| Författare |
Meddelande |
scythehorror
Medlem
|
#1 Skrivet: 2 Mar 2004 16:54
[u][b]MINI-TURNERING[/b][/u] Hur blev det med den där jävla mini-turneringen? Om alla vägrar att sätta igång en så får väl jag göra det då, här är er chans som missade den ordinarie turneringen!! Jag skulle uppskatta om man inte skriver in oseriösa inlägg på den här platsen. Regler: De fem första som anmäler sig här är med(detta kan ändras, om det är 11 så kan man tex köra två grupper och så får vinnarna av varje grupp mötas i en final) och vi kör 7-dagars betänketid, alla möter alla. [b]Man måste kunna starta fem nya partier[/b] annars kan man inte vara med. I de fall då spelare slutar på samma poäng gäller den stora turneringens särskillningsregler, med tilläget att om det fortfarande inte finns någon vinnare är det först flest svarta partier som räknas och till slut vem som hade svart i inbördes möte. Jag vill att man i den här turneringen kör utan datorhjälp. Partierna startas imorgon onsdag 3/3 på det vanliga sättet(den ena utmanar den andre), om tillräckligt många anmält sig. Det finns inga andra "krav" och resultaten redovisar man här. OK, då kör vi!
|
kgbb
Medlem
|
#2 Skrivet: 2 Mar 2004 17:04
oj oj oj ,låter alldeles för militäriskt för min smak! usch å fy!
|
scythehorror
Medlem
|
#3 Skrivet: 2 Mar 2004 17:12
Anledningen är att det inte skulle finnas så många oklarheter så att folk skulle behöva fråga och disskutera här inne.
|
champ
Medlem
|
#4 Skrivet: 2 Mar 2004 17:20
jag anmäler mig på turneringen tack på förhand
|
kentagon
Medlem
|
#5 Skrivet: 2 Mar 2004 17:45
jag är med i turneringen...
|
novisen
Medlem
|
#6 Skrivet: 2 Mar 2004 18:36
jag också....
|
welder
Medlem
|
#7 Skrivet: 2 Mar 2004 18:37
även svetsaren är med....
|
kgbb
Medlem
|
#8 Skrivet: 2 Mar 2004 18:38
jag också!? du vill alltså att jag trimmar din moppe också!?
|
breschnew
Medlem
|
#9 Skrivet: 2 Mar 2004 18:44
ja,nu tycker jag väl ändå inte att vi ska belasta kgbb med att trimma era gamla mopeder ,han har faktiskt annat att tänka på,just nu har han lyckats med att få in en mutter i innerörat,ops,nu hör jag att han muttrar lite!!
|
novisen
Medlem
|
#10 Skrivet: 2 Mar 2004 19:00
:ee ja du har nog ställt rätt diagnos på vår broder, själv var jag inne på en bonde i hjärnan,men du har nog rätt....
|
kgbb
Medlem
|
#11 Skrivet: 2 Mar 2004 19:08
he he he,så ja pojkar kivas inte nu.Låt oss istället taga oss ett par rejäla supar som det anstår ett par gentlemen av våran kaliber!!
|
kgbb
Medlem
|
#12 Skrivet: 2 Mar 2004 19:10
har för övrigt fått ut muttern ur örat.Trodde det var vaxpropp men det var mutter!
|
kgbb
Medlem
|
#13 Skrivet: 2 Mar 2004 19:25
Ja, jag minns sm i Sundsvall-89 I :a ronden skulle jag möta Bonde i 2:a Herr Matt! ja,vad ska man säga , man har ju vandrat den långa vägen ,inte fått mycket gratis,men jag har kämpat tappert för att slutligen nå den position som jag innehar idag,detta trots att jag i mitt 1:a sm ställdes öga mot öga med herr Bonde å Herr Matt
|
kgbb
Medlem
|
#14 Skrivet: 2 Mar 2004 19:29
Nee ! fy bubblan också! vet ni vad? presis när jag fått ut muttern ur örat så fick jag in en spik! Tro det eller ej!?
|
Soder
Medlem
|
#15 Skrivet: 2 Mar 2004 19:35
Är det inte dumt att köra in en spik i örat?
|
kgbb
Medlem
|
#16 Skrivet: 2 Mar 2004 19:40
jo naturligtvis är det ingenting som jag vill rekomendera,men du vet hur det är ibland,man har bråttom när man ska sätta upp en tavla å så vips så sitter spiken där.. inte i väggen utan i örat!
