| Författare |
Meddelande |
Larsa
Medlem
|
#1 Skrivet: 7 Maj 2004 21:33
1. Önskar man såg antalet pjäser som är slagna i någon ruta. Svårt att hålla reda på allt när man har många partier i gång samtidigt. 2. Kommunikation med den man spelar med via e-brev direkt på spelsidan i stället för på mina partier. Som det är nu kanske motståndaren inte vet att han fått brev förrän det är dags att säga ”tack för matchen... ” 3. Att man såg direkt när den man spelar med loggat ut. Som det är nu så tar det 25 minuter… Ibland händer det säkert oss alla att man lirar mot någon som drar snabbt och plötsligt händer inget? Jag vet att detta är korr och att man inte behöver stressa men ändå så skulle det vara bra om man såg att personen loggat ut så man vet att man inte behöver vänta i onödan. Alla har ju inte kontakt via e-brev… Kommer inte på något mer nu att önska men det finns säker fler möjligheter till förbättring av denna annars så förnämliga schacksajt. Stort tack till Erik för det! Ps. Detta var inte menat som kritik utan bara synpunkter från en glad schackentusiast som ändå är nöjd som det är! / Larsa
|
Kurre
Medlem
|
#2 Skrivet: 8 Maj 2004 00:16
Instämmer i allt som är sagt. Plus om det är möjligt att automatiskt registrera lite kul statistik typ: bästa erhållna rating, bästa slagna motståndare ex. Sajten är som sagt jättebra! Kurre
|
erik
Moderator
|
#3 Skrivet: 8 Maj 2004 01:05
[b]Utmärkt![/b] Fler förslag är välkomna:D Även om kanske alla inte kan uppfyllas.
|
kielborglund
Medlem
|
#4 Skrivet: 8 Maj 2004 01:23
Instämmer oxå i föregående talares önskemål
|
Thomson1
Medlem
|
#5 Skrivet: 11 Maj 2004 23:42
Att se slagna pjäser skulle vara väldigt underlättande...
|
yakoub
Medlem
|
#6 Skrivet: 11 Maj 2004 23:45
Försök att fokusera på de pjäser du har kvar, det skulle nog underlätta för dig.
|
wonderboy
Medlem
|
#7 Skrivet: 11 Maj 2004 23:50
yepp, se slagna pjäser skulle vara bra. Tack för visdomsordet yakoub, inte underligt att det gått så dåligt för mig i schack då...
|
yakoub
Medlem
|
#8 Skrivet: 11 Maj 2004 23:54
Man lär sig något nytt varje dag.
|
Captain Nemo
Medlem
|
#9 Skrivet: 12 Maj 2004 12:14
En sak: Som jag råkat ut för några gånger och som också står på faq. Vissa mattställningar registreras inte. Går det inte att årgärda felet i programmet.
|
erik
Moderator
|
#10 Skrivet: 12 Maj 2004 17:00
Min absolut högsta prioritet med schackOnline är att göra själva schackspelet felfritt, nu händer det ibland att partier blir schackmatt fastän de inte är det eller inte schackmatt fastän det är det. Liksom att pjäserna hoppar fel ibland. Att åtgärda dessa saker är det svåraste jag har stått inför hittills och jag jobbar på det, och gör små små framsteg, men det är mkt svårt. I sommar har jag planerat att få det fixat ordentligt. Att se slagna pjäser har inte haft hög prioritet för mig, eftersom man egentligen inte ska behöva det när man spelar schack. På många onlineställen ser man funktionen iofs. I närspel så är det jätteviktigt att inte lita på att motståndaren har tagit så många pjäser som han har stående brevid brädet, eftersom han lätt kan gömma en pjäs i handen eller likn. Jag tror på att istället lära sig att se på brädet vilka pjäser som finns kvar och utan andra hjälpmedel snabbt kunna bedöma ställningar (se schacklitteratur tex.) Har jag fel? I framtiden så kommer nog i alla fall den här funktionen finnas tillgänglig på schackOnline, men den har låg prioritet. ((erik
|
yakoub
Medlem
|
#11 Skrivet: 12 Maj 2004 17:04
I love Pambu. Good work, Erik.
|
Larsa
Medlem
|
#12 Skrivet: 23 Maj 2004 19:46
Önskar även att partier som är en dag på gränsen till att bli förlorade pga tid markeras med rött. Är det någon annan än jag som förlorat partier pga av detta missöde? Grrrrr
|
yakoub
Medlem
|
#13 Skrivet: 23 Maj 2004 19:49
Larsa - ett tips: gör dina drag lite oftare. Tänk så här: tempo. ;)
|
Larsa
Medlem
|
#14 Skrivet: 10 Jun 2004 23:33
Ok - tack för det utomordentliga tipset!
|
kgbb
Medlem
|
#15 Skrivet: 11 Jun 2004 21:58
Det var så lite så..
|
scythehorror
Medlem
|
#16 Skrivet: 13 Jun 2004 16:53
Att man kan bestämma i förväg mellan vilka dagar man ska vara ledig, som det är nu så måste man börja ledigheten samma dag man fyller i den och man glömmer lätt bort att logga in dagen innan man åker.
|
Larsa
Medlem
|
#17 Skrivet: 24 Jun 2004 22:23
Att det fanns en speciell avdelning för snabbschack för oss som vill lira ett helt parti på tex. en timme! Jag vet att det finns andra sajter för detta men det vore ett kul komplement att på denna sajt också kunna lira ett snabbparti…
|
kgbb
Medlem
|
#18 Skrivet: 25 Jun 2004 00:04
Ja,onekligen blir det ibland lite väl segt.Motståndaren går bara in då han måste för att inte förlora på tid. Gör sitt självklara drag. När man så utfört det så är det dax för en välbehövlig vila på någon rekreations ort vid medelhavet(semester).Jag har aldrig förstått dessa människor.Vad är syftet? Är man ute efter att provosera motståndaren? Hoppas man på att vederbörande hinner dö innan partiet hinner avslutas ? Vad är egentligen syftet?
|
Larsa
Medlem
|
#19 Skrivet: 25 Jun 2004 00:15
Ha ha ha det var det kuligaste inlägget på länge... Tack kggb för kommentaren... håller med dig... länge leve Alf Robertsson...
|
breschnew
Medlem
|
#20 Skrivet: 25 Jun 2004 00:19
Ja ,Kära Kg! Jag kan väl ibland tycka att du svammlar lite väl mycket"skit". Men här ligger det väl kanske ändå något i vad du säger."ligger en hund begraven" "en gädda som lurar i vassen" Kg! ,med tanke på din begynnande skrumplever så skulle jag rekomendera att dra snabbt!
|
zebb
Medlem
|
#21 Skrivet: 25 Jun 2004 00:28
eeh! Hörde jag nåt om att dra snabbt!? Well! det gäller att sikta rätt också! Rid on! /Zebb Mackahan
|
yakoub
Medlem
|
#22 Skrivet: 25 Jun 2004 03:02
Ditt drag.
|
yakoub
Medlem
|
#23 Skrivet: 25 Jun 2004 04:22
Natten är ung.