Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Syftet är egen vinning?
Författare Meddelande
Laxfiskarn
Medlem
#1 Skrivet: 19 Jun 2004 14:28

Angående fair play frågan.
Det var någon som undrade över syftet?
jag tror att syftet är för egen vinning, på så sett att spelare han möter mycket och slår blir mer värda om dessa lyckas samla på sig poäng i sina andra matcher, alltså ett sett att få bättre betalt för sina segrar?. alla kämpar mot toppen på olika sett. en del med hm ja vad ska man säja!.
hs Laxfiskarn

scythehorror
Medlem
#2 Skrivet: 19 Jun 2004 23:58

Min teori:
jag tror helt enkelt att personen i fråga tyckte att det var ett intressant parti som han ville kolla närmare på. Sedan hittade han ett superpt drag som han ville dela med sig av och gjorde det. han tänkte nog inte alls på att de som spelade partiet skulle bli sura, det är säkert vad han och hans kompisar brukar göra i sina partier.

Sen kanske han skulle ha frågat först, men jag tror inte på konspirationsteorierna om att han skulle göra det för att tjäna raitingpoäng eller nåt annat (möjligen äran).
Ska tillägas att det bara är min teori och skulle inte tro att den skyldige vågar erkänna med tanke på hur spelarna reagerat hittills.

zlatan21
Medlem
#3 Skrivet: 20 Jun 2004 19:35

Hej asvo och crazyhorse,
Jag förstår att ni inte kan lita på mig eller någon annan motståndare.
Men ni kan åtminstone kontrollera det genom att låta era motorer att analysera mina partier. Om jag har gjort mina drag som motorer förslår, var snäll och informera mig.
Då köper jag min första schackbok, lär mig teori och kanske söker mig till en schackklubb.

Detta är ett ämne som vi kan diskutera i evighet om, men jag vill inte bli utesluten från den här sidan som Kenneth Frey från CAPA eller Juan Morgado från ICCF.

Om någon av er har upplevt mina inlägg som personangrepp, ber jag så mycket om ursäkt,
det var inte meningen.

Mest reagerade jag mot den hjälpande personen som smyger sig till andras partier.

Hälsningar
Zlatan

zlatan21
Medlem
#4 Skrivet: 20 Jun 2004 20:17

Oj, det ovanstående inlägget hamnade i fel forum.
Det hör till "fair play vad är det?"
Ursäkta.
Hälsningar
Zlatan

Du måste logga in för att kunna posta!