| Författare |
Meddelande |
welder
Medlem
|
#61 Skrivet: 3 Apr 2005 17:18
svar till malmoleif nr 49 han besegrade Taimanov med 6-0 sen Larsen med 6-0 for att avsluta med Petrosian 5-3-1
|
welder
Medlem
|
#62 Skrivet: 3 Apr 2005 17:24
vad jag menar ar att han krossar alla andra pa sin vag till matchen mot spassky! Ok han har forvirrade asikter om det mesta men som schackspelare slar han nog de flesta mvh welder som befinner sig i bangkok dar av avsaknaden av aao
|
zohar
Moderator
|
#63 Skrivet: 3 Apr 2005 17:34
Citat av Fischer från Smarters inlägg (22): "Your body has to be in top condition. Your chess deteriorates as your body does. You can't separate body from mind" (Bobby Fischer). Eftersom han numera ser ut som en tomte, och knappt tar sig ner i flygplansstolen, kan vi nog inte räkna med några Fischer-piruetter på brädet framöver.
|
kulan
Medlem
|
#64 Skrivet: 3 Apr 2005 17:56
ok. Så ser det ut nu men ingen kan ju ta ifrån honom det han en gång var.Hans matcher-71 som kvalificerade honom till att spela om titeln är ju något i "hästväg" och kommer aldrig mer att skådas. En sådan utskåpning av den tidens storheter kan bara utföras av ett geni!
|
kulan
Medlem
|
#65 Skrivet: 3 Apr 2005 18:31
Att som du Zohar hävda att Bobby är kass honom sopar jag brädet med även ifall jag är bakfull! Det uttalandet är väl ändå lite väl magstarkt. Ok. att du är en bra klubbspelare men du måste väl ändå förstå att när vi talar om Bobby Fischer så rör vi oss på en "lite" annan nivå.
|
zohar
Moderator
|
#66 Skrivet: 3 Apr 2005 18:48
Nejdå, zebb. Jag har aldrig sagt att jag skulle besitta förmågan att sopa brädet med Bobby. Han var en av de främsta spelarna, men är nog inte lika vass längre. Jag är lika obetydlig som du i detta sammanhang. Att han numera är rejält knäpp ger bara lite extra krydda åt diskussionen.
|
mrbigman
Medlem
|
#67 Skrivet: 3 Apr 2005 18:53
citat från en radio interview med Fischer 2002. Is there a chance that you will play chess again? Only Fischer Random – I don't play the old chess any more. The old chess is dead, it's been played out. Do you follow chess at all? I follow the old chess, I follow all the pre-arranged matches, like the last Kramnik-Kasparov match. At the highest level it is all pre-arranged, move by move. You have very interesting, beautiful pre-arranged games being created by very intelligent players, working with computers, working in teams. I have no objections to people creating such games, but they must say these are pre-arranged games, but they must not claim that they are finding the moves over the board. I have learned so much from these pre-arranged matches and all these cooked-up notes, they're wonderful. But they are fake, they are flawed. Somebody should ask Kasparov about my charges, that his first match against Karpov was pre-arranged move by move. Somebody should ask him, record his answer when he answers it live, and then put this through a lie detector. You will see he is lying through his rotten teeth. What if you were offered ten million dollars to play a match against some chess champion? I only play Fischer Random, period. I'm finished with the old chess, it's rotten to the core.
|
emman
Medlem
|
#68 Skrivet: 3 Apr 2005 18:54
Isf tror jag vi alla är lite "knäppa", det är bara det att han är offentlig person o talar öppet om sånt som många andra bara tänker o inte säger öppet. Nu tänker jag inte på antisimetism o rasism, o kvinnonedsättande yttringar/emman
|
kulan
Medlem
|
#69 Skrivet: 3 Apr 2005 19:54
Att stå upp för sina åsikter ser jag enbart som en styrka. I dert fallet på minner Bobby ganska mycket om Zebb ifall ni fortfarande minns honom .Han brukade spela här och vara allmänt mysig men så en dag fick erik ett "tokryck" och där flög Zebban all världens väg. Jag kan ännu minnas hans ödmjuka framtoning och hans behagliga sätt.Tänk ! det känns presis som ifall han fortfarande skulle vara närvarande.....
|
emman
Medlem
|
#70 Skrivet: 3 Apr 2005 21:47
Ja, ni hör, alla är vi "lite knäppa" som fischer, hi, hi
|
kulan
Medlem
|
#71 Skrivet: 4 Apr 2005 16:31
hej Emman! pratade just med Zebb. Han undrar vad som gäller på dansgolvet numera? är det vänster fot fram å samtidigt vicka sexigt med höften? eller är det den högra som ska skjutas fram först. Han vill ju inte gärna verka töntig som du säkert förstår....
