Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Dödstråkigt schackspel...
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
Gurra602
Medlem
#1 Skrivet: 18 Jul 2005 17:30

Finns det ingen här som orkar spela ett parti som är klart inom 1 dygn? Alla är ju bara sååå seeega här. "G"

rost
Medlem
#2 Skrivet: 18 Jul 2005 17:35

jag spelar gärna, utmana mig.rost.

killer666
Medlem
#3 Skrivet: 19 Jul 2005 00:32

ingen vill spela

killer666
Medlem
#4 Skrivet: 19 Jul 2005 00:35

hallå. sooovvvvveeeeerrrrrrrrrrrrrrr niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ellllllllllleeeerrrrrrrrrrrrrrrrrr.

lupus75
Medlem
#5 Skrivet: 19 Jul 2005 12:24

Halv ett på natten, en vardag, ja de flesta sover nog då...

alvar
Medlem
#6 Skrivet: 19 Jul 2005 13:17

ja men inte alla:blink::ler::retas:

vilhelm
Medlem
#7 Skrivet: 19 Jul 2005 22:51

håller med gurra!Har förlorat ett antal(massa)parties pga seghet orkar hellt enkelt inte..kanske borde jag be om ursäkt för det...eller men snälla!Ni stod ju ändå på förlust...elller?:skratt:

vilhelm
Medlem
#8 Skrivet: 20 Jul 2005 00:09

även för mycket BIRK kan ha sina orsaker:blink::ledsen:birk=mjöd=öl

sören
Medlem
#9 Skrivet: 20 Jul 2005 16:33

även för mycket BIRK kan ha sina orsakerbirk=mjöd=öl=koso

sören
Medlem
#10 Skrivet: 20 Jul 2005 16:34

Stigge
Medlem
#11 Skrivet: 20 Jul 2005 19:15

Utmana mig! Jag lovar att göra minst 3 drag om dagen...
Jag "spelar" f n ett parti med ett drag varannan dag. Bara bönder kvar och alla är låsta. Vi flyttar bara runt kungarna.... Seeeeegt. Jag måste ge upp eftersom han inte accepterar remi.

Gurra602
Medlem
#12 Skrivet: 20 Jul 2005 19:48

Ett drag varannan dag? Det låter ju snabbt ändå. Jag har ett parti där jag har Dam,springare,löpare och bonde mot Kung och springare(snart bara Kung). Motståndaren bara skuttar omkring var fjärde dag. Jag vet inte vad motståndaren vill uppnå egentligen. Jag tror det är rent jävelskap bara. Jag får också lust att bara ge upp, men va fan det är kanske det han är ute efter, så jag får väl hålla ut ändå. Korrschack är ju ändå korrschack, så man kanske inte ska klaga. :-) "G"

okropotkin
Medlem
#13 Skrivet: 20 Jul 2005 22:28

Har du frågat motståndaren vad hon/han vill uppnå? Det gjorde jag när dagarna gick, motspelaren skulle förlora en pjäs och ville inte riktigt acceptera detta, tror jag. Det är fördelen med den här sajten att man kan föra en vettig dialog med sina motspelare. På Yahoo chess där partierna klaras av mellan 1-20 minuter kan den dialogen vara full med oförskämdheter. Och det är ju inte så kul.

stelin
Medlem
#14 Skrivet: 20 Jul 2005 22:28

Ja just det..det är inte alla som har tid att sitta framför datorn hela dagaran.

Mayo
Medlem
#15 Skrivet: 21 Jul 2005 08:48

Vill man spela snabbt kan man väl ta FICS eller ICC istället.

Gurra602
Medlem
#16 Skrivet: 21 Jul 2005 15:27

Och varför ska det vara så svårt att göra två-tre drag när man är inloggad här då?
Ni som inte är beredd att spela när ni är inloggade, kan inte ni skicka ert drag med e-post ist.? Det finns många här på sajten som inte är rädd att flytta pjäser när de är inloggade, och tur är väl att jag känner till vilka de är. Ni som känner er träffade kan ta åt sig, alla andra UTMANA INTE MIG! "G"

lupus75
Medlem
#17 Skrivet: 21 Jul 2005 15:33

hehe, ibland när jag loggar in så har jag kanske bara några sekunder över, men jag loggar in för att se om någon gjort något drag så jag vet vad jag har att fundera på.
Sedan kanske jag återgår till mitt arbete men har fönstret för SO öppet, däremot betyder inte det att jag har tid att sitta och göra drag.

Det är nog EN av MÅNGA olika anledningar till att folk inte alltid gör drag fast de är inloggade, istället för att tro att folk är dumma i huvudet kanske du ska tänka efter lite och försöka förstå att det troligen finns en anledning som av din motspelare är relevant.

Passar det inte så tycker jag man kan ge upp partiet och skriva på sin sida vad man vill, och föra en dialog med de man ska spela med.