|
champ
Medlem
|
#17 Skrivet: 2 Mar 2004 19:52
hoppas erik tar på allvar det här som scythehorror skrev där uppe vips så är man borta. när ni ska leka på denna sida fast det står klart o tydligt i spalten högst upp
|
asvo
Medlem
|
#18 Skrivet: 2 Mar 2004 19:54
Foruminlägg av: scythehorror MINI-TURNERING Idag 16:54 MINI-TURNERING Hur blev det med den där jävla mini-turneringen? Om alla vägrar att sätta igång en så får väl jag göra det då, här är er chans som missade den ordinarie turneringen!! Jag skulle uppskatta om man inte skriver in oseriösa inlägg på den här platsen. Regler: De fem första som anmäler sig här är med(detta kan ändras, om det är 11 så kan man tex köra två grupper och så får vinnarna av varje grupp mötas i en final) och vi kör 7-dagars betänketid, alla möter alla. Man måste kunna starta fem nya partier annars kan man inte vara med. I de fall då spelare slutar på samma poäng gäller den stora turneringens särskillningsregler, med tilläget att om det fortfarande inte finns någon vinnare är det först flest svarta partier som räknas och till slut vem som hade svart i inbördes möte. Jag vill att man i den här turneringen kör utan datorhjälp. Partierna startas imorgon onsdag 3/3 på det vanliga sättet(den ena utmanar den andre), om tillräckligt många anmält sig. Det finns inga andra "krav" och resultaten redovisar man här. OK, då kör vi!
|
kgbb
Medlem
|
#19 Skrivet: 2 Mar 2004 20:14
ja kära älskade vänner.Jag skall nu i denna ödesmättade timma helt kortfattat försöka att utan sentimentalitet å annat tjafs försöka att återge mitt liv. Som sannerligen inte alltid varit lätt men där jag likt en Karl den12:e burit mitt huvud högt även då vinden legat på å piskat mitt ansikte som vinden en gång gjorde vid slaget vid Narva!.Vad som onekligen slår mig vid en sammanfattning är ju det faktum att ingenting,jag upprepar absolut ingenting engagerat folket såsom det oerhörda faktum att Asvo använder sig av ett datorprogram då han spelar korrschack. Jag har ju ändå ventilerat allt från min älskarinnas strumpeband till dom vackraste dikter av August Strindberg.Med dessa ord vill jag härmed klargöra att jag har tappat allt hopp om mänskligheten och ser därför ingen anledning för en gammal stofil som mig att prata om triviala saker som liv å död när det finns så vicktiga saker att tala om som:-varför använder Asvo program? Tack för mig kära vänner! Härmed ber jag att vördnatsfullt få äran att begå harakiri!!!! aaaaahhhhhhhhh!!!!!!
|
nisse
Medlem
|
#20 Skrivet: 2 Mar 2004 20:37
vill bara beklaga mig lite.. Man gör ett drag, precis som det är gjort kommer man på att man är matt i ett drag för att man gjorde så och inte gick med kungen åt andra hållet.. Synd att man inte kan ångra sig.. Fast släppt är väl släppt även på korr..
|
Soder
Medlem
|
#21 Skrivet: 2 Mar 2004 20:50
Livet är hårt ibland...
|
zebb
Medlem
|
#22 Skrivet: 2 Mar 2004 20:58
he he, well just ride on kid!! he he
|
erik
Moderator
|
#23 Skrivet: 2 Mar 2004 23:03
Om man startar en seriös tråd, så tror jag att man förväntar sig mestadels seriösa svar. *vänder mig mot kgbb*. scythehorror skrev: [i]Jag skulle uppskatta om man inte skriver in oseriösa inlägg på den här platsen[/i] respektera.
|
gjers
Medlem
|
#24 Skrivet: 2 Mar 2004 23:20
hej jag är gärna med, laxfiskarn
|
scythehorror
Medlem
|
#25 Skrivet: 3 Mar 2004 08:02
OK, då har jag tillräckligt med folk anmälda, men tyvvär så kunde inte novisen och kentagon vara med pga för många pågående partier. De tävlande blir: champ welder kgbb gjers scythehorror och breschnew!
|
scythehorror
Medlem
|
#26 Skrivet: 3 Mar 2004 08:08
ok, utmana varandra och se till så att ni inte startar flera partier(på samma gång) mot samma person så det blir oklart vilket som är turnerimgspartiet. Sedan gäller det att hålla reda på dom också! Som sagt är det 7 dagars och det för att man ska kunna åka bort några dagar (över en helg eller så) utan att vara rädd att förlora partierna på tid.
|
scythehorror
Medlem
|
#27 Skrivet: 3 Mar 2004 15:01
ett litet test bara. spelare Cham Weld Kgbb Gjer Scyt Bres CHAM ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart WELD ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart KGBB ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart GJERS ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart SCYT ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart BRES ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart ejklart
|
scythehorror
Medlem
|
#28 Skrivet: 3 Mar 2004 15:19
[b]Startskottet har gått![/b] När ni rapporterar era resultat(det lär ju dröja ett tag), så skulle det vara bra om ni samtidigt berättar vem som var [b]svart[/b] så kan jag skriva upp det i min tabell här hemma!
|
erik
Moderator
|
#29 Skrivet: 3 Mar 2004 16:27
Jättebra! När du fått in de flesta resultaten, mejla till mig så kan jag göra en tabell under Rondlistor åt er. ((erik
|
breschnew
Medlem
|
#30 Skrivet: 3 Mar 2004 18:17
Har ni skämtat aprillo med gamle Breschnew?Har ju fått svart i alla! partier!/Leonid
|