| Författare |
Meddelande |
amadeus
Medlem
|
#1 Skrivet: 26 Mar 2005 14:30
Varför i hela fridens namn får motståndaren välja vilken pjäs man sätter in efter bondepromovering? Har varit med om detta tidigare, men inte brytt mig eftersom jag låtsas som ingenting och låtit motståndaren sätta in sin dam. Men nu kan jag inte låta bli att bli upprörd! Min motståndare väljer att sätta in en springare och inte en dam för mig, Det är naturligtvis remi med kung och springare mot ensam kung! Men om jag får damen jag valde, mattar jag naturligtvis motståndaren i max 15 drag!
|
Larsa
Medlem
|
#2 Skrivet: 26 Mar 2005 14:36
Vad menar du? Menar du att det är motståndaren som ska välja vad du vill ha? I så fall måste du felrapportera för det är inte så det ska vara!
|
Larsa
Medlem
|
#3 Skrivet: 26 Mar 2005 14:51
Det konstiga är att när jag tittar på dina partier så ser jag ingen sådan ställning? Ligger det någon hund begraven på din gård kanske?
|
MalmöLeif
Medlem
|
#4 Skrivet: 27 Mar 2005 03:02
Jo.. det fenomenet har hänt tidigare här..
|
zokop
Medlem
|
#5 Skrivet: 27 Mar 2005 10:48
Att man väljer springaren??? Så bör man helt enkelt inte göra, det är klart att man ska välja dam om man vill behålla lite värdighet!
|
mrbigman
Medlem
|
#6 Skrivet: 27 Mar 2005 10:59
Vilket parti är det du har problem med? Hittar inget parti som verkar vara fel...
|
Pepperpum
Medlem
|
#7 Skrivet: 27 Mar 2005 11:28
Jag hade också det problemet och oturligtvis också en motståndare som utnyttjade den möjligheten. Jag felrapporterade partiet och allt var som det skulle efter det. Har du felrapporterat Amadeus?
|
erik
Moderator
|
#8 Skrivet: 27 Mar 2005 13:02
Felrapportera som sagt! Det verkar vara lite problem med promoveringsfunktionen, och den kommer att ha hogsta prioritet nar jag val sitter framfor min egen dator :) Glad pask! ((erik
|
zlatan21
Medlem
|
#9 Skrivet: 1 Apr 2005 22:43
Nu hände det igen, fast för min motståndare. Jag fick ruta att välja pjäss för honom, men jag gjorde inte det utan skrev ett medd till honom att felrapportera partiet och meddelade honom att jag kommer att välja damen för honom om han vill fortsätta. Medan jag väntade svar från honom växlade jag till "Mina partier" och eftersom jag inte fick något svar öppnade jag vårt parti och då stod det rätt till, han fick damen. Jag vet inte hur gick det till, men jag tror att den spelare som får den möjlighet att välja för sin motståndare SKA inte göra det utan försök att växla bild, dvs gå till "Mina partier" och sedan till respektive parti. Kanske onte rätt, men värt ett försök. Hälsningar Zlatan21
|
kulan
Medlem
|
#10 Skrivet: 1 Apr 2005 23:36
Felet består i att du var tvungen att välja pjäss .Hade du varit tvungen att välja pjäs så hade det hela säkert ordnat upp sig eventuellt hakat upp sig!
|
zlatan21
Medlem
|
#11 Skrivet: 1 Apr 2005 23:46
Jag var inte tvungen eftersom jag kunde gå till andra partier och när jag kom tillbaka var allt ok.
|