Den lösningen är ganska enkel.

Gurra602
Medlem
#18 Skrivet: 21 Jul 2005 15:43

Åh jösses vilket skitsnack! Jag tycker inte att folk är dumma i huvudet. Om du nu loggar in och har säg 10 partier igång, skriver du då ned motståndarnas drag och sitter och tänker ut nåt motdrag. Självklart gör du inte det. Och varför spelar en del så snabbt ett tag när det ser bra ut för att sedan när det går åt andra hållet helt sluta spela? Det har jag ofta funderat över. Ibland har jag faktiskt skrivit till personen i fråga och undrat, och fått till svar att de har mycket annat att göra. Varför spelar de då så snabbt när de ligger bra till? Jag kräver inte alls att alla ska spela snabbt, jag vill bara att de gör nåt motdrag när de ändå är inloggade. "G"

lupus75
Medlem
#19 Skrivet: 21 Jul 2005 16:03

Jag har sällan 10 partier igång på en gång, men kan jag inte hålla reda på partierna så vet jag att det är min tur, och gör det så snart jag har tid, jag arbetar framför en dator, men det betyder inte att jag när som helst kan rikta min energi mot ett schackspel.
Det är en självklarhet att man behöver tänka längre när man sitter i en dålig situation, när man ligger bra till så är det enklare att chansa lite och folk kanske inte tänker sig för lika mycket då.

Gurra602
Medlem
#20 Skrivet: 22 Jul 2005 20:23

svar till #13. Vissa spelare går det helt enkelt inte att föra en vettig dialog med. Det är många här som inte ens tackar för god match, vilket jag tycker hör till god sed. De flesta här har jag bra koll på och har fin kommunikation med, sen finns det även såna som som inte svarar på tacket. För djävligt tycker jag. Vad tycker ni? "G"

MalmöLeif
Medlem
#21 Skrivet: 22 Jul 2005 21:01

De allra flesta jag mött har varit trevliga..

vilhelm
Medlem
#22 Skrivet: 22 Jul 2005 21:46

svar till 20....har spelat närschack i många år....o jag slutar ej att gruva mig...nått ligger det i "myten" om schack spelare.....sen så vill jag säga:när ni spelar på SO så är det ingen som ser er rodna eller för den delen tjuta..hehe...så man kan lugnt tacka för matchen.....lite anonymt sådär:skratt:

vilhelm
Medlem
#23 Skrivet: 22 Jul 2005 22:08

sen så måste du förstå gurra..att om du snurrat upp mig så jag tappar ansiktet..så är det svårt att föra en vänlig dialog..som typ att ta i hand.....går liksom inte för en del...mången vill ju hellre lägga handen i ansiktet på dig....typ klappa dig på kinden(vänligt men bestämt)...o då blir ju en skriftlig dialog ointressant?hahahaha:skratt:

Opeth
Medlem
#24 Skrivet: 9 Aug 2005 09:30

Håller med mayo, spela på FICS som gäst. Lätt som en plätt, Java-variant finns så man behöver inte ladda nån programvara. Seså, mosa på nu :-)

http://www.freechess.org/

Kriall
Moderator
#25 Skrivet: 10 Aug 2005 08:34

Jag tycker dialogerna är en av tjusningen med att spela på sO. Riktiga schachfanatiker kanske tycker pjäsflyttandet i sig är tillräckligt men jag uppskattar en kontakt med människan bakom pjäserna. Visst händer det att man skickar ett meddelande om matchen - eller att man tackar för kul match - och inte får svar. Men det tillhör ovanligheterna. Alltså - jag håller med dig Gurra.

SA_MARK
Medlem
#26 Skrivet: 10 Aug 2005 09:54

www.blip.se en mkt bra sida.. bli medlem och spela schack :D finns speltider mellan 1min till 120min.. dock inget korrschack.. där spelar bland andra GM EMANUEL BERG..! mkt bra schackspelare där.! joina och lira! där är även chattmöjlighet !

HeNeRgY__93
Medlem
#27 Skrivet: 10 Aug 2005 10:12

Gå in på Www.Kalonline.com . Där finns ett gratis rollspel som man kan ladda ner.:skratt::blink:

Gurra602
Medlem
#28 Skrivet: 11 Aug 2005 13:03

Någon som känner sig manad att spela ett parti blixt. OBS: Jag är inte speciellt duktig på blixt. Brukar bli lite tokigt, men kul är det iaf. "G"

Myran
Medlem
#29 Skrivet: 11 Aug 2005 15:07

ställer alltid på blixt schack
mvh
Myran

Gurra602
Medlem
#30 Skrivet: 12 Aug 2005 20:32

Jag skulle vilja spela ett snabbt parti nu. Är det ingen som känner likadant? "G"

. 1 . 2 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!