| Författare |
Meddelande |
exit
Medlem
|
#1 Skrivet: 26 Feb 2005 23:02
Nu får det vara nog! Nu har mina partier skjutits upp ytterligare några dagar. Jag har nu 8 dagar KVAR på mig i ett parti jag startade för ungefär en vecka sen. Vafan ska det betyda? Så är det även för alla mina andra partier, som startades för lång tid sen och som går ut den 2:a mars. SLUTA SKJUT UP!
|
leif
Medlem
|
#2 Skrivet: 26 Feb 2005 23:10
Exit, Vad menar du med att dina partier skjuts upp?
|
exit
Medlem
|
#3 Skrivet: 26 Feb 2005 23:14
Jag menar att då och då skjuts tiden upp flera dagar. Sluttiden för 2 av mina partier skulle egentligen varit imorgon, men är nu den 2:a mars. Och ännu värre för partiet mot luma som jag startade för ungefär en vecka sen, och som går ut 6:e mars.
|
scythehorror
Medlem
|
#4 Skrivet: 26 Feb 2005 23:32
Exit! Som flera redan har försökt förlkara för dig så får man [b]efter varje nytt drag 7 el 3 dagar på sig att göra nästa[/b]!!! Det är alltså inte så att du har 3 dagar på dig för hela partiet.
|
zlatan21
Medlem
|
#5 Skrivet: 26 Feb 2005 23:48
Det är lite otydligt under "Nytt parti", det borde stå "Tidsbegränsning per drag" i s f bara "Tidsbegränsnig".
|
exit
Medlem
|
#6 Skrivet: 27 Feb 2005 09:44
Ok, vilken tur att i alla fall någon kunde läsa mellan raderna och förstå att det är 3 respektive 7 dagar per drag. Det är ändå väldigt lång tid för endast 1 drag. Jag brukar spela hela partier på 2 dagar. Hur som helst, hoppas ni ursäktar mitt lilla utbrott...
|
leif
Medlem
|
#7 Skrivet: 27 Feb 2005 22:54
Exit, har du testat någon annan sida där det är snabbare betänketid? På nätet finns det en mängd sidor där man kan spela snabbare, även om jag inte känner till någon där betänketiden låter en spela ett "normallångt" parti på 2 dagar. Oftast handlar det om att spela ett parti på allt ifrån 1 min. för varje spelare för ett helt parti, upp till ca 2 timmars betänketid per spelare för ett parti. Men testa annars t.ex. www.itsyourturn.com. Där kan du bl.a. spela partier där spelarna har ett dygn på sig för att göra varje drag. Lycka till och hör gärna av dig igen om du behöver tips.
|
mrbigman
Medlem
|
#8 Skrivet: 27 Feb 2005 23:34
Det är inte ovanligt med långa partier i korr-schack. Jag har ett antal som jag började spela i september. Jag vet flera som kan hålla på mycket längre med sina partier. Normalt spelas korr-partierna med betänketiden 10 drag på 40 dagar.
|
leif
Medlem
|
#9 Skrivet: 27 Feb 2005 23:58
Du har rätt mrbigman. Det handlar helt om vilken betänketid man vill ha för varje parti. Det är inte ovanligt att korr-partier tar mer än ett år att slutföra. Samtidigt kan man ju spela "bullit" på nätet, alltså med 1-2 min. per spelare och parti. Så man kan verkligen välja vilken spelform man önskar!
|