| Författare |
Meddelande |
erik
Moderator
|
#1 Skrivet: 17 Jun 2004 20:10
Nu ser jag att alla semifinaler är slutspelade! Så vi kan dra igång finalen och spel om tredjeplats inom några dagar. I Grupp 2 så är det lika mellan två spelare, så det ser inte bättre ut än att vi får lotta fram vinnaren i gruppen. Lite tråkigt, men men.. Jag gör det också inom nån dag. ((erik
|
yakoub
Medlem
|
#2 Skrivet: 17 Jun 2004 20:16
Varför ska vinnaren lottas fram? Låt dom göra upp om saken - fram med brädet bara! Allt annat verkar vansinnigt.
|
Thomson1
Medlem
|
#3 Skrivet: 17 Jun 2004 20:23
Att lotta är väl inte helt hundra...jag kan inget om schacktävlingar,men att lotta verkar lite slumpartat,och orättvist.
|
yakoub
Medlem
|
#4 Skrivet: 17 Jun 2004 20:29
Precis.
|
Larsa
Medlem
|
#5 Skrivet: 17 Jun 2004 20:30
Skärpning Erik!!! Inte lottar man sådant... Att vinna genom lottning är knappast hedervärt! Låt dom kriga i stället!
|
lubbeluring
Medlem
|
#6 Skrivet: 17 Jun 2004 20:33
Varför inte straffsparkar?
|
yakoub
Medlem
|
#7 Skrivet: 17 Jun 2004 20:43
Sten sax påse.
|
Thomson1
Medlem
|
#8 Skrivet: 17 Jun 2004 20:47
Turneringen har ju hållt på en evighet redan,gör väl inget om det blir två partier till. (3 dagar) Dom kan väl spela bägge samtidigt,det är ju inga dunungar som ska mötas.... Vad tycker ni spelare själva??
|
crazyhorse
Medlem
|
#9 Skrivet: 17 Jun 2004 22:03
jag skänker platsen till kgbb... Jag tycker han är värd den jag :-)
|
erik
Moderator
|
#10 Skrivet: 18 Jun 2004 15:06
Jag håller med er om att lottning känns galet, men det är ju faktiskt så det går till i turneringar (?) Annars kan man hålla på hur länge som helst. Gentlemannamässigt av dig crazyhorse:D Men tänk på att du ändå måste spela om tredjeplatsen, så det är inte så att du slipper spela :P
|
asvo
Medlem
|
#11 Skrivet: 18 Jun 2004 15:17
Jo kgbb har många fans med all rätt . De skulle ju blivit besvikna annars det var väl det du tänkte på crazyhorse ? Jag satte mina pengar på honom redan i starten !
|
crazyhorse
Medlem
|
#12 Skrivet: 18 Jun 2004 16:30
hmm spel om tredjeplatsen avstår jag också, det blir WO där. Men jag hoppas jag slipper rasa i ranking för det? :-) Varför inte sätta in någon annan spelare istället för mig? Och visst jag vill inte göra kgbb fans besvikna med att spela ut honom ;)
|
lubbeluring
Medlem
|
#13 Skrivet: 18 Jun 2004 17:18
Sätt in Kim Källström!
|
Thomson1
Medlem
|
#14 Skrivet: 18 Jun 2004 23:13
Visst,synnerligen gentlemannamässigt av crazyhorse...men ...erik,hålla på hur länge som helst...nu är det två partier,varför hålla på "reglerna" jag är inte så schackkunnig inom tävlingar...men låt dom spela...dom inblandade vill inte ens spela om tredje plats...
|
Thomson1
Medlem
|
#15 Skrivet: 19 Jun 2004 02:08
...och vad tycker kgbb?? Bli lottad och förlora och sedan spela om tredje plats...skulle också tacka nej! Jag tycker fortfarande dom ska spela igen mot varann,heder till crazyhorse som hellre inte spelar alls än blir lottad till förlust.
|
tornet
Medlem
|
#16 Skrivet: 19 Jun 2004 08:01
Varför inte använda antalet drag som avgörande?Den som haft lägst antal drag för att vinna bör då gå vidare? Om det är lika kan man jämföra med grundomgången.
|
erik
Moderator
|
#17 Skrivet: 19 Jun 2004 09:46
tornet: att vinna med lägst antal drag kännetecknar inte den bästa spelaren, det beror helt på öppningen och varianter, samt vilket slags spel man för. Thomson1: vad gör vi om det blir remi igen, ska dom spela ett till parti? I informationen för turneringen http://www.pambu.com/schack/chess/?page=turn/gp_asvo_start så står tydligt särskiljningsreglerna, och det är dem vi ska följa. Det var dumt av mig att (nästan) skicka ut ämnet som en fråga på forumet. Jag märker att jag inte har någon rutin i såna här fall ;) Alltså lottas finalspelaren från grupp 2 fram, mellan crazyhorse och kgbb som ska möta Maria i finalen. crazyhorse är också med på det och skrev så här till mig: [i]crazyhorse skrev 2004-06-18 16:32:53... =========================== svårt dilemma. Det känns ju som att jag måste spela trots allt nu. Men eftersom jag givit bort min lott till kgbb, trots att han protesterade mot detta. Så ska väl han få finalplatsen? Jag överlåter detta till dig. Dra lott om du känner för det och jag spelar mina partier som dyker upp. mvh Peter [/i] ((erik
|
crazyhorse
Medlem
|
#18 Skrivet: 19 Jun 2004 11:27
må bäste man/kvinna vinna
|
Maria
Medlem
|
#19 Skrivet: 19 Jun 2004 12:09
Vilken dag kan man börja dra i finalspelet ?
|
Thomson1
Medlem
|
#20 Skrivet: 19 Jun 2004 19:06
Visst,jag har sett reglerna. Jag är bara inte van att en segrare lottas fram... Annars gäller det ju i andra sporter att man ska spela om segern,sedan förlängning,sedan straffsparkar,ev.sudden eller Golden Goal... Men att lotta tycker jag är sådär...men nu är det ju så...ska bli intressant att följa resten av turneringen! :)
|
erik
Moderator
|
#21 Skrivet: 19 Jun 2004 23:25
I veckan som kommer ska de sista matcherna startas. Jag återkommer mer specifikt i morgon kväll. ((erik
|
scythehorror
Medlem
|
#22 Skrivet: 20 Jun 2004 00:06
Ett sätt för att göra det så rättvist å praktiskt som möjligt, skulle kunna vara att alla tre spelade final. Iof så får ju werther då ingen motståndare, men det var faktiskt så att de kom på delad första plats. Men håll dig till ursprungsreglerna erik, detta kan dock vara ett förslag till nästa turnering.
|
erik
Moderator
|
#23 Skrivet: 20 Jun 2004 20:42
Bra idé för kommande turneringar scythehorror. Ang. turneringen så kommer finalpartierna att starta vid midnatt till torsdag. crazyhorse gick vidare till final, och kgbb får spela om tredjeplatsen, efter att jag har lottat. Jag beklagar till dig kgbb, men det var slanten som fick avgöra. ((erik
|