|
emilboy
Medlem
|
#4 Skrivet: 6 Mar 2008 19:54
det stavas shack
|
Fritz_9_1.09GHz
Medlem
|
#5 Skrivet: 6 Mar 2008 23:53
håller med Fritze
|
Rocket_pawn
Medlem
|
#6 Skrivet: 7 Mar 2008 14:23
Hmmmmmmm, Vem väkte denna tråd ur graven!
emilboy!!!! varför??
|
Hjuling
Moderator
|
#7 Skrivet: 7 Mar 2008 14:33
Hör av dig till zohar, Hjulingeller Kriall om du har frågor
|