| Författare |
Meddelande |
Python
Medlem
|
#1 Skrivet: 27 Jul 2007 16:47
Själv har jag visat upp tröjan på BB i Umeå och på Lycksele djurpark 
|
KGB1
Moderator
|
#2 Skrivet: 27 Jul 2007 17:37
Oj, många ställen Gotland, Åstol, olika fester på jobbet osv. Roligaste komentaren fick jag på systembolaget i Kungälv. Och det är då man tar flaskan till hjälp hehe.
|
Anonym
Medlem
|
#3 Skrivet: 27 Jul 2007 17:59
"Vart har ni visat upp sO-tröjan"
Nu måste jag vara lite petig. Jag antar att du menar :"Var har ni visat upp sO-tröjan".
|
master4
Medlem
|
#4 Skrivet: 27 Jul 2007 18:38
En ny svensklärare som är framme!Har man inget att skriva om ,så går det ju alldeles utmärkt att kritisera andras stavning!larvigt
|
alvar
Medlem
|
#5 Skrivet: 27 Jul 2007 18:38
jag har visat upp den i FRANKRIKE!
nere i nice området..
och sen på stan i lund..
några fransmän lär ändå inte gå in här
//alvar
|
Anonym
Medlem
|
#6 Skrivet: 27 Jul 2007 18:46
Citerar: master4, #4: En ny svensklärare som är framme!Har man inget att skriva om ,så går det ju alldeles utmärkt att kritisera andras stavning!larvigt
Tycker du inte att man kan kräva en viss grad av språklig korrekthet? Om man skriver vart istället för var, kan det gå som det gick för den här personen.
-Vart går bussen till Norrmalmstorg?
-Den går till Norrmalmstorg!
|
Python
Medlem
|
#7 Skrivet: 27 Jul 2007 18:46
Citerar: Anonym, #3: Nu måste jag vara lite petig. Jag antar att du menar :"Var har ni visat upp sO-tröjan".
Äsch..så dumt av mig. Jag bor ju i Västerbotten nu mera, så givetvis var det felstavat. Det skulle ju vara "Vars har ni visat upp sO-tröjan." *flinar stort*
|
GM-DarkSide
Medlem
|
#8 Skrivet: 27 Jul 2007 18:58
Ska man vara petig:
Vilka geografiska positioner har ni och era kort-ärmade tröjor med SO-tryck varit på samtidigt.
Eller nått 
|
KGB1
Moderator
|
#9 Skrivet: 27 Jul 2007 19:20
Jösses. Om man inte fattar så låt bli...
|
Anonym
Medlem
|
#10 Skrivet: 27 Jul 2007 19:45
Citerar: KGB1, #9: Jösses. Om man inte fattar så låt bli...
Hur kan du kräva att man ska förstå något som inte är korrekt formulerat? Det är upp till den som skriver. Skriver man inte korrekt grammatiskt, får man faktiskt räkna med att folk inte begriper det som man skriver., vilket är förståligt, eftersom man inte formulerade sig på ett bra sätt.
|
Leo_
Medlem
|
#11 Skrivet: 27 Jul 2007 19:47
Citerar: Anonym, #10: förståligt
du kanske menade "förståeligt" 
|
Anonym
Medlem
|
#12 Skrivet: 27 Jul 2007 19:51
Citerar: Leo_, #11: du kanske menade "förståeligt"
Ja, det menade jag. 
|
discoduck76
Medlem
|
#13 Skrivet: 27 Jul 2007 20:12
Men vad fan lägg ner. Du förstod ju vad han menade ändå. Orka....
|
Anonym
Medlem
|
#14 Skrivet: 27 Jul 2007 20:21
Citerar: discoduck76, #13: Men vad fan lägg ner. Du förstod ju vad han menade ändå. Orka....
Ja, kanske det, men det är inte jag som uppsåtligen bryter mot forumets regler genom att använda svordomar.
|
KGB1
Moderator
|
#15 Skrivet: 27 Jul 2007 20:29
#10 Jag kräver inte att man ska förstå. Men du viste tydligen va han menade endå så..? Va jag menade, va att om man inte förstår så väntar man eller frågar osv. Hur kul är det att rätta folk & fä ?
|
Python
Medlem
|
#16 Skrivet: 27 Jul 2007 20:30
Okej Snälla! Kan vi åtminstone hålla oss till ämnet?! Jag tänkte det här kunde bli en kul tråd där man kunde flasha med alla coola ställen man besökt under semestern och visat upp sO-loggan
Please!
