| Författare |
Meddelande |
Potamus
Medlem
|
#1 Skrivet: 23 Jun 2005 18:24
Av tidigare diskussioner att döma tycks det vara intressant att spela mot/med schackmotor. Men som gröngöling inom schack/internet-schack har jag inte en aning hur det fungerar. Hur funkar det?
|
Potamus
Medlem
|
#2 Skrivet: 27 Jun 2005 19:18
Jag vet ju att ni vet - det är väl inte "snobbvarning" här? If you have to ask.. you'll never know... - eller?
|
Captain Nemo
Medlem
|
#3 Skrivet: 27 Jun 2005 19:23
Om någon använder ett schackprogram som hjälpmedel, ombeds han att på inställningar ange att han/hon använder schackmotor. Det kommer då att framgå på deras personliga sida.
|
bullaren
Medlem
|
#4 Skrivet: 27 Jun 2005 20:24
Det låter vackert! Men som relativt ny spelare på sajten, men mångårig närschackspelare, blir jag mycket förvånd när man skriver på sin personliga sida att man är nybörjare. men stundtals spelar som en stormästare men det framgår inte att man använder hjälpmedel. Men jag har fått klart för mig vad som gäller att accepterar man inte upplägget är det bara att sluta!
|
lancer
Medlem
|
#5 Skrivet: 27 Jun 2005 21:11
Kommer att sluta spela här det är bra av dom som spelar med hjälpmedel som talar om det sen har vi alla som spelar som stormästare som inte använder spelmotor( bullshit) säger jag det är bara att titta på raitinglistan vissa har bara rusat upp i topp.Sen finns det några ärliga spelare men det är nog få.Skulle tippa på 30procent kanske mindre.
|
Apocalypse
Medlem
|
#6 Skrivet: 27 Jun 2005 21:16
lancer, vilka syftar du på då? spelare som jag t.ex?
|
lancer
Medlem
|
#7 Skrivet: 27 Jun 2005 21:25
Nej du har ju spelat aktivt desutom i 10 år så då kan du säkert spela varierat.jag menar dom som inte har spelat så många år eller nybörjare då spelar man knappast som en stomästare utan hjälp.
|
Johnny
Medlem
|
#8 Skrivet: 27 Jun 2005 21:28
Jag tror inte alls att så många mörkar med motoranvändning. Jag har misstänkt det i några partier men inte ofta. Om man tittar på partierna så är de helt enkelt inte alls av stormästarklass! Men det är korr och man har gott om tid att tänka och stundtals presteras det visst bra partier.
|
Apocalypse
Medlem
|
#9 Skrivet: 27 Jun 2005 21:31
Nu menade jag absolut inte att jag spelar som en stormästare (kommer säkert att aldrig ens komma i närheten) men när du sa: "det är bara att titta på raitinglistan vissa har bara rusat upp i topp" fick det mig att undra. Mvh
|
lancer
Medlem
|
#10 Skrivet: 27 Jun 2005 21:38
Vi har haft den här diskusionen uppe för men det är ok att använda schackmotor men det jag menar att då skall man vara ärlig och tala om det då är det ok tycker jag.
|
Apocalypse
Medlem
|
#11 Skrivet: 27 Jun 2005 21:42
håller med dig :ler:. Förresten, varför ska du sluta spela här sO?
|
lancer
Medlem
|
#12 Skrivet: 27 Jun 2005 21:50
Spelar mest blixt på en del schacksiter tycker det tar för lång tid med partierna här.Annars är det en bra site som Erik gör ett bra jobb med.
|
Apocalypse
Medlem
|
#13 Skrivet: 27 Jun 2005 21:56
Ok. Lycka till! Mvh
|