|
exit
Medlem
|
#72 Skrivet: 4 Apr 2005 16:49
Ta det där i det andra forumet kulan. Ändrar du riktning i schackforumen till icke schackrelaterade ämnen för mycket kanske du till och med slutar som zebb - utkickad från SOL
|
kulan
Medlem
|
#73 Skrivet: 4 Apr 2005 16:54
ok. jag du har rätt. Jag lovar att hädan efter ska det banne mig bli skärpning!
|
zohar
Moderator
|
#74 Skrivet: 7 Apr 2005 19:33
Hur kan man bli så töntig, som Fischer i intervjun Mrbigman skriver om (svar 66)? "I follow all the pre-arranged matches, like the last Kramnik-Kasparov match. At the highest level it is all pre-arranged, move by move". Hahaha.... Snacka går ju, käre Snobby Fischer...
|
ChessComand
Medlem
|
#75 Skrivet: 7 Apr 2005 20:36
Fischer-pinne:P
|
rost
Medlem
|
#76 Skrivet: 7 Apr 2005 23:48
Jag ticker at Fisher har varit en av dom främsta schackspelare ivärlden, jag var på Island 1972,ner han spelade.Vad han har för åsikter for han stå för.Jag kallar mig för rost och är fron Island.
|
tomazkid
Medlem
|
#77 Skrivet: 8 Apr 2005 06:10
Med betoning på har varit ;-)
|
kulan
Medlem
|
#78 Skrivet: 8 Apr 2005 18:02
och en sen då din "djävla fitta"!
|
kulan
Medlem
|
#79 Skrivet: 8 Apr 2005 19:23
Nä hä! och -inget svar;: Mitt budskap får bli : Kära ungdommar: Ni som visstas däreute i den mörka natten denna ödesdigra kväll! Natturligtv vill niinget hellre än att supa å knulla! -kort sagt attt ha det feigt ,låta livet sköt sitt......
|
zohar
Moderator
|
#80 Skrivet: 8 Apr 2005 19:58
Onödigt zebb. Hur många chanser behöver du... du vinner inget på detta.
|
kulan
Medlem
|
#81 Skrivet: 8 Apr 2005 21:31
blev, kort sagt förbannad. tycker att det är dåligt tryck i ajten!
|
kulan
Medlem
|
#82 Skrivet: 8 Apr 2005 21:32
sajten!
|
jimpan
Medlem
|
#83 Skrivet: 8 Apr 2005 21:48
Tycker dessa trådar på Forum : Schack är intressanta att läsa ända tills "stolpskott" som "kulan" ger sig in i forumet. Låt oss slippa hans bedrövliga, felstavade synpunkter i framtiden.
|
kulan
Medlem
|
#84 Skrivet: 8 Apr 2005 21:58
jaha så min herre tycker det? Då kanske jag får be min herre allra ödmjukast att draga dit helvetet bär.........!
|
exit
Medlem
|
#85 Skrivet: 8 Apr 2005 22:04
Nu får du fan skärpa dig kulan! Du skriver först och främst i fel forum, sen att du framför vulgära och onödiga meddelanden från zebb är ännu mer fel. Sen att du nu dessutom bad en spelare som är hur mycket mer skötsam än dig att dra åt helvete tar priset. Jag vädjar till dig Erik; kicka kulan från den här sajten.
|
kulan
Medlem
|
#86 Skrivet: 8 Apr 2005 22:08
he he,,ja ja såja lite skämt till ni väl ändå!? eller?
|
exit
Medlem
|
#87 Skrivet: 8 Apr 2005 22:11
Det slutade att vara skämtsamt efter att du frågade emman det zebb undrade om dansgolvet.
|
kulan
Medlem
|
#88 Skrivet: 8 Apr 2005 22:15
jo ,men där har jag fått savar- det skall vara vänster fot fram öppnosig uppsyn och uppstickande stjärt..... allt enligt @gamle@ Emman! tjihooo
|
kulan
Medlem
|
#89 Skrivet: 8 Apr 2005 22:25
ehh ok. never mind as we just to say in Norway: J walk up this morning ,was not happy at all ohhh! pretty mama j,m on the road again!
|
kulan
Medlem
|
#90 Skrivet: 8 Apr 2005 22:46
darling compangon let me bee understanding.he he!
|