|
KGB1
Moderator
|
#17 Skrivet: 27 Jul 2007 20:42
Fick en komentar (andra tröjan) vilket brädde då? Men den fattade jag inte. Stämde inte in i sammanhanget. (köpte färsk fisk i Varberg)
|
master4
Medlem
|
#18 Skrivet: 27 Jul 2007 21:34
master:En ny svensklärare som är framme!Har man inget att skriva om ,så går det ju alldeles utmärkt att kritisera andras stavning!larvigt
Anonym:
Tycker du inte att man kan kräva en viss grad av språklig korrekthet? Om man skriver vart istället för var, kan det gå som det gick för den här personen. Jo en viss stavningsförmåga är väll så klart berättigad,men att komma som du o tjaffsa om det ska vara VAR eller VART är ju bara bullshit]

|
Darlanio
Medlem
|
#19 Skrivet: 27 Jul 2007 22:02
Haft tröjan på jobbet, på Schack-SM samt runt om i Västerås, Köping, Stockholm, Enköping m.m.
/Stefan
|
Grön_Mamba
Medlem
|
#20 Skrivet: 27 Jul 2007 23:11 - Redigerad av: Grön_Mamba
Anonymiteter visar sig ha en sjusärdeles förmåga att fördärva seriösa resonemang
i varenda tråd i SO. Det är inte bra och kanske det är på tiden att administratören
börjar ställa krav på medlemmars identitet.
Har varit på SO ett års tid nu och har börjat tröttna på folk som kan slänga ut sig
vad som helst utan att behöva stå för vad dom säger.
Med en verifierad identitet skulle vi slippa för sådant. Ty dom flesta är här för att
spela schack. Endast en liten klick av dessa anonyma bjäbbapor fördärvar allt.
|
KGB1
Moderator
|
#21 Skrivet: 27 Jul 2007 23:53
Vanligaste komentaren har varit. "spelar DU schack" hehe. Kanske är det så att om man brukar ha AC/DC på bröstet så är inte det dom tror om en hehe.
|
Stenis57
Medlem
|
#22 Skrivet: 28 Jul 2007 00:05
Vi kanske skulle ha schackkalsonger, med enkel text på framsidan som: tornet, kungen, löparen, hästen etc. Min fru hade nog gillat det.
|
KGB1
Moderator
|
#23 Skrivet: 28 Jul 2007 00:26
Hade en gång ett par kalsonger där det stod Blåvit fram och Gais bak hehe, men dom fick jag aldrig visa för några damer. (var för ung)
|
GM-DarkSide
Medlem
|
#24 Skrivet: 28 Jul 2007 00:28
"Bönder utrotningshotade pga Springare, Löpare och Damer"
dum text men själva ideen är okej 
|
MalmöLeif
Medlem
|
#25 Skrivet: 28 Jul 2007 00:44
"Schack: det bästa drag-spelet"
|
KGB1
Moderator
|
#26 Skrivet: 28 Jul 2007 00:44
Ölen börjar ta slut, så vem är jag att kritesera. Men var var din tröja och vissade upp sig? Det var deta tråden handla om. Själv har jag bidragit och fått goa komentarer, så det måste vara fler som har några minnen av sin tröja hehe. Nu kommer nog stavnings polisen snart och är sur på mig, men jag är inte sur, bara lite onykter hehe 
|
stefan67
Medlem
|
#27 Skrivet: 7 Aug 2007 00:04 - Redigerad av: stefan67
Apropå "var-vart-förståeligt-diskussionen"....
"Märk inte ord då du vet vad jag menar", brukar min mor säga!
|
röding2
Medlem
|
#28 Skrivet: 7 Aug 2007 01:14
Förståeligt
förståligt
för stolligt
för dåligt
här i norrland säger vi negationen O framför en massa ord.
Inte bara som det korrekta O-sannolik utan även tex o-varit.
" Jag har ovari å handla "
Eller va sägs om detta av mej konstruerat :
" Han fick inte hyra lägenheten
alltså fick han o-hyra
vilket är en jävla o-lägenhet "
|
Capt_Nemo
Medlem
|
#29 Skrivet: 7 Aug 2007 01:37
Hela Storbritannien och Beneluxländerna (kallas de så?)... Jobbar på tanker och har den på mig i arbetet, hehe!
|
shieldfire
Medlem
|
#30 Skrivet: 7 Aug 2007 04:46
Citerar: röding2, #28: här i norrland säger vi negationen O framför en massa ord.
Det är coolt, alla småbarnsföräldrar känner igenet.
|